Päivän sää (alkaen 5.1.2021 - 1.4.2024) SULJETTU

Saa nähdä millainen keli on aikaisin maanantai aamuna, sillä jos liukasta on vielä silloin, niin täytyy lähteä aiemmin pysäkille. Onhan toki minulla Icebug nastakengät, mutta pakkasella ne on kylmät. 

-11.1,yön alin -13.4

Täällä vähän plusslla. Puissa kaunis räntäkuorrutus.

+1,2 räntää ripsii. Autotallin katolta tullu lumet alas :crazy:

Yksi aste plussalla, märkää.

Märkää ja pilvistä. Eilen tuntui ihan keväältä, kun aurinko paistoi ja vesi lorisi ränneistä. Ihanaa, mä oon iltasin jo klo 18-19 ihan tillin tallin kun on niin pimeätä ja hetään aamulla klo 3-4 sen takia. Aika rankkaa vuorotyössä. Onneksi tulee kesä ja kesäaika, niin loppuu tää nuokkuminen. :smirk::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

Toivottavasti pysytään normaaliajassa eli “talviajassa”, mutta siihen menee vielä aikaa ennen kuin EU:ssa päätetään. 

Ei taideta pysyy. Olishan se kesäaika loogisempi kun vuodesta jo nyt ollaan kesäajassa 7kk ja normiajassa 5kk. :hugs:  linnut laulaa jo kevättä. Eli aika nopsakasti se “talvi” meni. Tiet on jo ihan lumettomat ja sulat.

Kyllä minä kunnon talvesta tykkäisin,edeltävät 2 viikkoo oli ihania ulkoilla, mutta loputon märkyys ja pimeys vie voimat. Siksi jotenkin on niin hieno fiilis kun taas edetään kesää kohti ja illat valaistuu. 

Syksyllä huomasin kuinka pirteämpi minusta tuli, kun vaihdettiin normaaliaikaan. Väsy iskee oikeaan aikaan eikä tarvitse valvoa niin kuin kesäaikana. Kesäajassa sisäinenkello tappelee ja yöunet jää lyhkäseksi. 

Jos ei muuten ota aikoja huomioon, niin toki odotan kevättä. Kesä on nykyään liian kuuma, joten kesää en odota. Kesällä joutuu asioimaan aamulla ennen kuin aurinko paahtaa. Tosin töissä on raskasta, jos joutuu heinäkuussa olemaan töissä.

Lumet saa jo lähteä, vaikka “rankka” helmikuu ei vielä ole tullut. Ennen helmikuu  oli kaikista kylmin kuukausi ja lunta oli runsaasti.

Aurinko paistaa. 

Isä oli aamu-uninen ja äiti iltauninen, minä raukka olen perinyt kummaltakin “uniominaisuudet” :angry:

Sohvakukka, eikö sanota, että molempi parempi.  :laugh:

Ei vaan odotan kyllä kovin innokkaana kevättä ja kesääkin.

Tulkoon vaan taas kuivaa ja kuumaa, niin kuin joka vuosi on nyt ollut.
Kai se samaa kaavaa noudattaa, kun nää rapavellitalvetkin on tullut jäädäkseen.

0,5 astetta. Yön aikana satanut useampi sentti lunta / räntää.

Vähän plussalla. Räntää sataa entisen loskan päälle.

-7.6,yön alin -8.8

Loskassa pohruamista, jää mukavasti alla.

“Jos Paavalinpäivänä 25.1. aurinko kirkkaasti paistaa, saadaan hyvä papuvuosi ja yleisesti hyvä vuodentulo. Lastun peittävä lumisade tietää keskinkertaista vuodentuloa”. (Suomen kansan uskomuksia).
Eräs ikiaikainen perinteinen sääloru on Paavon päivän kuuluisille sääenteille tehty, että:
“Jos ei pauka Paavalina eikä kylmää kyntelinä, niin se kylmää kyntömiehen”.
Jussinahan se nähdään osuiko loru oikeaan… toivottavasti ei.