Puutarhuri kuntoilee (alkaen 5.1.2021 ->)

Minulla oli aikoinaan Viiking vaelluskengät. Ulkomailla käytin niitä. Suomessa ei voinut talvisin käyttää, koska ne oli liian liukkaat. Enää minulla ei ole niitä.

On minulla merrell vaelluskengät, mutta ne menee lenkkariksi. Muutenkin tykkään merrell kengistä. Talvi termokitkakengät ja kierrätystuotteista tehty lenkkarit. Merrell sopii minun jalkoihin.

Tänään ihmettelee miksi oikean puoleinen kenkä on jotenkin löysä, vaikka kiristin sitä. Kotona mittasin, että vasen jalkaterä on pitempi, kuin oikea. Luuin aina, että oikea puoli on pitempi.

Laitoin valmiiksi rakkolaastarit ukkovarpaihin. Huomenna aloitan taas käveylenkit.

Tein taas pitkän kävelylenkin.

Rakkolaastarien alle tuli rakot. Oli jopa sukkiin tarttunut. Sitten päätin ottaa ne laastarit pois ja laastari repi rakon auki ja sieltä neste valui.

Aiemmin, kun laitoin pohjallisien alle vaahtomuovin palat ihan holvin kohdalle jalat kiitti.

Tämmöset kengät silloin ostin.

Onnistuin aamulla livahtamaan sateen alta pyöräilemään. Lähdin seitsemän jälkeen. Ajoin reilun 2 h pilvisessä, hyvässä säässä, vain loppumatkan tylsä, suora pyörätie ärsytti. Kauaa en ehtinyt olla kotona, kun alkoi sataa, jatkuu vielä.

Minä teen välissä pienet lenkit, koska ukkovarpasissa rakkulat on vieläkin arat.

Huomasin, että kantapään alla on pyöreä pläntti. Onkohan se rakkula? tosin se ei ole kipeä.

Olen lukenut, että talkkia voi laittaa jalkoihin, kun lähtee lenkille.

Mietin, jos perunajauhe tai maissitärkkelys voisi laittaa, joten kysyin tekoälyltä millä voi korvata talkin ja sehän oli samaa mieltä, kuin minä perunajauhe ja maissitärkkelys. Niin ja joku ihme juurijauhe.

Kävelin 16km ja testasin nailonsukkia siihen toisen sukan alla. Nailonsukat oli ihan surkeat. Ukkovarpaihin tuli taas rakkulat.

Keskustelin tekoälyn kanssa ja se sanoi, että älä käytä nailonsukkaa, sillä sen läpi ei mene nesteet. Käytä mieluummin urheilusukkia.

Ostin kokeeksi nailonsukat ja ne meni lenkin jälkeen suoraan roskiin.

Tänään päätin testaa pitkä lenkillä niitä pohjallisia, jotka ovat minulle tehty.

Holvi oli hyvä, mutta sen verran paksut on, että hieman vähemmän tilaa kengissä on. Rakot eivät olleet vielä kunnolla parantuneet ja nehän tuli uudestaan. Lisäksi ukkovarpaan laastari teki rakon viereiseen varpaaseen.

Eilen testasin 5km mitä pohjalliset tekee. Pieni hankaus holvissa toisessa jalassa.

Taas minä täällä.

Tein 20km kävelylenkin. 17km kohdalla älykello ilmoitti, että yhteys on katkastu ja näin, että kännykkä oli mennyt kiinni. Virtaa oli 2% ja kello ainakin laski askeleet.

Käytän merenosukkia, pysyy jalat kuivina ja lämpimänä. Mökillä helppo pestä kylmällä vedellä ja antaa kuivua pitkällään.

Talvella on myös urheiluliikkeen polypropeenialussukat merinoiden alla, helpompi laittaa tiukat monot jalkaan.

Minä kun olen tehnyt pitkät lenkit, niin muutama viikko sitten tuli tollanen pyöreä pläntti kalkapohjan alle. Ei ole rakkula eikä kovettuma.

Tänään kaksi vaellusta, yksi souturetki, tunnin mustikan poiminta.Hitsin hyvät vaelluskengät, ei tunnu jaloissa yhtään. Villasukat niiden kanssa

2 tykkäystä

Minä en halua käyttää sellaisia sukkia tähän aikaan, jotka lämmittää. Minä haluan sellaset, jotka pitää viileinä jalkoja.

Minä kun tein 20km lenkin, niin eipä tullut rakkoja, kun käytin Merrell kenkiä. Ostin ne sillon, kun opiskelin leipuri-kondiittoriksi. Ne kengät oli tehty kierrätysmateriaalista. Kesäsin niitä ei voi käyttää, koska ne ovat liian kuumat.

Minkä merkkiset?

Lowa. Tänään laitan Merrelit. Katson kuinka niiden kanssa käy.

1 tykkäys

Merrelin nakaiset vaelluskengät ihan hyvät, mutta näillä keleillä vähän kuumat.

Minulla on kolme erilaista Merrell kenkiä. Tykkään niistä aika kovasti, mutta kesäsin ei niitä voi käyttää, koska kuuma iskee jalkoihin.

Tänään se jokasyksyinen rääkki alkoi , Toivottavasti kevääseen asti kestää. Pitää ottaa kevyesti, ettei paikat tule liian kipeiksi eikä rikkoonnu

5 tykkäystä

Nämä kengät vuotaa pohjasta vettä sisään.

Siis mc kinley amphibio II w kengät.

Amphibio tarkoittaa sammakkoeläin.