Puutarha/piha-väsähtäminen

Vähis… eilisestä ohjelmasta katsoin että ne kaksi suurempaa oli työleirejä joissa pitää olla suunnatonta INTOA ja todellista VIMMAA :slight_smile:

Loviisan pihakin oli liian suuri minulle mutta sen ottaisin jo senkin vuoksi ettei nurmikkoo ole paljoa. Meillä isäntä vaatii että kasvit pitää laittaa silleen ettei hänen nurmikkonsa leikkuu häiriinny…

Tuomipihlaja, "vanhuus, sairaus, raihnasuus…nuo ajatukset minulla tulee ihan liian usein mieleen. Höpötän miehelle koko ajan kun se vain rakentaa ja rakentaa aina jotain uutta, että aletaan tässä pikkuhiljaa katella tuonne vanhainkotia kohti, sehän innostuu vain entistä enemmän ja ei tykkää. Mutta, edessähän se on tuo kaikki, mutta minun mies on niin “ylipositiivinen” ei sille oo tullu mieleenkää että tämä kaikki tänne jää joskus ja kuolema noutaa. Minä taas ajattelen esim. puun istutusta “ei kannata, en ehdi sitä näkemään isona”.

Heh, aika moni, joka puuhaa pihalla kaikesta turhuudesta huolimatta, ei koskaan pääse vanhainkotiin :) 

Tuomipihlajan kanssa sama kokemus siitä, että kun vaan pääsee pihalle, niin alkaa yhtäkkiä työt maistumaan. Onnistuin eilenkin unohtumaan ulos kitkemään, vaikkei ollut mitään tarkoitusta kitkeä ensinkään, piti vaan tuupata ne osto-orvokit laatikkoon, ennen kuin ne kuihtuvat purkkeihinsa.

Tällä väsymyksellä tarkoitan ehkä enemmän sitä, ettei ole mitään intoa suunnitella uutta, eikä tehdä muuta kuin "pakolliset" kylvöt, eli ne mitä kasvihuoneeseen tulee. Ulkona tuo työmaa näyttää loputtomalta ja väsyttää siksi, mutta helpottaa heti, jos katsoo vaan yhtä penkin kulmaa kerrallaan.

Miraemmi mää leikkaan meillä nurtsan, mutta ajattelin jättää sen ukolle tänä kesänä - saa nähdä kuinka käy.
Öljylamppu, mä voisin vaihtaa sun ukon tänne edes yhdeksi päiväksi, ois hauskaa kattella, kun joku olisi innostunut.

VÄHIS…Mä ihmettelen just tätä että nurmikon leikkaus on hänelle pakkopullaa…mutta kovasti sitten pitää nurmikon puolia kun meikä haluaisi laittaa kasveja???Minulla fysiikka ei riitä nurmikon leikkuuseen ( hermovauriot )mut jos valita saisin niin nurmikkoo ei olisi noin paljoo mitä sitä on.

Vähis, kyllä jo palluupostissa lähättisit sen takas, on se senpäivänen duraselpupu :slight_smile:

Tsemppiä VÄHIKSELLE.indecision

Lehdessä oli myynti ilmoitus talosta, jossa oli valmis piha. Mikä kummajainen sellainen on? Keväällä on parasta hiimailla pihalla ja katsoa mitä uutta on ilmestynyt. Tykkään kitkemisestä ja kaivamisesta, kasvien istuttaminen, varsinkin kesäkukkien, tympii nykyisin.

Vai het laittasin takaisin, en usko, olisi se ainakin kiva kokeilla.

Ei pitäisi ajatella, iski totaalinen lama.

Kreeta-Eulaalia,tarkoitatko,että ne puuhaajat ehtii kuolla ennen vanhainkotia,vai,ovat niin hyväkuntoisia,ettei niitä sinne huolita.

Tunnen näitä puuhaajia,ikää on paljon ja kuntoakin ikään nähden,eikä ole vanhainkodissa.

Eihän valmista pihaa ole,aina on tekemistä,jos ei tee,niin taatusti on entinen valmis piha.Tekemisessähän se ilo löytyy.

“Vaikka huomenna tietäisin kuolevani niin tänään istuttaisin kirsikkapuun”

Sohvakukka. Sinussa on positiivisen elämisen meininkiä, voisitko antaa mulle hiukka :slight_smile:

Harvoin olen positiivisella tuulella mutta voin hiukkasen lähettää sinullekin sitä, kas tässä tulle ota kiinni :))

Kops. Kiitos sohvak. nyt kääntyy uusi lehti ja negatiivisuus sen myötä heitettiin vek.

Mie tahon ulos =). Poikakin nukahti,tuohon lattialle …

Sohvakukka tänne kans!

Vähis, olen lähettänyt jo, ole tarkkana ettei mene ohi :smiley:

Siellä on oikein kunnon matalapaine, ei ihme jo ei hommat huvita. Odotetaan että aurinko paistaa niin hommat sujuu ainakin vähän paremmin.