Pärskiksen pihakuvia (1b)

Kibu, en tiedä. Sain siemeniä pari vuotta sitten Vihdistä yhdeltä vanhalta mummolta. Ja melkeen uskaltaisin väittää sen olevan perenna tai ainakin lyhytikäinen perenna, koska jo keväällä kasvoi nopeaan mahtava lehtiruusuke ja kukinta alkoi. Samassa kohdassa viimekesänä oli vähän pienempi lehtiruusuke.
Kasvatanko sulle ensi kevään taimenvaihtoon taimen?

näyttäis siperianunikolta,

sillä on paalujuuri, eikä tykkää siirtämisestä,

parempi olis kylvää syksyllä kasvupaikalleen :slight_smile:

Vähän samantyyppinen on, kuin siperianunikko. Niitä kasvaa viereisessä penkissä. Lehti on minusta karkeampi kuin siperialaisessa ja kukka muutaman sentin suurempi. Siperalainen kukkii keväällä ja uudelleen elokuussa, jos katkoo siemenkodat. Tämä taas tekee harkitusti siemenkotia, suurin osa kuivuu pois. Ja ennen kaikkea kukkii ylenpalttisesti koko kesän.

niissäkin on eri lajikkeita…

Niin varmaan onkin. Minä olen aiemmin vaan näihin ‘taviksiin’ törmännyt.

Määkin tykkäisin tosta hennon persikkaisesta unikosta, oliskohan mitään mahtollisuuksia…?

Minuakin viehättää tuo unikko, vieläköhän riittäisi siemeniä?

Fellow, arvaa miten sun kävi??naurua
Jolinar, laita osoite tulemaan.

No huonosti tietty… huoh.

Niin, Fellow, ainahan sinun huonosti käy! Kukaan ei ikinä anna sulle mitään taimia eikä siemeniä, eihän? Kyllä elämä on julmaa. kasvava kasvi

Nih. Justiinsa nih! Maanantaina ilmestyi pihalle kirsikka nimeltä ‘Stella’, julmetun iso puu.

Pari palavaa rakkautta, vaalean punainen

Ja valkoinen

Ja Rikiltä joskus saatu helmiäishalikka.

Eihän tästä pihasta malta lähteä pois niin millään…;))

Euffis, ei tarvitsekaan!

Minulla aukesi tämän värinen salkoruusu. Kuva vähän vääristää, luonnossa sinisempi.

Tsinniat on kivoja!!!

Kivikko kaipaisi perkaamista aika rankalla kädellä.

Mutta ensi viikolla sitten, sittä mulla alkaa tämän päivän jälkeen LOMA!!!