perliittiä ja vermikuliittiä saa todennäköisesti kukkataloista,
pitänee hankkia, Kiitos hoyabella taas neuvoistasi.
Kyllä uutuuksesi jo pian on kukassa, olet sellainen hoya-kasvattaja, että saat
kaiken ympärilläsi kukoistamaan !!! Olen varma kuin taivas.
eikös tämä olekkin ihan tavallinen isoposliinikukka?
Tukikehikot on vielä tekemättä. mutta eiköhän ne ens viikolla tule tehtyä.
Näin suureksi on Hoya kerriin kasvanut kesän aikana. Kun sain sen, siinä oli vain 2 lehteä.
Olen hurahtanut täysin posliinikukkiin ja minulla niitä jokunen lajike onkin mm. Isoposliinikukka, compacta, himalajanposliinikukka ja sit javanica. Jos joku on nyt omia posliinikukkiaan pilkkomassa niin ostaisin mielellään jokusen oksan mielellään toista lajia mitä minulla jo on =) Maksan tietysti, en ole kerjäämässä....=O)
Minä laitoin eilen muutaman Hoyan talvikuntoon ja 3 pistokasta ois sinulle tarjolla Mederithii,Archboldiana ja Parasitica voisin vaihtaa siihen oliko se Javanica?
Oi nuo lajit olis kyllä tosi kauniita. Minulla tosin on tuo Javanica mutta sain sen vasta äidin työkaverilta ja se on ihan pikkinen vielä ja sitä on vain tuo yksi oksa, muuten olisin kyllä mielelläni antanut sitä sinulle, Olen pahoillani...
Ja taas on nuppuja isoposliinikukassani.
Ja pieni kukkii myös taas. Ei ollut kovin pitkä aika edellisestä kukinnasta.
Muuten jos kaipaat Jadeliila25, tuon pienikukkaisen pistokkaita, minulla on pari pistokasta
lasissa juurtumassa.
Oi otan mielelläni pistokkaan vastaan, kiitos kovasti!
Nyt ovat nuput auenneet.
Uusimmat hoyani yhteikuvassa. Osalta puuttuu vielä tukikehikot ympäriltä.
Ihania posliinikukkia Hoyabellala,minä olen vauvalaani hankkinu tänä kesänä useampia hoyia,isommat ovat australias,mini bell,multi flora,lineris yhteensä näitä on 29 kpl vielä uupuu combacta ja kerrii,sitten hurahdin ja tilasin hollannista lisäksi carailuna sunrentulsa seven turthii,hurenia zepvna magin toivottavasti kirjoitin lähellekään oikein,joten mökki on jo aikas täynnä,mutta aina yksi tai kaksi kukkaa saa mahtuun...Heh
Ihania posliinikukkia , myös Pirkko-Martalla!
MökinMuori taisi tilata Ceropegioita eikä Hoyia. Himppasen oli kyllä vaikeuksia löytää ne tuolta listasta aluksi annetuilla nimillä Taisi mennä nimen kirjoitukset himpun verran pöpelikköön, mahtavat tulkinnat *nauraa kippurassa*
Taitaa mennä miukattuksellakin pöpelikköön, kun minusta Carallumat ja Huerniatkaan eivät ole Ceropegioita... Kuuluvat kyllä samaan Asclepiadaceae-heimoon. Korjatkaa jos olen erehtynyt...
Sen otsakkeen alla niitä nyt kuitenkin kaupiteltiin...
Eipäs kun... *nauraa itsensä tärviölle*
Katsoin uudestaan viestini ja olin kirjoittanut ceropegia, stapeliasta piti puhumani, sen siitä saa kun katsoo eri nimeä kuin meinaa kirjoittaa jotain muutax100 Eli raatokukkiahan nuo
Voi hurja mikä kukkien paljous. Tuollaisestako minäkin saan sitten joskus nauttia? Kuinka vanha kukkasi oikein on?
Ja on nyt noin iso. Milloin aloitti ensimmäisen kukkimisensa? Taidat kuitenkin olla viherpeukalo, osaat hoitaa hyvin kukkiasi.
Hoyabella tosi kaunis kukkivana tämä sinun, odottelen yhä kukkia omiini, joka hetki meinaa kukkia tulla ja pituutta ovat hurjasti kasvavaneet ne sinulta saadut hoyat .