Pioni, Paeonia, Osa 1, SULJETTU -> Jatkuu Osa 2

Mikä pioni on kyseessä kun sen nimi on Peonia Officinalis ssp Banatica?

Peonia Officinalis ssp Banatica

Puupionin nuppu ei kasva yhtää,taitaa olla susi

jo syntyessään.

Minun lilanpunainen puupionin kukka oli tosi käpynen…joku oli syönyt kukan keskustaa ?? Pinkki sen sijaan oikein iso ja kaunis :slight_smile: Kummassakin yksi kukka mut se on aika hyvin nuorilta pieniltä taimilta.

Red charm innostui tekemään isot ja painavat kukat.kuva

Ekat pionini ikinä, nyt kukkii

kuva

Ihastuin tuohon Red Charmiin Porin kaupungin Hanhipuistossa, siellä ei vielä muut pionit kukkineet loppuviikolla. Minulla kukkii täysillä nyt Johnny, joka on myös aivan ihana.

Vuokkopioni

kuva

Claire de Lune

kuva

Mitä pionillemme on tullut, noi kukan nuput vain ruskettuvat ja tippuvat pois, lehdetkin alkaa ruskettuvat. Tämän vierellä on molemmin puolin kanssa mutta ne voivat hyvin.

Niin tiedättekö mikä avuksi tai mikä tämän tekee?

kuva

Tämä on pihan alkuperäispioneja eli ollut paikallaan yli 25 v. Voisikohan tämä olla Sarah Bernhardt?

kuva

Pioni Aukaisee ensimmäistä kukkansa mutta mikä olisi lajike?kuva Luultavasti siemenkasvatti.

Jadetsu; hyvä vastaus mulle Peonia Officinalis ssp Banatica. Tuohan se on muua kun haluan tietää mitä se on suomennettuna. Etsin sitä ja aina vain tulee höpinää sen alkuperämaista mm Unkarista yms. Onko se jokin lactiflora, obovata vain mikä k…pele se ois.

Jalomarja, Paeonia officinalis = vuoripioni. Ssp = alalaji.

Nimi ei ole tiedossa, mutta kauniita kuitenkin.kuva

Miikos; kiitos tiedosta. Sitten ostan niitä.

Mustanmeren aallot avaa ensimmäistä kukkaansa.Luonnossa näyttää tummemmalta.kuva

Olisko tuo Mairen pioni Sarah Bernhard? Ihan kuin meidän Sarah.

Coral Charm ja jotain muita. Viime kesänä, ensimmäisenään tässä pihassa,  eivät vielä kukkineet. Nyt näin hienoja.kuva

Toivossa on että tällä viikolla aukeaa ekat pioninkukat!