WAU… Miten ihmeessä tuo Persian keltaruusu noin komiasti kasvahtelee? Millainen maa sillä on? Entä lannoitus? Minulla ollut jo monta vuotta, toinen kuili parissa vuodessa, toinen taistelee…
Ihana keltaruusu
Kiitoksia kaikille taasen! 

Keltaruusu on ollu tuossa jo kun me tänne tultiin 16v sitten. Se kasvoi yksinään nurmikolla savikossa… Minä oon tarjoillu hälle vuosien varrella hevonhyvää, kompostia, kanankakkaa ja sillon aiemmin sitä vaaleenpunasta kastelulannoketta. Ympärystää muokkasin ku istutin kukkia ympärille. En ole edes ajatellu,
mutta nyt se kasvaa hyvinkin kuohkeessa mullassa, minähän oon onnistunu maanparannuksessa!
Eikä aikaa oo menny ku tuo 16 vuotta… 
Viime kesän ahkeraliisoista keräsin siemenet, kasvatin taimet jotka pysy jopa hengissä ja nyt yhdessä on NUPPU! Vähänkö siistii… 
Nora Barlow-akileija kukkii omenapuun alla. On varmaan vähän laiha maa kun kukka on hirmu pieni. Se on peräisin viime syksyn taimenvaihdosta kun Tipilinnun pesässä oltiin. Kukahan tunnustais…?
Tämän kesän eka unikko pudotti takin pois ja näytti värinsä. Sillon vaan juhlamekko vähän rypyssä vielä!

Ikkunan läpi kuvattu kyyhkyspariskunta oli kyllä minun mielestä vähän väärässä paikassa sapuskalla mut olivat niin somia et annoin olla. Tuossa ne aamulla teputteli, taimilootassa!
Sormustinkukat alkaa kukkimaan. Näistä kans tykkään nhan eivät kasvimaalle tunge. Siellä oli ihan vaan jotain miljoona alkua keväällä… 
Vielä yhden kukan jaksoi heikkohappinen ruusu tehdä. En ole vielä päättänyt mihin hänet siirrän komistumaan.
Sitten kurkistus kasvihuoneen ovesta…
… onpa hassun kipakat värit…
Itsekylväytyneet unikot alottelee kukintaa.

Jalopähkämö
Lehtosinilatva
Balkaninkellokki avasi ekan kukkansa. Niitä tulee samaan varteen monta… Aika herkkis!
Onpas huikea väri tuossa tummassa unikossa!
Keltaruususi on tosi komea!!
Kiitos Merkurius ja Pärskis! Unikot on siemenkirjeiden satoa, en muista keneltä.
Mulla kasvaa unikoita kahdessa paikkaa, eri punasia, valkosia ja "mustia" sekasin. Itse ovt kylväytyneet ja tehneet ilmeisesti jonkinlaista paikanvalintaa…
Mustat on yhdessä paikassa
ja punaset toisessa. Mihkäs ne valkoset meni?!
Karpaattienkellot on antaneet odoaitseään, tässä ekat kukat auki. Kaverinaan rinteessä kukkii ketoneilikka, minusta kiva väriyhdistelmä.
Eipä oo ennen mulla tämmöstäkään ihanuutta ollu, enkä tiedä mistä on tullu, mutta tervetuloa! Kasvaa yksinään tuolla punasten seassa.