Piivin pihalta (III)

Voi jee, jotain pilkottaa kohdasta, mihin tökkäsin viime kesänä morsiusleinikin palan!  Se näytti kuivuvan ja kuolevan samantien, mutta juurtui kaiketi kuitenkin!?

kuva

Sanokaa pliiiiis, ettei tuo ole joku rikka!? wink

Huitukkahortensian kohdalta ei näy mitään, mutta temskukkalamppu näytti vilauksen valoa, kun putsasin patterilootasta kosketuspinnat.. Voi, että, melki ootan iltaa! wink

kuva

Ei oma hortensianikaan näytä ulkona eikä kellarissa selvinneen, mutta yhtä talvetan aina työhuoneen oven suussa, ja se on ollut vihreä koo talven. Leikkelin vanhoja osia pois ja uusi vihreä näyttää hehkeältä. Josko ensi tapaamiseemme olisi jo sopiva uusi pistokas sinulle. Sinähän sitä olet onnistunut kukittamaankin hyvin.

Hävisi se Huitukan hortensia minultakin.Talvi hävitti yllättävän paljon perennoja.

Mun morsiusleinikki ainakin näyttää suht tuolta :slight_smile:

Älkää huolestuko, on minulla tuvassa useampikin huitukkahortensian pistokas... Ulkokasveja en ole tönkinyt vielä esiin, kun on kylmää. Saas nähdä..

Miikku, mää kanssa oletan, että palan irrotus onnistui! Jipii!

kuva

Ai että miten nämä onkin söpöjä! Oli hiukka haasteellista kuvata mummokännyllä ilman, että tuota betonilevyä tulee neliöittäin kuvaan. Tai juuri ja ja juuri ehkä hengissä olevia harmaakäenkukkia...

Mutta ei auta, kahvit juotu, takaisin lapioimaan...

kuva

kuva

Pahoin heinettynyt loota on poissa ja saman verran vanhaa multakasaa. Aion tuoda soraa ja paksun levyn sen päälle vauvalaksi. Joka onkin, kuten näkyy, ikävän reunassa, suorastaan kulkuväylällä osin.. Ehkä levitän lopun kasan alimmaiseksi? Tulee kaatoa seinustalta pois päin..

kuva

Mitäs tykkäätte mun tuijasta? angel Tosin tuskin on pitkäikäinen, kun runko on torso ja päivän puolelta kokolailla kuori irti.

Lohdullista nähdä, että Piivilläkin pukkaa joka vuosi jos jonkinmoista projektia. Ite olen aina väliin aatellu, että teen nyt kunnolla, niin ei tartte sitten taas vuosiin koskea. Ja ei muuta kuin seuraavana vuonna sama souvi uudestaan.

Juurikin nuin Huitukka! Tuo lootan kohtalo on ollut mietinnässä jo useamman vuoden... Joten nyt se tapahtuu! Kehyksen laitan ehkä muualle, ehkä en. Se toimi tuossa vauvalana. Samalla saan ehkä tuon kasvihuoneen pohjamultakasan loppuun! Aika monta vuotta sitten kaivuri raapaisi maat tuohon.. eh.. Olen huomannut, että minulla toimii paremmin tuo taimijuttu purkeissa. Muutoin nypin pois siellä täällä sojottavat pikkupiiperöiset... 

kuva

Tuohon saman kohdan laitteluun en sorru, joten pitää tulla hyvä! wink

kuva

kuva

No niin, maa melki tasaista, joten pottumaan sain "jo" valmiiksi! Kaikki kolme istutinkin samantien!

kuva

kuva

Harmittaa.. Kaikki reunuskakkarat on kanttuvei, samoin mun palloesikot...

Täällä niin tuoksuu, että vallan pyörryttää....

kuva

kuva

Ei se haju tästä tuomesta ole peräisin, vaan tuosta edellisestä! 

kuva

Ehkä tykkään tuosta kiposta kivellä, vaihteeksi...

kuva

Mutta tuota.. minkäs yksivuotisen siementaimia tuossa on tiuhana? Melki muistan.. eh..

kuva

Oi sulla on purppuratuomi! Haaveilen moisesta tuonne takapihalle…

Juu, Miikku, se oli mun pakko-saada-listalla, samoin likusterisyreeni, Coral Charm-pioni… Vielä olisi näsiä, hevoskastanja ja ja ja… heh…

kuva

Tuo pieni vaaleanpunainen, mitäs se olikaan?

kuva

kuva

kuva

Tasatulle maalle messumattoa, soraa ja levy päälle... Viime kesänä tehdyt alustat purkkeineen paikoilleen ja -vauvala valmis! Helpottaa huomattavasti päädyssä olevan luukun käyttöä ja väljentää kulkuväylää kasvarin ovelle... Jipii..