Pelargoni (pelakuu), Pelargonium, Osa 1, Suljettu

Kaunis väri!

On tosiaan kaunis, sellainen romanttinen, omenankukkamainen ja jotenkin vanhanaikainenkin samaan aikaan. Aivan lempi.

Oijoi, miten kaunissydän Ja tuota on kasvamassa mullakin!

Vappuajelulla ajatin ukkelin puutarhan kauttasilmän isku ja mukaan tarttui tällainen riippapelargonin alkusydän

Diane Louisella on kaunis lehtikin, voimakas vyöhyke. Pysyykö kasvi luonnostaan kompaktin kokoisena?

Muistaakseni diane louise on kääpiö.

Juu, niin on. Äggskalspelargon, DVÄRGväxande...

Heipsan! Noista keltaisista pelargoninlehdistä...,se on ihan normaalin kasvun merkki että alimmat lehdet kuolevat vyöhykepelargoneilta pois, tuuhean vihreät, suurilehtiset pelargonit kielivät liikalannoituksesta(liikaa typpeä) ja liian matalakasvuiset kasvunkäsittelyaineista. Harvalehtinen ja ilmava pelargoni pysyy paremmin terveenä. Jos kellastuminen alkaa latvustosta, sitten on yleensä jotain muuta vialla....,tai keltaisia lehtiä on alhaalta ylös asti....

Pelakuun talvetuksesta, kuinkas penttiläisillä onnistui?

Tein itse kokeilua. Silmäterät jätin viileään kamariin ja parvekkeelta vein riipat laatikkoineen päivineen kellariin. Mummon vanhat, jormalta ja muilta penttiläisiltä saadut = silmäterät selvisivät oikein mainiosti hengissä. Kellarissa olleista Dr Livingstone heitti henkensä, Lord Bute työntää uusia lehtiä ja mitä riippoihin tulee yli puolet kasvattaa iloisesti uusia lehtiä. Kahdesti kävin talven aikana kastelemassa, ja ilmeisesti kaksi parvekelaatikkoa jäi vähän huonommalle kastelulle...

Cynde, kiva ''kuulla'' sinusta pitkästä aikaa! Hyvinpä olet onnistunut pelakuittesi kanssa. Minulta menivät ryöppypelakuut, mutta riippanen säilyi yksi jota yritin ja siitä on nyt pistokkaita kasvamassa. Muuten epämääräinen joukko selvisi ja toinen kuoli, ainakin kolme ruukullista on pelakuitten taivaassa. Yksi kaunis, jolla on lehden reunat valkoiset on hiinä ja hiinä, vielä hengissä vaikka vähän heikosti...

Onkos nuoriso (tai muut) keksineet hauskaa ilmaisua tähän pitkästä aikaa netissä tapaamiseen, kuulemiseen - ei se näkemistäkään ole kun se on varattu kasvokkain näkemiselle...???

Cynde, mie talvetin kokonaista kolme pielikkiä ihan sisätiloissa ikkunalla ja nyt kaikissa on komeat nuput :-)

Minä olen näistä Black Magic''eistä tällä hetkellä melkein eniten innoissaan. Lehtien väri vaan tummenee...

On upea!

Olen joskus ennemminkin ujosti tiedustellut että mikähän on pelargoni nimeltään sellainen, jolla on melko tummat lehdet ja valkoiset kukat? Minulla on ollut joskus sitä ja tykkäsin aivan sairaasti mutta en siihen aikaan vielä osannut talvettaa. Jäänyt jotenkin hampaankoloon.

Mikäli jollakulla sellaista olisi niin pistokkasvaihtoon ryhdytään saman tien. Minulla on muutama jännä, ja jopa pistokkaitakin juurtumassa.

Mulla tummalehtisiä vain Black Jubilee ja Bull`s Eye Salmon.

Tässä oli tällainen pinkki/valkea kukinto. Kukkia tulee paljon:

Mie ilokseni huomasin, että ainaki Orange Appeal, Black Magic(tais olla punainen) ja joku vanha nimetön tekee nuppujasydän

Onko kellään kuvaa miltä näyttää kukassa oleva Kitty?

Hei kaikki! aurinko

Tässä yksi uusi pelargoneihin hurahtanut. Nyt on vasta muutama ikkunalaudalla, mutta kohta toivottavasti enemmän (Pukilta tilasin jokusen). Osaisitteko heti alkuun auttaa tunnistamisessa? Tämän ensimmäisen sain sukulaiselta ja toisen ostin viime viikolla, kuulemma jokin uutuus. Tämä uutuus on siis kirjavaterälehtinen munankuori (?) pelargoni, mutta tekipä yhtäkkiä täysin punaisenkin kukkavarren.

Tervetuloa joukkoon Meiko.
Ehdotuksia Raspberry Rippel tai Strawberry Sorpet?
Voisiko olla kaksi tainta samassa ruukussa, tuleeko punainen samasta varresta?

Strawberry Sorpet=Strawberry Sorbet