Nerokasta! ![]()
Minä aion käyttää samaa menetelmää mutta laitan ne suoraan maahan.
Mistä saatta munakennoja?
Olen ostanut 24 munan pakkauksia ruokakaupasta.
Minulla oli aiemmin semmosia 30 munan kennojakin, kun ostin suoraan tuottajalta REKOsta, mutta palautin niitä hänelle.
No,huh,tuommonen määrä munia ![]()
Munat säilyy aika kauan hyvinä ja etsin aina semmosen missä on mahdollisimman kaukana se leimattu päivämäärä.
Koko talven olen säästänyt niitä. Kuoret jauhan jauheeksi ja laitan istutuskuoppaan milloin mihinkin. Tänä vuonna pitää laittaa myös nokkosia. Niille on jo montaa käyttöä, kuivatus, liotus vedessä lannoitteeksi, siemenet ja nyt vielä istutus kuoppaan ja voi ehkä niittää ja laittaa perennojen alle ravinteeksi. Onneksi niitä riittää.
Mulla kolesteroli koholla,pyrin väistelemään munan syöntiä.
Vaikka väittävät ettei muna kohota kolesterolia.En kyllä ala syömään vaan valkuaista.
Wau.
Meillä eilen harvennusporkkanoja ruoalla.
Oli jo mukavan kokosia muutama.
Viime vuonna samasta maasta samalla hoidolla iso sato. Nyt tällaisia kaikki. Kasvit persiljamaisia kasvutavaltaan.
Ohhoh! Mikä tuollaista voi aiheuttaa?
Onko nuo palsternakkoja, en saa kuvan lehdistä selvää. ![]()
Mulle tuli myös palsternakka mieleen, mut vissiin puhe on porkkanasta ![]()
Mulla on joskus juurikasveille käynyt noin, ovat lähteneet juuresta jakautumaan sen sijaan että lähtisivät kasvattamaan yhtä pitkää juurta alaspäin.
Hieno sato sulla siellä ![]()
Komeita! ![]()
![]()
![]()
Kasvaako porkkanat vielä kokoa vai kannattaako ne jo kaikki nostaa, vaikka meidän pihalla ei ole ollut hallaa?
En ole ennen onnistunut lavakauluksista saamaan kunnon satoa porkkanoista, mutta nämä märässä takouspaperissa muovirasiassa esi-idätetyt ja munakennoissa esikasvatetut on kasvaneet aivan mahtavasti.