Pikkupetunia sekoituksesta tuli näin erilaisia kukkia
Kerrotut petuniat vanhassa ammeessa aitankuistilla:
Kauniita, kun ovat samaa väriä kaikki. Niin olisin itsellenikin toivonut.
En malta olla laittamatta muutamaa kuvaa tämänkesän petuniakasvatuksista. Tässä valkoinen pörhelö.
Tumma kaverinsa.
Punainen pörhelö.
Tätä en ole itse siemenestä kasvattanut vaan ostanut. Mutta tässä on mielestäni hauska väri. On vielä kaiken lisäksi riippuvaa mallia. Tämän ajattelin talvettaa.
Yksinkertaisiakin pitää olla.
Raidallinen.
Zaira, kerääthän siemeniäkin talteen.
Petuniasekamelskaa.
Petuniat voivat hyvin.
Vielä kerran kukkiva loisto, ovesta kuvattuna…
Tein jotain kauheaa, heitin suurella työllä kasvatetut amppelipetuniat bioroskikseen.
En kestänyt niitä enää, kun eivät kasvaneet kuten halusin. Ensin ne jurotti keväällä, sitten tuli ilmeisesti liian lämmintä kun kasvoivat pitkiä oksia ja yksi nuppu latvassa, ei auttanut latvominenkaan, koska eivät haaroittuneet, vaikka latvoin varmaan seittemän kertaa.
Ei ole menneinä vuosina mennyt noin pieleen.
No, ostin amppeleihin pelakuita 1.50 kappale, ovat kauniita.
Mulla saattoi olla ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun riippapetunioita kylvin. Kokoa on kyllä amppelilla, mutta eivät myöskään haaroneet kunnolla ja kukkivat harvanlaisesti. Eivätkä ilmeisesti itse tiedä olevansa RIIPPApetunioita, pystyssä törröttävät mokomat.
Niiden kaa ei oikein tiedä, mitä niistä tulee… Tosin tuuheampia saa, kun latvoo niitä moneen kertaan. Noissa minun kuvassa olevissa alkaa parhain kukka-sato olla niukassa ja pituuttakin ovat venyneet. Nippasin niistä jo latvan, etteivät kasvaisi enää korkeutta. Kukinaan hiipuessa kyllä leikkaan niitä lyhyemmiksi vielä, niin haaroittuvat ja aloittaa kukinnan uusiksi taas. Alla olevassa kuvassa minun Amppelit. Pituutta niissäkin on, mutta alaspäin. Näiden siemenet otin aikoinaan Valmiista, ostetusta Amppeli-Petuniasta, joka roikkui kunnolla. Nyt siemenistä- oiskohan jo kolmas polvi alkuperäisestä, on ilmaantunut myös valkoista sekaan.
Hyvältä näyttää, minulla oli siemenet siemnemaailmasta, joku tarjouspussi. Ehkä lajike oli vähän erilainen, kuin edellisinä vuosina. Pitää varmaan pysyä vanhoissa tutuissa siemenissä. Tässä tavallista matalaa petuniaa, joka sekin kyllä on lämpimillä venähtänyt.
Tässä tän väristä omaa tuotantoa: :
:
Aikamoisia hörhelöitä nämä kerrotut.
Aivan ihania ovat! Kauniit väritkin. En ihmettele, jos siemenet kalliita, kun itse en saanut niihin yhtään siementä viime kesänä.