Pioni, Paeonia, Osa 2

Lady Alexander Duff

Johnny 

Wladyslawa 

Nimetön 

Unokin pionit on mun maun mukaisia, tykkään tuollaisista yksinkertaisista ja pienemmistä kukista.

Pionit ovat kyllä upeita!

Puolikerratut tai muhkealla hedeosalla on pioneissa mun mielestä hienointa …kyllä kaikki muutkin käy…mut pioni galleriaa kun katsoin niin ihan sellaset repaleisen näköiset ei nappaa ne on jotenkin suttusia.

Samaa mieltä miraemmin kanssa, ihan aukinaisena nuo yksinkertaiset ovat räjähtäneen oloisia, ainakin minulla, mutta nuppuvaiheessa ja juuri avautuneina oikein kivoja. Nyt on sattunut itseltäni löytymään repsahtaneita kuvia.:rofl:

‘Karl Rosenfield’, vaikka piti olla Sarah B hankkiessani.

Green halo

Omista pioneista mielestäni kaunein, Jadwika.

Hieno.

Minulla oli myös jadwiga, se jäi tyttären luokse asumaan.
Se on kyllä livenä vielä kauniimpi kuin koskaan kuvissa, eli myös minun suosikkejani. :kiss:

Edessä valkoinen Top Brass, punainen Felix Crousse, takana Peter Brand, Primavere, Nippon Beauty ja Lady Alexander Duff.

Mun ensimmäinen kukkii hienosti, nimeä en tiedä.

Sarah Bernhards. Kitikatin voi olla sama myös.

​​

Minullakkii kukkii nyt eka kertaa runsaammin nää fiinimmät pionit.  “Aim in lööw!”
Sarah B:n ja Shirley Templen tunnistin penkissäni, aikoinaan ostin jonkun lajitelmankin siinä piti olla punaisiakin mutta loistavat näköjään poissaolollaan, sen sijaan on jotain rimpsusta valkeaa joka ei oo ihana Shirley Temple eikä kukatkaan ole yhtä isoja mutta niitä on paljon vähän kellertävän valkosia kuppimaisia mitähän lienevät? En yhtään muista mihin oon pannu (hyvään talteen) ko. muistiinpanoni nuista lajikkeista…

Pitäisikö ja kannattaisiko ohikukkinut Pionin nuppu leikata pois? Leikkaatteko? Tekeekö ne nuo koremmat jalostetut buudelit edes siemeniä? :blush:

Nämä on tosi muhkeita. Ei oo mun.