Pioni, Paeonia, Osa 2

9 tykkäystä

Koetin saada puupionin alle kirjoitus et puupionin nimeä en muista.

Kaikki eri pioneja, keskimmäinen on Ada Niva

10 tykkäystä

Bossuet, Zhemchuzhna Rossyp, Garden Lace

8 tykkäystä

Aivan uskomattoman kauniita pioneita :heart_eyes:!
Kysymys: onko sinulla pionit enemmän auringossa vai varjossa?

1 tykkäys

Pionit tarvitsevat kukkiakseen hyvin vähintään 6h aurinkoa. No, minulla ei sitä mahdollisuutta ole kaikilla pioneilla, joten siksi kukkivat muutamilla kukilla, mitkä ovat enemmän puolivarjossa. Sitten luonnonlajeista muutama pärjää todella hyvin varjossa. Sanoisin, että suurin osa on puolivarjossa alle 6h aurinkoa. Tyydyn tähän oikein mielelläni, koska pionit ovat minulla sijoitettu sinne tänne , missä on tilaa ollut.

5 tykkäystä

Pikkusen kokoa on pionin kukalla, miesten hatun kokonen. :smiley:

10 tykkäystä

Sillä on itsetunto kohdillaan :rofl: tosin syystäkin :heart_eyes:

1 tykkäys

Hempukka

12 tykkäystä

Mitä on semmoiset pienet leppäkertun malliset koko ruskeat koppakuoriaiset , joita tulee pioniin?

Käyn ravistelemassa aina välillä ne maahan ja ne lentää takaisin.

Melkoisia sadekuuroja tänään. Ehdin kuitenkin hätiin ja tuin pionit pajutikuilla olivat jo melkein maassa. Tein joskus pajutöitä ja sitä perua on nippu suoria kuivattuja pajuja. Villalangalla sidoin joka varrelle oman tikun, on sen verran pieni puska.

9 tykkäystä

En yhtään muista mikä pioni

9 tykkäystä

Tämä on todennäköisesti syvänpunainen jalopioni (Paeonia lactiflora)

Lajike: Voi olla esimerkiksi ‘Red Sarah Bernhardt’ tai ‘Karl Rosenfield’.

1 tykkäys

Pepino on hyvä tietotoimisto. :slightly_smiling_face:

Jos olet ostanut Lidlistä, voi olla mikä vaan tunnistamaton kaunotar, vaikka pussissa olisi ollut joku nimi. Kaunis on. Näitä on aika mahdotonta tunnistaa näin taviksena. Molemmat Pepinon veikkaukset ovat kerrottuja.

4 tykkäystä

Arvasinkin , että pepinon kertomat ei pidä paikkansa, ne sentään tunnistan.

Tämän olen ostanut flörin alennuksista, nimen oon hukannut.

Hukkasin myös muistikirjani välissä, silloin hukkui myös nimiä. :face_with_peeking_eye::saluting_face:

Ai kuinka niin muka tohellan. :laughing:

1 tykkäys

Tykkään noista yksinkertaisista vuokkomallisista, eli kyllä mä sen ihan ajatuksella oon ostanut. Ehkä. :grin:

1 tykkäys

Niin ja minä arvasin mitä sinä vastaat, mutta pitihän sitä testaa.

Lupaan etten enää sinulle vastaa, jos kysyt!

Minäkin tykkään eniten yksinkertaisista. Ne ovat niiiiin herkkiä.:smiling_face_with_three_hearts:

2 tykkäystä

Kaikella ystävyydellä, en ole kysynyt,.:wink:

Ja osaan käyttää googlea ja kuvahakua, jos minua kiinnostaa tietää mikä lajike. En niinkään harrasta pioneja, niin minulle riittää että on nätti kukka.

Kunhan totesin , että en tiedä lajiketta. Alkaa mennä oudoksi tämä sinun google kuvahaku innostus, mutta ymmärrän senkin, että ihmisillä on kullakin omat huvitukset ja harrastukset. Onhan minullakin kaikenmoista hullutusta. :blush: