Piha- ja puutarhamessut ja -näyttelyt

Tästä olikin jo kuva aiemmin, mutta tässä mun otos. On soma kuin mikä!

Pikkuleipä yhä puoliksi syötynä pöydällä :wink:

Ihana Myskis, huomio kiinnittyy olennaiseen.

Huh… otti vähän koville tuo messuilu et piti nukkua yön yli että saan kuvia lisätyksi  Mukana oli tosiaan muutakin sukua

Niinhän siinä on joka kerta käynyt että kun on jotain huippumielenkiintoista niin sitten unohtuu kamerankäyttö -vasta loppumetreillä muistin että otin kameran mukaan.

Ensimmäisenä piti tietenkin kuvata skumppabaariin johtavat portaat  Itse en kuitenkaan käynyt antimia maistelemassa.

Suomen ilmastossa harvinaisempaa näkymää.

Haastattelu alkamassa…

Poistuessa nappasin vielä yleiskuvaa puutarhatasanteelta -jyskin katetun keitaan alta löytää aina Penttiläisiä  Tässä näkyy noin 1/4 -osaa puutarha-alueesta.

Tästä välistä jäi uupumaan pari otosta jotka laitan jos emo, anita ja kyssäkaali antaa luvan -kuvat ei ole tarkkoja koska en käyttänyt valoa.

Laita mun puolesta - mun laaja habitus taitaa olla jo kaikille muutenkin tuttu.

Unohdin tietenkin lähtöselvitystä tehdessä sen rintanapin kotiin mutta onneksi anita tunnisti meidän poppoon jo entuudestaan ja oli oikein mukava vielä lopuksi huastella lyhyesti penttiläisten kanssa  
Siinä vaiheessa jo väsymys painoi ja kyssäkaalin jouluruusukin näytti köynnöstävän  Aina käy mielessä että voisihan joskus tulla ilmankin tuota perhettä ja olisi mahdollisuus ottaa rennosti kahvitellen, vaan en ole vielä raaskinut jättää lapsia kotiin.

Tässä kuvaa löydöistä: 2 lohkoa maksaruoho herbstfreudea, 6 sipulia valkoista jättilaukkaa, 3 sipulia keltaista isoa laukkaa, mininarsissi minnowta purkissa, miedompaa variegata salviaa (saattaa selvitä talvesta)… ja tietenkin ahvenkukko ja vuotuinen lasta -joka vuosi rikon yhden kun en ole helläkätinen kokkaaja. Löytyi myös hunajalusikka ja 2 sinappituubin tuhjennysruuvaajaa mutta ne jäi autoon, joten ei kuvassa.

anita! - nähdään myöhemmin nokkosten merkeissä!

Siellä oli muuten sitruunaheinääkin ja jotain valevalkosipulia -paljon oli kiinnostavaa mutta esim heinää en uskaltanut ottaa leviävyyden pelossa.

Emo -täh?! laaja habitus

Blanka, onnittelut sumaksita <3

Tätsy, laaja=kookas/leveä :D.

Laittakaahan lisää kuvia niin me pohjoisen reppanat saadaan vähän tunnelmoida. Joka vuosi käy mielessä jos kävisi etelän messuilla mutta aina se jostakin syystä jää.

Täälläpäin puutarhamessut on vaan joka toinen vuosi ja tänä vuonna on just se välivuosi :-/

Kirjoita tähän

Hienoa, kiitos!

Oulunseudulle toivomuksesta muutamia kuvia tuomaan kesän tuntua.

Ihania orvokkeja! Melkein voi tuntea niiden tuoksun =)

MoonCreature, oiskohan tämä se sun valkosipuli? En ainakaan nähnyt mitään muuta Taimian osastolla.

Tälläinen italialainen patsas tuli messuilla vastaan. Näitä saa tilattua netistä www.sisustaulkona.fi, iso 112 €, pieni noin 30 € (en muista enään tarkasti hintaa) valkoinen, musta, pinkki, lime ja harmaanvihreä. Tuli yksi penttiläinen elävästi mieleen, vaikkei ole koskaan tavattu

Onkos kellään kokemusta noista Uudenkaupungin kukkamessuista? Millaiset on olleet, mietin kannattaisiko lähteä täältä Mansesta nääs ajelemaan sinne asti… :wink:

Miraemmi: valkoista varjoliljaa myy ainakin Kauppila, verkkokaupastakin löytyy…hinta vaan melkoisen suolainen! Tämä on harvinainen ja hintava kasvi, ei ole kyllä messuilla ollut ikuna myynnissä.

Olen vain kuullut, että ne on samantyyppiset kuin Turin markkinat Virossa. Aiempina vuosina ovat olleet päällekkäin ajallisesti enkä siis ole vielä käynyt. Tänä vuonna ovat laittaneet eri aikaan. Hyvä. Lisäksi myöhemmin, vielä parempi, nyt kun kevät on myöhässä.