Mistä olet tilaamassa?
Mää haen suoraan Ruotsista Nordiska-messuilta…
Jossai Sutarven kimpassa olin viime vuonna ja sieltä nytkin sitten kai ajattelin jotain hommata.
Aamulla ostin muutaman täältä
minkälaisia muutamia?
Maureen, Plenty, Natalie ja Vectis Embers.
Kolme ensimmäistä mulla on joskus ollut ja tuota neljättä oon kolme vuotta himoinnut.
Onko noissa nettikaupoissa, joista olette tilailleet, niin missään maksu niin, et tulee lasku mukana? Tai voiko verkkopankilla maksaa suoraan eli niitä maksunappuloita? Mulla ei oo noista ulkomaantilauksista ja maksuista aiempaa kokemusta suoraan…
Yleensä etukäteismaksu ja lasku tulee sähköpostiin
Maksoin muistaakseni dibleysille viimekesänä via pay palin kautta. Hienosti onnistui niinkin kun ensin vähän kysäisin onko mahdollista ja sitten antoivat sen meilin mihin maksaa.
Hei te jotka oletta sutarvelta maksaneet… en saa maksettua kun koko ajan herjaa viitenumeroa…mikä niistä luvuista on se viitenumero?
Auts taas tuli 100 eurolla tilattua kaikkiea ihanaa sieltä:)
Vielä olisin tekemässä tilausta fibrex nurserihin olisikos ketään kimppaan lähdössä??
Postarit suomeen 15 kasvia 21£ ja 30 kasvia 42£ ja punta on vain hieman korkeampi kuin euro. Pelargonit 3-4£ kipale.
floora hei ! Kun minä viimeksi maksoin Sutarvelle , siitä tosin on lähes 2 vuotta, niin en maksussa ilmoittanut mitään viitettä. Kirjoitin viestikohtaan vain " pelargonsticklingar " ja tilauksen numeron.
samma här, viime vuonna pelkkä tilausnumero viestikohtaan (ei kai siinä laskussa mitään viitettä ollutkaan)
ok pitää koittaa uudelleen:)
Nonni nyt onnistui kun en koittanut tukkia sitä numerosarjaa viitteeksi:)
Onko fibrex kimppaan kiinnostuneita lisää?
Lähettävät kasvit vasta huhtikuussa ilmojen lämmettyä joten aikaa on katsella mitä halajaisi.
Zumerta kyseli kelejä että pääseekö jo nyt lähettämään pelargoneja???
Katselin viikon säätiedoitusta netistä ja lupasi -6 - -2 koko viikolla eli loppuviikolle lauhtuvampaa… joko teille on pistokkaita tullut ja ovatko hyvissä voimin?
Sutarven pelakuut on aina ennen tulleet kotiin, mutta eilen Zumra on lähettänyt kirjattuna, joten joudun ne siwasta hakemaan.
no pysyypähän sulana paremmin kuin kylmässä Itellan pakettiautossa? Mitä tilasit?
Meillä kyllä jakajalla ihan lämmin auto ja jakelupisteestä matkaa n500m, joten eiehtisi kyllä kylmässäkään autossa paleltua.
Tammikuussa mulle tuli ekat pelakuut ja helmikuun alussa toiset tänä vuonna.
Eilenkin lähtenyt kahdesta paikasta matkaan.
Vinkkinä Turun seudulla asuville: Pirilän kukkatalossa näytti olevan pelargonin taimia 1,20€/kpl! Lajikkeita en muista, mutta ainakin punaista, punaista valkoisilla reunuksilla, violettia ja lohenpunaista löytyi.
Itse ostin jokaista edellämainittua yhden ![]()
eikö ollut nimiä? Plantsuunkiin oli tulossa mutta ei ollut vielä Espoossakaan…
Juti, omantunnon kysymys: kuoleeko sun kasvit noin pahoin talvella, vai onko sulla isot kasvihuoneet, joihin mahtuu rajattomasti uutta kokeiltavaa? Kuinka monta lajiketta omistat vai ostatko niitä töihin?
Annaw, oli niillä nimet, muttei nimilappuja yksittäisissä purkeissa
En enää muista mitkä lajikkeet olivat kyseessä… ![]()