Messukartan mukaan hallin oikealla puolella sisällä on puutarhapuoli, keskellä piha ja mökki, vasemmalla kädentaidot ja takana kuntoilu. Ulkona on sitten mökkejä/aittoja/saunoja jne.
Aivan ihana päästä tuonne. Jätän muksut kotiin, ja kävelen jalat kipeiksi tuolla. Kunnolla omaa aikaa. Uuuu, toivottavasti siellä ois myynnissä liljojen zibuleita.
Elä ees mainihe noita liljoja =P
Jos vain vähän varjoliljoja, tiikerililjoja, trumpettililjoja ja vaikka jotain vaaleanpunaistakin… raidoilla, ehkä. Ja rimpsuillakin…
Niinpä niin Mutta toisaalta, eikös oo ihan turhaa messureissu, jos mittään ei tartu mukaan? Ai sentään…liljoja
Juu, sinne on helppo mennä ja helppo lähtee, siis noin liikenteellisesti, muutenhan se ei tietenkään ihan naks helppoo oo, mukaan kyllä tarttuu tavara jos toinenkin, ainakin kädentaito messuilta. Sorry miepäs en messukarttaa kattonu ollenkaan, visioin vaan mielessäni sitä paikkaa ja ympäristöö. Saa nähä jos jonkun naapurin/kaverin sais höynäytettyä lähtemään miun kaa.
Uudenkaupungin kukkamessut on ihan ok tapahtuma, joskin viime vuonna jäi hieman vaisu vaikutelma odotuksiin nähden. Tavisperennoita voi saada ns. mummopaikkamyyjiltä halvalla, mutta erikoisuudet voivat vastaavasti maksaa enemmän kuin jossain muualla. Vakka-Taimella on joka vuosi ollut siellä myyntipaikka, mutta ennemmin käyn siellä paikan päällä, kun matka ei kuitenkaan ole kovin pitkä. Pionien koti ja Taimimoisio ovat olleet siellä myyjinä myös.
Tänä vuonna nuo Uudenkaupungin kukkamessut on ykspäiväiset.
Messuilla ei ainakan irtomyynnissä olevat liljat ole aina sitä mitä luvataan. ostin kerran 10 erilaista valkoista liljaa. Vain yksi oli valkoinen, mUut mitä sattui.
Peukutan Mummin viestiä: on hyvä muistutus messusipuleista. En siksi, että värit ovat mitä sattuu.
Olen ihan puutarhaliikkeestä ostanut liljoja kuvallisissa pusseissa, eivät osanneet kasvaa kuvan värisiksi.
Ihan samanlaiset kokemukset kuin Mummilla, katkeruudella muistaen: luulin ostavani kaksi Lilium Regalea, mutta kaikki osoittautuivat tumman punaisiksi! Enää en osta hollantilaisten laareista, paitsi jos välttämättä haluan leikkiä rulettia liljojen väreillä!
Mutta ostin Pukin Puutarhalta kaksi kirjavalehtistä pelargonin pistokasta sekä muualta yhden pionin ‘Bowl of beauty’-juurakon. Sitä olen halunnut kauan.
Miksi melkein kaikki puutarhamessut on näin aikaisin keväällä? Niitähän vois olla pitkin kesää, esim. Turku huhtikuussa, Tampere kesäkuussa, Hesa heinäkuussa ja joku muu vielä elo-syyskuulla. Minä ainakin haluaisin käydä nimenomaan erilaisilla messuilla, nyt joka paikassa on samat kasvit, samat tavarat. Elokuussa pystyy esittelemään ihan eri kasveja kukassa kuin nyt keväällä ja mielenkiintokin säilyy paremmin.
Millaiset kukkasipulivalikoimat noilla ulkomaalaisilla myyjillä oli Turun messuilla?
hiirenkorva… Turussa on vielä yhdet messut…
Puutarhan Kevät Turussa
Caribia 25 - 27.4. 2014
Tette - Juu, niin on ja kyllä sinnekin varmaan menen, mutta silti harmittaa kun sitten kesällä ei ole mitään tällaisia tapahtumia.
Onko kukaan menossa Helsingin messuille tänä viikonloppuna?
Olen huomenna…
Olin ajatellut treffejä, mutta nyt en tiedäkään, milloin olen itse menossa. Joko tänään tai huomenna.
Miäki oon. Mut vast lauantaina. Olettaen et tää pirtskatin flunssa helpottais…
Lauantaina menen messuille, kun sattui tuo kyyti järjästymään.Olen yksin.
Penttiläiset!nykäiskää hihasta. En ole millään osastolla, vaan ihan huuhailemassa.Lyhyt paksu mummo. vaalea 3/4 poplai ja musta valkokirjava kassi.