Piivin pihalta (III)

kuva

Munat pesässä....   Heinikko vielä aikas harvaa, mutta eipä ulkona viherrä sitäkään vertaa!

Zairan marketan poikasia... Rahkapurkissakin ON taimia...  Kuusi eilen koulittua portulakkaa...

kuva

kuva

Huitukkahortensia, muutamia pikkuhutaleita ja äitilumihutale. Ei sunkaan nuo enää kuole?

Jipii! smiley

Pikkasen aurinkoakin tänään! 

kuva

kuva

Kova pyrkimys raparperillä!       

Sitruunaköynnöksessä melkoisia silmuja! Kukkisiko jo tänä vuonna? 

kuva

Ja minulla onnellisella on tuon sitruunaköynnöksen pistokas juurrutettuna ja sisällä talvetettuna. Kiitos vaan Piiville viime kesän pihaillasta ja saadusta pistokkaasta. Täytyy alkaa etsimään sille otollista kasvupaikkaa omalta pihalta. Alun alkaen taisi olla Kassikäpiltä lähtöisin tuo sitruunaköynnös.

Juurikin näin Huitukka! Mukava antaa siitä, että jää jonnekin henkiin ja talteen! Sitkeälle se kyllä näyttää.

kuva

Maatianjärvi 20.4. Pysähdyin kotimatkalla eläköitymiskukkieni hakumatkalla... Vielä oli jäätä, mutta matkalaisten moska oli jo "kukittamassa" pientaretta.

Oli niin nostalginen olo! Muutaman kerran rannat raikuneet, kun olen huutanut, että SEEEEE-eeeee, SEEE lehmäin SEEEEE-EEEEE!

kuva

kuva

kuva

Kaksi paria, ekat kuvat 5. päivä, toiset kuvat tänään, 10. päivä. Edistystä havaittavissa! 

kuva

Sitruunaköynnöksen kevät ja

amarylliksen joulu...  ... samana päivänä!

kuva

Täälläkin on sitruunaköynnös hyvissä voimissa :) Toivottavasti se saa tänä kesänä myös pysyvän asuinpaikan, nyt se talvehti vielä kasvilavassa. 

Hienoa Miikku! Mää niiiiin odotan, että kukkisi jo viimein..

Juuri luin, että on olemassa lajikkeita, joissa on hede- ja emikukat samassa yksilössä... Siis on semmoisiakin, missä ei ole!

No, ei auta, kuin odottaa!

kuva

Mun hailakka sinivuokko, pikkasen liiankin vaaleaksi meni kuvassa...

Mutta...  pliiiiiiis, onko tässä keskellä kermesmarja? Onhan?

kuva

kuva

Päivin Puska ja Pensas....  

Minun kermesmarjassani on terävämpi kärkiset lehdet. Jos tuo ei kasvaessaankaan osoittaudu kermesmarjaksi, niin saat minulta toisen laisen version.

Kiitos Huitukka! 

Het, ennen kuin unohdan, niin Lavatera ja Siskooliisa, pärskäjuuri! Pärskäjuuren lehdet ne juuttaan suuret ja komeat, kuin kielon lehdet!

Tommola-penkkiä pitäisi jotenkin.. eh.. raivata tai jotain!

kuva

kuva

Ehen minä ole epäluuloinen, mutta kun nyt näin sen köynnöskuusaman, niin pikkasen mietityttää, että mahtaako minun kaaressani olla sittenkin semmoinen, eikä sitruunaköynnös? Halvattu…

Jaahas, sittenhän minullakin lienee köynnöskuusama. Ei paha sekään. Lapsuuskotini pihassa oli kyllä köynnöskuusama, mutta lehdet oli huomattavasti kapeammat. Eli ei heitetä vielä kirvestä kaivoon - tai ainakaan sitruunaköynnös/köynnöskuusaman juureen.

kuva

kuva

Kevätkukkia...  

kuva

Kukkia vihdoin! 

kuva

kuva

kuva

Pihakuusi ja kuistinedustaa. Paria peippiä, rentoakankaali, ilmasipulia ja pieni punatähkän alku... Siis sekamelska, just hyvä! 

Ja ilma...   ..on niin kesäinen...