red chocolate? Ostin tänään jalopelargonin Viherlandiasta.
Tämän toin tuliaisena itselleni Espanjasta pääsiäisenä.
Nimestä ei kyllä ole tietoakaan,jokin jalopelarkoni se on lehtien perusteella.
Onpas tiheä ja kauniin värinen!
On tosiaan! Ja kaunis on tuo Huisankin, upean värisiä!
Epäilen että samaa lajiakin on rouvien pelargonit?
Ovat kyllä mahtavia ja kauniita! Aah.
Englantilainen pelargonia:ko ....äitini sanoi tuota kaunista pelargoniaa aina tuolla nimellä .
minäkin kuulin eilen omistavani englantilaisen pelargonin
ihastelin Lidlissä 2,80 maksavaa kukkia ja nuppuja täynnä olevaan kukkaa - kunnes mies luki lapusta, että 2,80 oli koko laatikon hinta (6kpl). Ihan isäntä kävi henkilökohtaisesti hinnan tarkistamassa. Oikein oli, ja niin kaikki kuusi koreutta meillä nyt ikkunoita kaunistavat
Arctic Star aloittaa kukintaa. Herkän kaunis kukka.
Lankesinpa minäkin viime viikolla tuon saksalaisen ketjun kaunottareen
Myös minun matkaan lähti eilen tämmöinen
Vanhan palstan puolella kerroin näistä pelargonin lehtipistokaskokeista; nämä lehdet ovat nyt pysyneet mullassa vihreinä helmikuulta. Ja tänään kastellessa mullan pinnalla odotti yllätys!
Lehdet ovat siis sitruunantuoksuisesta tuoksupelargonista ja appleblossom rosebudista. Uusien lehtien muodon perusteella tuoksupelargoni ehti pintaan ensin. Mutta että siis lehtipistokaskin onnistuu pelargonista, vie vain aika paljon kauemmin aikaa.
HTHB, minkälainen hiekka-turve-multaseos sulla tuossa on? Siinä vissiin saa olla melko tarkkana sen kosteuden kanssa?
tuo onkin hyvä tietää, että lehdestäkin voi olla mahdollista saada jotain aikaseks, niitä lehtiä kun aina silloin tällöin ihan vahingossa katkeilee...
Näppituntumalla sekoitettu: 80% valmista taimimultaa, 10% perliittiä, 10% vermikuliittia. Suurin piirtein tuollaista sekoitusta olen käyttänyt kaikille pelargoneille ettei tule liian kosteuden kanssa ongelmia.
voi kasvun ihmettä! Oletpa todellinen multasormi HTHB, sanoo hän, joka on kuolettanut lähes kaikki oksapistokkaansa - rehevät ja elinvoimaisetkin.
mutta kysymys: miten hyvin tuo englantilainen pelrgoni kestää paahdetta? Eli mille puolelle taloa sen kasvupaikkaa suunnittelisin? Onko suora etelän puoli liian kuuma?
Minä en ole koskaan sanut englantilaista pelakuuta menestymään ulkona, ei ole tullut uusia kukkanuppuja,kun vanhat kukat ovat kuolleet. Siksi olenkin kasvattanut sitä vain sisällä. Kuinkas muut ?
Enpä taida sitten ollenkaan suunnitella englantilaistani ulkosalle. Se on minulle ihan uusi tuttavuus, johon olen vallan ihastunut ja haluaisin sen silmän ilona hengissä pitää. Bruukaan aina vaan nämä uudet ihastukseni hengiltä tykätä. Yritän tällä kertaa hillitä itseäni hoitopuuhissa.
Onko teidän englantilaisissa vahva tuoksu? Tuo minun kukkani tuoksu on vahva ja miellyttävä, en vaan saa mieleeni mikä tuoksu se on? Otin kolme pistokasta jo .
Eijanita, ihana väri tuossa 13.4. kuvassa olevassa pelargoniassa. Jos joskus on ylimääräinen pistokas, arvaa kuka kovasti tahtoisi.
riresa, jos noista joku juurtuu niin se on sulle.