Pientä pintaremonttia

Belgi, mistä ostin tuota värikalvoa? Hyvä idea!!

Tosi nättiä Belgi!

Niin onkin!

Tuo kalvo on hyvä idea ikkunaan. Näin useita erilaisia malleja yhdessä muoviliikkeessä kun kävin siellä jokin aika sitten. Jääkukkalakkakin sopii tuohon tarkoitukseen, mutta siinä ovi/ikkuna pitäisi ottaa pois paikaltaan, muuten se ei repeile kauniisti. Jääkukkalakkaa ei enää ole saatavana kylläkään.
Minulla vierähti viikko nopeasti, sillä maalasin keittiönkaappien ovet uudelleen. Maalasin hiukan ruskealla hiekalla taitetulla valkoisella ja vaalealla vihreällä osan. En tykännyt aiemmin maalaamastani sävystä, sillä siinä valossa se taittui likaiseen siniseen ja se tökki minua jo pitkään. Nyt olen tyytyväinen lopputulokseen, tuli niin valoisan näköistä, mutta kolmeen kertaan oli taas sudittava. Maalausoperaationi alkoi siitä, kun tapetoin yhden seinän kukkatapetilla.

Kuvia!

Onpas herkullisia värejä! Onko nuo lasimaalit löylynkestäviä?

Onhan ne, sekä löylyn- että pesunkestäviä…

Hienojahan ne ovat ja tulee varmasti kivasti värit esiin kun aurinko paistaa.

Hienoja ovat lasimaalauksesi, suunnittelitko itse, vai otitko mallin jostakin? Pidän aivan erikoisen paljon tuosta ensimmäisen kuvan maalauksesta.

Hienoja ideoita belgi ja Euffis! Meilläkin ongelmallinen saunan pukuhuoneen oven ikkuna, johon en varsinaista verhoa, pimentämään haluaisi. Joku tuollainen ratkaisu saattaisi toimia.

Jos ei halua laittaa noihin ikkunoihin ym. lasiväreillä ‘lopullista’ kuviointia…siis minä ainakin kyllästyn ja haluan välillä vaihtaa…niin yksi vaihtoehto on kalvovärit;niitä saa askarteluliikkeistä ja suurimmista tavarataloista ja niitäkin voi sekoittaa keskenään - ovat vesiliukoisia ennen kuin kuivuvat. Samalla lailla rajausvärillä tehdään ensin rajat ja sitten ‘väritellään’. Voi tehdä pieniä kuviointeja muovikalvolle, mutta onnistuu myös suoraan ikkunaan - täytyy vain ensin ottaa ikkuna ovi irti ja vaakatasossa maalailla…kestää pesua, kun ei kovasti hankaa ja ohjeen mukaan ovat irrotettavissa kokonaan. En tosin ole saanut isoja kokonaisina irti, vaikka kuinka olen yrittänyt!Malleja löytyy netistä vaikka kuinka paljon…esim kaikki ‘Tiffany’-töiden mallit ovat oivallisia.

Mulla on ollut tuollaiset takkahuoneen ovien ikkunoissa jo neljä-viisi vuotta, eivätkä ole menneet miksikään!!!

Mikäs se oli se ohje, että rasvattomalla maidollako sai ns. maitolasia aikaan, tai himmennystä siis, saman tarkoitukseen? Jonain vuonna oli ohje täällä jossain keskustelussa, mutten löytänyt sopivia sanoja, edes kahdesta vanhasta arkistosta :confused: Tarttisin siis itekin ja tohon kohteeseen ei käy noi kalvot eikä kalvovärit. Muistaako joku?

Olet sinä, memuli, sitten uskomattoman kätevä käsistäsi.

Meillä myös pienet pintaremontit meneillään. Suihkukaapin osat levällään. Tänään päästään myöhemmin illalla kasaamaan, nyt kun saimme myös kokoamisohjeet ja kun alle ja taakse jäävät kaakelisaumat on ensin kyllästetty ja hetken kuivahtaneet.

Ihan vaan sudilla suit sait. Reilusti maalia ja öljymaali tasoittuu ja täyttää pienet kolot aika mukavasti ja vielä himmeä pinta antaa anteeksi paljon eli ei näy karvat, eikä pienet kolot.
Seuraavaksi olen pähkäillyt olohuoneeseen uutta tapettia, mutta päätökseni kestää ja kestää, ja aikaa kuluu siihen, että löytää sen oikean tapetin, sen, "jonka on aina halunnut".

Tuo teksti ja sabluunamaalaus on kiva idea. Ja tuli mieleen: Mistähän saisi pienen ja romanttisen keittiöradion, yltiöretrotyylisen? Olen aika monta vuotta etsinyt pientä ja sievää, jonka hinta ei lyö polvilleen. Minä sanon että tässä on oikea markkinarako: Radiot, telkkarit sun muut tarvitsisivat muotoilijaa joka ei ole samasta muotista kuin aivan kaikki muut.

Mm. näitä kaupitellaan retroradioina.

Just jostain tuon tapaisesta on minun muistikuvani.

Sisareni oli jostain ostanut pienen, tummanruskean, uusretron radion keittiöönsä, tosi hienon, jollaista minäkin olen mielitellyt. Täytyypä kysäistä häneltä, mistä sellainen löytyi! Stockalta hän yleensä kaiken ostaa,joten olisikohan siellä?

Peesaan memulia. Temskukan näyttämä radio oli aivan ehdottoman ihana.Pelkkä radio riittäisi minullekin, sillä se on koko aika päällä, CD-soitin löytyy olohuoneesta tarvittaessa. Se "uusvanha" ei taas ollut ollenkaan minun mieleeni.

PS. Kerrothan sitten meillekin, Kathy, mistä siskosi oli sen radion löytänyt, jos se on puoliksikaan yhtä ihana kuin Temskukan linkissä.