(Huonekasvit)
Otaksuttavasti tämä on oikea paikka ottaa esille yksi minunkin potrettiini kuuluva kasvi, puupapu.
Onko jollakulla kokemusta puupavun hoidosta? Mistään kun ei tunnu löytyvän selkokielisiä ohjeita kastelun / ruukun tilavuuden tarpeesta jne. Voiko puupavun varsia esimerkiksi laittaa kasvamaan "letille" (eli putoaako alimmat oksat kasvun myötä pois niin, että jää vain paljas runko)? kun satuin saamaan kolme puupapua, niin olisi mahdollista kokeilla jonkinlaista "kikkailua" niiden kanssa. vaikka kauniitahan ne noinkin ovat.
Kaikki tieto olisi tervetullutta.

Eikö todellakaan kenelläkään ole tietoa aiheesta? Eihän tämä varsinaisesti mikään harvinaisuus varmastikaan ole, mutta silti tieto on vähän kiven alla…
On kenelläkään, mutta millaista tietoa tarvitset?
Tuutuli: ks. tuo ensimmäinen viesti…
Sorry, tuo ensimmäinen viesti ei näkynyt koneellani kun katsoin sitä edellisen kerran.
Tietoa on sen verran, että pitää nahkealehtisenä puoliaurinkoisesta paikasta. Palmikointia voisi ajatella,mutta kovin erimittaiset ovat nuo versot sulla. Kokeilemalla sen tietää.Oletko palmikoinut ennen ?
Ne solmukohdat kun pitää tehdä aluksi melko löysiksi,ja sitoa kuminauhoilla yhteen, ettei kuori vaurioidu.
Nyt vaan on syksy, joten kasvu on pysähtymässä,ja kasvi asettuu talvilepoon.
Ehkä kokeilisin palmikointia vasta ensi keväänä.
Kuoriosien kiinnittyminen on valon lisääntyessä parempaa. Normaali kastelulannos kesäaikaan kasvattaa korkeutta pian,mutta ulkonäkökin muuttuu epätyypilliseksi jos lannoittaa joka viikko.
Kasteluvälit siten, että juuripaakku ehtii hiukan kuivahtaa, niin vastaa enemmän luonnonolosuhteita.
Lämpimänä kesänä olen pitänyt tuota terassin suojaisella,varjoisalla puolella. Suora auringonpaahde näivettää tuon ja lehtiin tulee polttovioituksia.
Kun sanoit, että sinulla on noita kaksi kappaletta,niin odottaisin sittenkin kevääseen, sillä jos yhdistät nyt kaksi kasvia samaan ruukkuun, voi olla ,että vain toinen kasvaa, ja toinen ei.
Kahden juuripaakun leikkaaminen siten, että palmikointi olisi mahdollista, tuhoaa juuria aika määrän juuri talvea vasten.
Toivottavasti tästä oli jotain apua.
Kiitoksia vinkeistä ja hoito-ohjeista. Minulla ei ole aikaisempaa palmikointikokemusta, mutta kokeilemallahan sitä saa…
Kuvassa olevet kaksi versoa lähtevät samasta varresta, ja laitoin ne vain kieppumaan toistensa ympärille. Minulla on kaksi muuta puupapua vielä, jotka ovat eri ruukuissa. Molemmat ovat noin 50 cm korkeita, ja melkolailla toistensa kaltaisia. Voi tosiaan olla ehkä parempi jättää keväälle tuo kahden erillisen pavun yhdistäminen. Toivotaan nyt vain että tämän hetkinen “koekaniini” -kukka (joka on ylhäällä kuvassa) lähtee kasvattamaan myös tuota toista versoa, niin ne pari puupapuahan saa jäädä sitten yksinään koreilemaan.
Kuulin mielenkiintoista tietoa: puupavusta on koitettu saada aidslääkettä joskus! Se nyt ei onnistunut, mutta saatiin edes kaunis huonekasvi...
osaisiko joku kertoa onko puupapu myrkyllinen eläimille? kissatulokkaan myötä joutuu näemmä ajattelemaan sijoittelua “hieman” eri tavalla 
En tiedä. onko puupapu juuri lemmikeille myrkyllinen, mutta muuten kuulemma koko kasvi huonekasvikirjan mukaan on myrkyllinen, siis kaikki osat. Jossain päin maailmaa puupapua käytetään ihan hyvänä ruoka-aineena oikein valmistettuna.
Ostin yhden kaksihaaraiset puupavun pari vuotta sitten. Kasvoivat 2010 kesään asti hyvin, mutta sitten erotin ne kun toinen verso ei enää kasvanut vaan jäi toisen alle. Nyt pienempi verso kukoistaa ja isompi alkanut lakastua ja kasvaminen täysin pysähtynyt. Lakastumis ongelmaa on ollut viimeisten 3kkn ajan. Kukka on olohuoneessa kolmisen metriä länsi-ikkunasta.
Onko ideoita mitä teen väärin? Kuinka paljon ja usein puupapua pitää kastella tai lannoittaa?? Entä tykkääkö mullan vaihtamisesta tai minkä kokoisesta ruukusta?
En ole kovakaan viherpeukalo, joten olen ihan ymmälläni kasvin käytöksestä ja pelkään että se kuolee 
nimpparipomppari, luitko jo tuutulin laittaman viestin tuosta aiempaa? Siinä oli hoidosta ja kastelusta hyvin asiaa. Minulla ei ole kokemusta puupavusta, joten en voi muuten auttaa sinua.
Tästä on aikaa vähintään 3 vuotta, kun ostin puupapun. Ruukussa oli kaksi taimia ja ne paput.
Ilmeisesti liikaa kastelin, kun toinen kuoli ja ne paput mätäni. Toinen sinnitteli ilman lehtiä ja näytti jo siltä, että se ei jäänyt eloon, mutta kuinka ollakkaan keväällä se innostui kuitenkin tekemään uusia lehtiä. Hyvin on pitänyt lehdet jopa talvisinkin.
Onhan siinä arpia kuinka rankka elämä sillä oli, mutta antoi kuitenkin minulle anteeksi.