Kävin tänään Uudenkaupungin kukkamessuilla. Vakka-Taimella oli paljon erikoisuuksia myynnissä, Pionien kodilla laaja valikoima pioneita, hyötykasvien taimia näkyi olevan, kivoja kesäkukkia ja mummopaikkalaisilla joitakin kivoja kasveja. Ihan mukava tapahtuma, kun lähellä sattuu asumaan.
Muutama kuva Tuorlan eilisestä tapahtumasta. Tuorlan alueella on maaseutuoppilaitos, majatalo, obsevartorio ja planetaario. Ihana, maaseutumainen kokonaisuus, jossa on tilaa kävellä ja nauttia.
Floristilinjan taidonnäytteitä.
Hmmph, en nyt sitten saa enempää kuvia lisättyä, pitää kokeilla joskus paremmalla onnella uudelleen.
Nyt on sitten tukholman messut käyty ja nähty. Torstaina iltalaivalla törmättiin Rosmariini&Timjamiin, Pisamakelloon, Blancaan ja Rentoakkaan. Ja sama määränpää tietysti myös heillä oli. Paljon tuli nähtyä, jotain ostettua, (hoyan pistokkaita, jouluruusuja, pari soilikin alkua, esikoita, siemeniä…)
Laitan kuvia vähän myöhemmin.
Kyssis, laita ihmeessä kuvia sitten kun se kuvanlisäys taas toimii! Josko joskus itsekin lähtisi Tukholmaan saakka messuille!
Mutta haastan tässä kaikki Turun ensi viikonlopun messuille meneviä sonnustautumaan penttirintanapein! Uskallatteko? Itse olen menossa sinne lauantaina ja luultavasti yksi jälkikasvu on käsipuolessa mukana.
Me oltiin Turun messuilla ja rintanappi oli kyllä mukana vaikken tätä haastetta täältä ehtinytkään lukea
Muutama pelargoni ja verenpisara tarttui matkaan, mutta muuten oli messut kyllä aika nopiaan nähty. Onneksi mulla oli arpajaisista voitettu vapaalippu niin ei jäänyt harmittamaan lipun hinta Koristelualue oli kyllä nätti, nätimpi kuin viime vuonna.
Käväisin myös messuilla ja kokeneemmat olivat pettyneitä, kun isot toimijat olivat poissa (Kauppila, ViherLassila…) Heillä on omansa kuulemma parin viikon päästä Karibiassa.
15€ maksoi oikein hieno Magnolian taimi, joten ei mennyt hukkaan se reissu, puhumattakaan monista sipuleista. Kyllä siellä valikoimaa riittikin.
Aina heikommaksi menevät nuo messut, on mun mielipide.
Juu Turun messut oli kaikenkaikkiaan aika heikko esitys…minäkin olin vapaalipulla. Muuten en olis varmaan mennyt. Osittain heikkous johtuu siitä että täällä on tänävuonna kahdet messut…
Mekin jätettiin likan kanssa tänä vuonna turun messut väliin.
Aiemmin on oikeastaan aina oltu, kun vaan on ollut, mutta viime vuosi jo oli sen verran köyhä anniltaan, että päätimme olla menemättä.
Aikomuksena olisi mennä poriin huhtikuun lopulla, siellä ei olla ennen oltukaan ja lisäksi uudenkaupungin kukkamessuille myös.
Viikko sitten kävin tukholmassa puutarhamessuilla, odotin että olisi ollut vähemmän kaikkeä tilpehööri kauppiasta mutta näyttää olevan muuallakin kun suomessa tapa että kaikki jotka vaan paikan maksaa pääsee messuille myymään. paljon oli kyllä puutarhoihinkin liittyvää nähtävää ja jos jonkin laista kasvia, pistokasta ja mukulaa myynnissä
Toivoisin kuvia messuista. Pääsisi siivellä katsomaan jotain herkkuja.
Mä laitan Tukholman kuvia, kunhan kerkiän.
Höh, en mä nähnyt Turussa yhtään penttiläistä
Tässä muutama kuva Turun messuilta. Istustusalueet olivat kauniita, mutta muuten jäi anti aika pieneksi.
Ei siis kannata lähtee ajamaan Turkkusiin, mut H:kissä ensi viikonloppuna
Kokemuksia Oulun messuilta ei ainakaan minulla ole, mutta aion mennä. Ihan mukava, kun siinä on mukana nuo kädentaitomessut. Vaikka lähinnä varmaan hillun siellä missä näkyy vihreää. Toki se kolmas kuntoilu messu ei kiinnosta pätkääkään… Minä en ymmärrä miten sykemittarit ym. härpäkkeet liittyy puutarhaan ja kädentaitoihin. Höh.
Tässä vielä linkki, jossa näkyy vähän paremmin antia: http://www.kesapiha.com/
Prismasta vois näköjään hakee lipun ennakkoon. Menishän tuo messukäynti ihan vaikka vaan pääntuuletusreissuna.
Sinne kannattaa mennä toisena päivänä , ekana on aina niin hirvee rysis kun portit aukee että hermo menee, puutarhapuolen messuilla en oo käyny Ouluhallilla mutta kädentaito messuilla lokakuussa joka vuosi, niin kauan kun oon täällä päin Suomee asustellu. Jos oikeen ymmärrän, puutarha-juttu on siinä ulkona ja muut “lajit” sisäpuolella.
Sama kait se mulle kumpana päivänä menis, jos sattuu olee vapaa viikonloppu. En oo ikinä käyny tuolla hallissa, mut ei näyttäny kummosen mutkan takana olevan. Siellähän saattas ehkä törmätä sit tuttuihinkin