Kylläpä tuo on kaunis. Olen vähän pelännyt tuota pisamakelloa, kun on kuulemma niin kova leviämään, mutta ainahan ne ylimääräiset voi kitkeä pois. Mitä enemmän katselen pisamakellon kuvia, sitä varmemmin olen ruvennut haluaman sitä pihalleni.
Ihanaa kuulla että leviää äkkiä minulla on kukkapenkit niin tyhillään että mielellän saapi levitä sain viime vuonna taimenvaihdossa ja lisää kylvin erivärisenä. Minä kuin tykkään kaikista kelloista niin saapi nähdä kukkiiko jo tänä vuonna.
Mä täällä pähkäilen, että uskallanko siirtää mun pisamakellon ns. oikeaan kukkapenkkiin. Rajaus on siinä kivillä muutenkin ettei välttämättä kovin pitkälle pääsisi leviämään ja toisaalta joka kevät ja kesä pitää rikkojakin penkeistä poistaa.
Siirtää täytyy kuitenkin, sillä kellon istutin viime kesänä varjoisaan paikkaan ja mietinkin, miten säilyy talvesta kun viime kesänä ei juurikaan kasvanut.
Ei kai pisamakello kuitenkaan niin kamala ole leviämään ku esim. vuohenkello?
Olisikos kenellään pikkuista pisamakellon alkua antaa?
Vaihtarina löytyy joitain perennoita sekä sisäkukkia ja siementä moneen lähtöön:)
On, leviää aika paljon. Hölötän.
Floora otan valkean pikkutaimia mukaan sunnuntaina.
Kuvittelen pisamakellon siementaimeksi, olenko oikeilla jäljillä?
Luulisin…
Mitään muuta kellokasvia ei tuossa penkissä ainakaan ole, kuin sitä valkoista pisamakelloa, mitä sulle lupailin. Laitan purkkiin ja tuon sinne taimivaihtoon.
Kiitos.
Jee, mun eka pisamakello kukkii!
Sisältä näyttää tältä
Sain kyläyhdistyksen taimenvaihdosta tällaisen "valkoisen pisamakellon" joka rupesi juuri kukkimaan. Vähän lueskelin tätä ketjua ja alkoi hirvittää: leviääkö tämä yhtä kamalasti kuin vuohenkello?
Ei peikonkellokaan yhtä paljon leviä kuin vuohenkello.
Kiitos Hoyabella ja Viherpeukalo, jo helpottaa. Mulla on yksi peikonkellokin viime talven kasvatuksista. (Ellei se ole koivu tms.
Octopus-pisamakello kukkii juuri. Aivan ihana! Kuin matala pisamakello, jonka kukat on leikattu alhaalta ylöspäin kahdeksaan osaan.
Terviisiä Kyssikselle !
Läheisyys lämmittää.