Onko teillä rakkaat pionien ystävät tietoa mistä voisin ostaa vanhan ajan Juhannuspionin juurakon, alun tai jonkinlaisen taimen?
Näissä on vähempi tuota punaista, kuin ennen…
Kattoin Kuukkelissa nuita muutamia mainitsemianne lajikkeita keksiäkseni mikä tuo minun valkoiseni on joka kukkii niin ihanasti, pikku puska vasta ja täynnään taivaallisen upeita kukkia.
Niin siitäpä huomasin (taas) Kuukkelissa että siellä on immeisillä näköjään menny kuvia nimetessä kovin sekasin Festiva Maxima ja Shirley Temple. Pitää vissiin jossain poini sivustoilla käydä katsomassa aidot kuvat kun olen nyt itsekin aivan sekaisin nuista eroista. Pionisivustoilla vaan on hieman vaarallista käydä.
Coral sharm
Hei, olisin todella kiitollinen neuvoista. Sain pionin mukuloita ja ne kukkii tosi ihanasti. Pitääkö kuihtunut kukka napsaista pois varsineen vai pelkkä kukka. Kiitos etukäteen vastanneille
+x[quote][/quote]
Pelkän kuihtuneen kukan voi leikata pois, sotkeutuvat viereiseen kukintoon eikä näytä kauniilta sekään. Pionin siemenkodatkin on koristeellisia, jos ehtivät lakastua itsestään jätän tekemään siemenä ja laitan kuivakukaksi vaasiin.
+x[quote][/quote]
Kiitos Valtsu, leikkaampa sitten pois vain kukinnon :)
+x[quote][/quote]
Pionin avautunut siemenkota on aika jännän näköinen myös havukranssissa.
Kauniita ovat ja eri lajikkeilla erilaisia.
Pallaksen pionin siemenkodat
On hiukan nukkaa pinnalla ja siemeniäkin.
Muistuttele;)
Minulla ei ikuna/koskaan ole ollut siemeniä pionissa. Nyt on jäljellä vain kartanopioni ja just tarkistin ettei siinä nytkään siemeniä ole.
Sorbet
Duchess de Nemour
Kansas
Nimetön
Viime syksyn 2 tulokasta ei kukkineet lainkaan ja nyt on pionit kukkansa kukkineet. Olisipa myöhäisempiä lajikkeita..
Kurpan kuvaan kysymys, voiko noista siemenistä kasvattaa uusi kasvi vai onko monen vuoden epävarma projekti?
Voi hyvin kasvattaa. Jokunen vuosi siihen menee.