Petunia, Petunia

Hyvin kukkii meilläkin amppelipetunia, toivottavasti saadaan syksyllä siemeniä talteen.

Tavallisillakin petunioilla on ihan mukavasti vauhti päällä. Lobeliaraukat vain meinaavat tukehtua alle.

Jopa kerrottukukkaiset petuniat alkoivat kukkimaan, vaikka keväällä näytti ettei niistä mitään tule.

Minäkin kokeilin ensimmäistä kertaa kasvattaa kerrottukukkaista petuniaa siemenistä ja hyvin onnistuivat......

Täälläpä komeita petunioita! Satuk-an valkea on upea ilmestys. Taidan kokeilla sitä ensi vuonna. Omat kerrottukukkaiset aloittelevat kukintaansa muutaman avoimen nupun voimin.

Tänään kiikutin tämän kasvihuoneeseen, oli melkoisen pitkäksi rotkulaksi kasvanut, eikä kukkinut enää kunnolla. Ilmeisesti ei saanut tarpeeksi valoa eteisessä. Voiko nuo pitkät, rennot oksat leikata? Jos saisi vielä loistoa tähän?

Leikkaa reilusti vaan ja nypi kukat siemenineen pois.

Kiitos, Kurpitsa, lähdenkin tästä sakset kourassa ...

Aivan latvat kannattaa sitten törkkiä multiin.

Kukassaan ovat petuniat täälläkin, vaikka jo keväällä aattelin että en enää noita kasvata
kun näytti että ei niitä ulos saa kun ilmat olivat niin vilpoisia, niin jopa on mielessä ollut
että sitten ens vuonna taas uudestaan kasvattamaan.

Elämäni ensimmäinen siemenestä kasvatettu petunia alkoi kukkimaan kieli ulkoa

Eikö olekkin hieno tunne

On se kyllä hieno tunnekieli ulkoa aiemmin en ole viitsinyt siemenistä edes yrittää, mutta näköjään siinä voi myös onnistua, kiitos pelakuun antamien siemenien sydän

Mie olen muutaman kerran kokeillut siemenkasvatusta ja nyt sainkin omista siemenistä kasvatetusta riippapetuniasta jo kerätä uusia siemeniä talteen.Aion ottaa ihan reilusti talteen, sillä josko vaikka laittais ketjukirjeen matkaan syksyllä.Itävyys oli ainakin miun osalta ihan huippua, verrattuna ostosiemeniin - ostot iti 3 viikkoa ja omakerätyt jopa viikossa!

Olen niitä siemenpusseja jo tulostellutkin naurua, joten yritän opiskella siementenkeruutaitoa ja oikeaa ajoitusta ym. ahkerasti. Ja jos kanssa rohkenisi osallistua joihinkin ketjukirjeisiin, taitaa olla kyllä turhaa haaveilua, mutta keräänpäs siltilamppu jos suinkin kerättävää ilmaantuu, hyvälle näyttää ainakin nyt joissain lajeissa.. Toivottavasti itävät hyvin minunkin siemenet sitten keväällä...sydän eihän siihen olekaan enää kuin puolisen vuotta...

Leijaaaaaa, mitenkäs onnistui sinun miljoonakelloviljelmäsi ? Kuvia, jos kukkivat. Ovatko sellaisia, kuin olit etsinyt ?

Muajussi, ihan korvia kuumotti...silmän isku
Hyvin jakselee miljoonakellot ja kukkii. Ja just sitä ovat mitä halusin. Kiitos näistä!

Mitenkäs niitä siemeniä vois näistä sitten keräillä?

Amppelipetunia kukkii (vain yksi taimi on tässä amppelissa).

Minulla on amppelissa petunioita, ei niitä isoja eikä miljoonakelloja vaan jotain niiden väliltä. Nyt ne on venyneet metrisiksi ja vain päissä on kukat. Olen nyppinyt aina ohikukkineet pois pienen vartensa kanssa. Voiko ne leikata ihan lyhyiksi, siis alkaako ne kasvattaa uusia varsia ja kukkia? Vai pitääkö vaan heittää roskiin koko rumilus?