Posliinivuokko, Anemonopsis machrophylla

Kiitos, kylvän sitten ulos ja peitän soralla, saas nähdä, koska itää ja koska kukkii.

Tette! Käväisin kuvaamassa taimeni ja vertasin lähettämääsi kuvaan, kiitos. Alkaa tuntua siltä, että olen onnellinen posliinivuokon omistaja! Ja peräti kahden! Mutta varmahan voin olla vasta jos ja kun taimet kukkivat. Aion varmuuden vuoksi tilata siemeniä tänäkin vuonna. Joskus se onni potkaisee kunhan vaan on sitkeä.

Posliinvuokko kuuluu niihin "pakko saada"- kasveihin, joita en vielä ole onnistunut mistään pyydystämään. Mielettömän ihana…

enita - hienoa - onnittelut! 

Tette tai Enita, voisitteko jompikumpi pistää taimen kuvan tänne näytille. Mulla on viime talven “syyskylvössä” posliinivuokkoa, mutta purkki on vielä tyhjä… Olisi kiva nähdä millaisia pikkutaimet on.

siihen asti kun uusia kuvia tulee, katselepa tämän ketjun sivuja 2 ja 3

Siellähän ne jo olivatkin. Taas tein saman virheen… Pitäisi lukea koko ketju . Kiitos mai-lee.

Älä sure Viippu, noin on käynyt useammallekin. Itäminen voi kestää kauan.

Talvehtiiko posliinivuokko lehdet vihreinä? Vaiko mahdollisesti ruskeina ja lötkistyneinä…

Kyllä lehdet kuolevat talveksi, älä huoli kukkaistätsy.

Kurjenmiekka -kiitos vastauksesta. Toivoa siis vielä on! Ilmoitan jos uutta kasvua näkyy.

Tette! Kuusi posliinivuokkoa itänyt. Olen onnellinen.

Mulla on nyt vertailussa kaksi posliinivuokkokylvöstä, Tetteltä saatuja siemeniä viime syksynä ja Jelittolta ostettuja, ja kuinka minusta näyttää, että Tetten purkissa ois jo itämisen merkkejä.  Toivotaan parasta. 

Kolmena vuonna olen kylvänyt posliinivuokon siemeniä, eikä ole itänyt kertaakaan. Yksi kasvi löytyi (kukkapenkistä, johon olin kipannut edellisen kesän kasvamattomia taimikasvatuksia) viime kesänä kukkapenkistä, joka saattaisi olla posliinivuokko, katsotaan, jos kukkii tänä kesänä. Mun tuurilla se on joku muu, ei mun kylvämä kasvi.

Nyt alkaa näyttää entistä paremmalta posliinivuokkojen kylvöpurkeissa, Tetten purkissa on muutamia itänyt ja Jelitton siemenistä kylvetyissä samoin. Molemmat kylvin syyskylvöinä.

Minullakin on kahdessa astiassa poliinivuokon siemeniä. En vain muista ovatko molemmissa Teteltä. Kuitenkin molemmissa on itäneitä.
Muoks. tarkistin asiaa ja molemmissa ovat varmaan TETE:ltä saatuja. Olen varmuudeksi kylvänyt kahteen eri astiaan. Tette .

viherpeukalo ja teema!  Saivathan siemenet hyvät kodit! kiiiitos!

Tetteeeee!  Mun posliinivuokossa on nuppu!
Tsiljoona kiitosta sulle, Tette

Tutkin vanhoja kylvöjä ja olisikohan niin onnellisesti käynyt että tämän vauvoja olisi tulossa:)

ipanema… ohhooo…kuinkas nyt noin pääsi käymään…?  ++  =