Kiitoksia siirrosta oikeampaan osoitteeseen…Vastaan nyt itse kysymykseeni
Näkyy olevan käytössä nuo aitatolppa “piikit” muillakin ja varmasti on ihan hyvät tähänkin tarkoitukseen…
Epäilytti vaan se ruotiminen, mutta kaippa se maalajikin vaikuttaa kuinka rajusti routii… no, annan siis luvan itselleni rakentaa niiden varaan pergolani ;D heheh…täytynee sitten laittaa kuviakin kun projekti siirtyy paperilta eteenpäin…
Ilman muuta kuvia kaivataan
Pergola on suomeksi varjokatos, sellainen meillekin joskus tehdään…!
onkohan tämä oikea ketju??? Viippu, voisitko laittaa tänne kuvaa niistä köynnöspergoloistasi? Muutkin voisivat olla kiinnostuneita ja koira, joka tähän on haudattuna on se, että voisin isännyydelle vinkata…
Viherpeippo pyysi viippua laittamaan kuvaa köynnöspergoloistaan. Siirsin sen viestin tuolta köynnöstuki-ketjusta tänne pergolan puolelle Viherpeippo, olisiko täällä nyt löytyneessä paikassa jo ennestäänkin jotain mistä isännälle voisi vinkkailla ?
kiitos, Nuu. ne viipun pergolat sopivat siksi tarkoitukseen, kun eivät ole kovin syviä.
Tässä näitä:
Näyttääpäs vinolta kuvassa.
Taas näyttää vinolta. Töyhtöangervo on melkoisen iso.
ihanaa, kiitos!! Juuri tuollaista haluan suojaamaan naapurin rajalle ja saan samalla iskulla syyn hankkia kärhöjä…
Peippo on jo menossa syysaleen…
Onpas viipulla upeat pergolat. Noita kuvia täytyy kyllä näyttää isännälle täälläkin, vaikka eivät pergolat enää mitenkään mahdukaan “työlistalle” pitkään aikaan. Aina täällä pentissä näkee kaikkea ihanaa ja mieliteot herää…aah.
Kertokaas, mitä köynnöstä uskaltaa istuttaa puolivarjoon tontille, jossa on paljon hyttysiä? Lähellä on soita kuusimetsää…Kyseessä on V-vyöhyke.
Hei,
Tässä yksi malli pergolasta. Teimme viimekesänä vaimon kanssa tällaisen.
Rakenne on modulaarinen, eli noita "paneeleja" vai poistaa tai vaihtaa mielen mukaan.
Malli on kevyt rakenteinen eli helposti siirrettävä. Sen voi kasata eri paikkaan seuraavana kesänä.
Kuvassa ei ole katetta, mutta siihen voisi laittaa rimoituksen tai lasit.
Pajuista voisi tietysti jättää puolet laittamatta, jolloin saisi tavallaan "puolipaneelin".
Kuvasta puuttuu vielä lisäksi päädyssä oleva lasimoduli, joka on samanlaisessa kehysessä oleva karkaistu lasi.
Pystytetty suoraan pihakiveyksen päälle. Voi toki laittaa myös oman anturan tai ns. tolppajalat.
onpa napakan oloinen. Ja hyvä lisäpointsi, että paneelien paikat muunneltavissa ja että niiden koko ja muoto vaihtelee. Ryhtiä antavat myös pajupunosten kunnolliset kehykset. Muunneltavista sermeistä tulee Japani mieleen.
Mukava kuulla, että tulee Japani mieleen. Itse voisin tehdä nuo päätyjen ylitykset, niin näyttäisi vielä enemmän japanilaiselta. Pitäiskö punos olla bambusta? Ja voisiko se olla pystyssä eikä vaakatasossa?
minusta ehdottomasti juuri tuo paju on hyvä. ja pystyynpunotun vaikutelman antavat nuo korkeammat panelit. Jos haluat jotain muuttaa, niin mieti, miten saisit tuohon ilmavuutta lisää. Seinämään tyhjä paneli aukoksi, yläreunaan eri tasoisuutta, ehkä eri materiaaleja yhdistäen. Nämä vain sellaisia heittoehdotuksia. Itse olisin tuon valmis ottamaan vastaan tuollaisenakin.
Pajupunosseinämät ovat kauniita mutta usein jotenkin repsottavia. Tuo sinun on napakan ja viimeistellyn näköinen. Tykkaan edelleen niin kuin jo kuukausi sitten
Onko kellään Clas Ohlsonin metallista pergolaa (tai paviljonkia, mikä se on)? Huomenna olen menossa hakemaan sellaisen itselleni:) Ajattelin vaan vielä kysäistä, jos joku sattuisi tietämään, että onko tukeva, vai ihan rimpula?
Lauantaina sen pergolapaviljongin sitten hain. Olen sitä jo kaksi kesää harkinnut:) Toki sellainen oikein aito upea metallipergola olisi vielä hienompi, mutta siihen ei nyt pörssi anna myöten. Ensi kesä sitten näyttää, millainen on käytössä. Tuumailin, että kun kuitenkin on metallia, niin saahan sitä sitten vahvistettua hitsaamalla vaikka jotain lisäkiekuroita, jos ihan huojuvalta vaikuttaa. No onnellinen nyt olen kuitenkin tuosta, paljon köynnöksiä vaan siihen, niin siitä tulee vallan mahtava. Ja siitä meidän köynnösportilta sellainen köynnöskujanne vielä kulkua johdattamaan, sellainen olisi haave. Ehkä kaikki ei vielä toteudu tulevana kesänä, mutta ajan kanssa.