Poppiuksen pihalta (IV)

Justa saunan kuistin vierellä

Hagley Hybrid saunan kuistilla. Tämän olen kasvattanut itse pistokkaasta, nyt eka kesää isossa ruukussa :)

Vasemmalla Blekitny Aniol (Blue Angel) New Dawn -ruusun kanssa, oikealla Toki Schneewaltzer -ruusun kanssa, joka on jo kukkinut muutaman kukkansa. Kasvavat melassipöntöissä, jotka on upotettu suureen puulootaan multatilaan, vien pöntöt talveksi kellariin. Aiemman kuvan Justakin muuten kasvaa ruukussa.

Jackmannii talon eteläseinustalla, ei vielä kovin suuri, kasvaa maassa. Sillä on kaverina alppikärhö ja lumikärhö, ja meinaan kyllä alppikärhön kaivaa ylös, ja laittaa tilalle muita kärhöjä, se ei oikein kuki noin paahteessa.

Tässä koko kärhöseinä. Alppikärhö paleltui viime talvena, ja vanhat oksat ovat vielä ylhäällä... Lumikärhökään ei nyt jostain syystä halunnut kiivetä ylös, vaan roikottaa oksiaan pehkossa.

Tässä on Hansaruusujen ja Rudolfien seurana kaksi Arabellaa. Patsaan olen tehnyt joskus koulun keramiikkatunneilla elävästä mallista. Ohhoh, onpas mies vetäissyt ruohonleikkurilla katteet ruusun juurelta...

Vielä lähikuva. Tykkään hirmuisesti tästä Arabellasta!!

Neilikkaruusu kukkii vielä komeasti, vaikka suurin osa kukista on jo kuihtunut.

Ritausmassa vielä muutamia kukkia auki. Vaikka pensas on vasta parivuotias ja pieni, siinä oli paljon kukkia!

Lidlin ruusu, en millään muista nimeä, ja lappu lienee hävinnyt. Jännä lilaan vivahtava vanha roosa. Kasvaa ruukussa.

Maria Theresia ja kesäkukkaistutuksia.

Supreme Cover viikko sitten tehdyllä saunaneduslaatoituksella. (Minä sen meinasin yksin tehdä kun mies on jalka paketissa, mutta ei malttanut pysyä poissa ja kontallaan paukutteli laattoja paikalleen... hehheh) Ruusu on vähän roiskale nyt, vaikka leikkasin sen keväällä. Kärsi ehkä viime vuonna mustalaikkutaudista sen verran. Nyt olen saanut sen pysymään aisoissa Euparenillä.

Lammen rannassa oleskelualueen reunalla kukkii tämmöiset. Rantakukka, kuunliljat, punainen jaloangervo ja jättipoimulehtikin vielä. Kyläkurjenpolven sinistäkin sieltä pilkottaa. Kärhön (Mme Julia Correvon) nuppu sojottaa oikeassa reunassa, siinä oli vasta yksi kukka auki.

Samaa vähän eri suuntaan. Takana on vaaleanpunaista Erika -jaloangervoa. Miten tuo näyttääkin noin sotkuiselta...?

Kauhistus, tulipas paljon kuvia...! No. Paljon on noita kasvejakin mitä kuvata.

OIkein tunsin miten päässä kuului "pops" ja nyt mielessä pyörii kärhöistutukset. Vielä sitä kärhöhulluksin pitää ruveta...nooh, kamalempiakin on sattunut naurua

Kauniita yksityiskohtia löytyy kyllä noista rakenteistakin.

Poppius sinulla on paljon kauniin värisiä kärhöjä.
Mulla kukki tänä vuonna loistokärhö vaaleanpunasin kukin.
En ole ennen oikein arvannut ostaa, mutta niille on kiva väsätä tukia,
itse tein portaat ikkunan yläosaan asti ja näin se kasvoi irti seinästä
ja toi kyllä väriä kivasti seinää vasten.
Kuusaman pistin kasvamaan koivun ja pihlajan runkoon, mutta on
vasta aika pieni alku.

Tosi kiva katsella taas kuviasi, tuo tekemäsi patsas on mielenkiintoinen yksityiskohta kukkien joukossa. Kaunista katsella Poppius hymy.

Kyllä on.. on kärhöissä komeutta! Kiitos houkutuskuvista taas, Poppius! Tuo kuva Arabellasta kera patsaasi on kuin suoraan jostain fiinejä pihoja esittelevästä puutarhalehdestä!

Mistä on tehty tuo oleskelualueesi, joka yhdessä kuvassa vilahtaa? Pyöreitä laattoja? Vai puuta? Kivan näköinen, äkkiä katsoen kuin suomuinen pinta.

Kaunista, huoks!! Varsinkin tuo ihana lampi saa sydämeni väräjämään. Onko se luonnonlampi, vai tehty? Istutukset sen ympärillä ovat tosi kauniisti asettuneet paikoilleen.

Puulaattapatiosta pidin minäkin. Ja kivikkoalueesta ja......

Paljon, hienoja kärhöjä. Annat siis tuon ''Arabellan'' vain ryömiskellä pitkin maata. Mä aioin tehdä sille verkkopenkin, jossa se luikertelis ensi kesänä. Mutta tuli taas uusi näkökulma.

Poppius, miten lisäät kärhöä pistokkaasta? Se jäi kiinnostamaan. Upea puutarha!