Kuulin rautakaupan myyjältä, että Virtasen maaleissa on vielä lakkabensiiniohenteisia ikkunamaaleja(kin).
Ei siis mitään hätää:)
Sain hiottua yläkertaan menevät portaat ja maalasin ne. Viime viikolla tilatut matot rappuihin tulee varmaan näinä päivinä.
Matot tulivat, ei vielä liimattu.
Ilmainen kuljetus kotiin saakka:)
Nyt kun pihahommat on saatu jollekkin mallille on hyvä aika keskittyä sisähommiin “kakkoskodissa”. Eli näköjään multitaskata ja luoda kaaosta Tämän remontin keskellä ei onneksi asua tarvi, saa ihan rauhassa laitella.
Olohuoneeseen uutta sävyä
Keittiötäkin aloittelin
Ihan itse teet remonttia, osaisimpa minäkin. Hienolta näyttää tulevan!
Ihan itse, maalilla saa onneksi ihmeitä aikaan.
Enemmän kyllä tykkään “tuunailla” kalusteita, niitä keräilen kesäisin tallin nurkkiin ja talvella laittelen.
Tuli hieno
Hienoa työtä ja kaunis lopputulos!
Lukon asennuksen jälkeen kolmeen kertaan spaklattu ja nyt maalattu. Eihän yli 70 vuotta vanhasta uutta vastaavaa tule, mutta on hetken siistimpi.
Onko toi se jonka mä rikoin sillon taimivaihdossa?
Ei, mutta et varmasti mitään rikkonut. Vanhoissa väliovissa lukkorunkoihin ei saa kahvoja läpi ruuvattua. Sen takia pienillä ruuveilla kiinitetyt irtoavat jatkuvasti. Tuohon vaihdoin myös lukkorungon, niin kestää.
Jouduin aika paljon poistamaan puuta ja paikkaamaan vanhat kolot.
Kyllä sinä Kurppa olet varsinainen Kätevä Emäntä. Ei onnistuisi kaikilta.
Ohjetta tuijotellessa, ajattelin ettei minustakaan.
Sitten kun mallasin lukkopesää irrallaan olevaan lukkorunkoon, tajusin systeemin heti.
Pitää vaan yrittää, aikaahan nyt on
Pesin jääkaapin, kun laitoin taas virrat päälle niin ei tullut valoa. Lamppu oli kärähtänyt. Piti ruuvata suojus irti mutta eihän mulla ollut sopivaa lamppua siihen. Nyt on sitten jääkaappi pimeänä vähän aikaan. Tuollaisia pieniä juttuja osaan kyllä mutta mitkään pintaremontit ei kyllä onnistu. Kurpalla kaikki käy kuin leikiten.
Pitäisi aloitella vinyylilattian laittoa.
Jalkalistst sain jo irti ja suurella vaivalla yhden kynnyksen. Toinen pitäisi vielä irrottaa.
Otti vähän naisesta mittaa.
Sain kynnyksien kohdat täytettyä ja aloitin lattian asennuksen.
Voi ammattilaisella olla huomautettavaa, mutta näillä mennään.
Eilen sain lattian valmiiksi. Tämä aamu on mennyt liukuovien yms paikoilleen laittamisessa. Listoja ei ole vielä ostettu. Voi mennä kesään.
Nyt on kaikki talveksi suunnitellut kodin kohentamiset tehty.
Nykyään aloittamisiin menee enemmän aikaa.
Ennen kun jonkin keksi se olisi pitänyt olla valmis jo eilen.