Punasarja (Kliivia), Clivia

Pallukassa saattaa olla useampi siemen ( 3-5 )Näin ainakin mulla kun katsoin sisälle ennen istutusta.

tähtiputki, laitapas kuva siitä pallukastasi... olisi kiva nähdä.

Anteeksi! tarkempi lukeminen kertoi, että olet istuttanut sen jo.... ei sitä sentään tarvi eikä saa kaivaa kuvausta varten ylös!

Onpas terhakoita lapsosia, tähtiputki!

Minun lapset lähtivät äsken hoitoon.

Siis helmikuun viimeinen päivä. Ja nyt ovat taas kotona, kasvua ei ole tapahtunut oikeastaan yhtään. Ovat ihan pieniä vielä.

Olettepa ihania, kun vastaatte näin runsaasti!! Kiitos. Laitan sen marjapallukan nyt sitten multiin ja jään ihmettelemään, että mitähän sitä tuossakin purkissa oikein on…

Varminta leikata vaikka maitopurkin kyljestä viipale ja kirjoittaa nimi siihen ja törkätä sekin samaan purkkiin. Mulla ei tälle keväälle ole vielä montaakaan tuntematonta kylvöstä, sillä siperia on opettanut.

Minun tarttis tehdä opintomatka siperiaan:)

Niin, sillä karanneella mopolla:)

JEE, mun kliiviani alkaa kukkia!!! Eka kerran, ja se on penttiläiseltä vuonna pata ja kattila saatu pienenpieni jakopala! Tämä se vetää suupielet korviin!

No, kyllä vetäis meikäläisenkin suun, jos alkais kukkimaan.

Muuten ne siemenet jotka kylvin talvella jo aikoja sitten, kasvavat tosi hitaasti. Mutta hengissä ovat vielä. Mites Paulastiina sinun jaksavat?

Kävin tarkistamassa itse asian, olen kylvänyt ne tammikuun lopussa, tosi hidasta kasvua on näillä taimilla.

no ei mulla vaan kuki… no johtuskos kun ei ikää kuitenkaan monen montaa vuotta

Ohhoh minähän en olekaan kuvannut kukkivaa kaunotartani… pitääkin heti huomenna! On jo pitkälti toista viikkoa ollut kukinto auki. Mitenkähän kauan siitä saa nauttia?

Kliiviani otti vuodeksi nokkiinsa, kun jaoin poikasen kaverille. talvehtii kerrostalon lämmössä, n 23C, niukalla kastelulla. nyt taas kukassa...

Mikähän on vikana kliiviassa, kun tekee kukat lehtihankaan aivan juureen, kukkavartta ei kasvata ollenkaan, ei ne siellä sovi kukkimaan !

Aluksi kun kliiviani alkoi kukkimaan niin kukilla oli lyhyt varsi mutta sitten varsi kasvoi sitä myöden kun kukat avautuivat enemmän.

Tuo minun on ainakin kymmenen vuotta vanha, muina vuosina on varsi ollut ja pikku hiljaa se kasvanut mittaa, mutta nyt kukat aivan lehtien sisällä yrittävät aueta, mutta eivät sovi vaan menevät siellä rikki!

Kastelulla oli jotain tekemistä noiden kukkavarsien kanssa, mut kun en nyt muista että mitä… :-/

Kyllä kastelulla lienee merkitystä, tovi sitten kyselin saman ongelman takia ja nyt paremmalla kastelulla on alkanut tulla nuppurykelmä !

Kyselen vielä varmistaakseni että leikkaatteko kukkavarren kukinnan jälkeen vai annatteko olla. Koska muuten siemenet tupsahtavat jos ovat tupsahtaakseen?

Kliiviavanhus ( 10-v ) innostui kukkimaan !

Sannuli-86 Minä olen leikannut kukkavarren pois, en ole halunnut siemeniä! Tänä vuonna ei ole uutta nuppua vielä näkynyt sen piilossa olleen jälkeen, vaikka olen yrittänyt huolehtia kastelusta. Mahtavasti kukkii ja tekee toista nuppua kliiviasi mummuh.