Pallo + kuminauha jumppaa tulee aikansa kuluksi veivattua aina kun kiputilat antaa myöden …nyt mietin et milloin pallo posahtaa kun on 2 vuotta veivattu samalla prisman halpispallolla.
Äsken toisen kerran käin ravaamassa 311 rappuu ylös metallisilla turvakengillä.
4päivää oli pohkeet kipeenä, kun koronan takia oli melkein kuukauden tauko.
Mittasin äsken myös verenpaineen, ei hurjan paha.
130/85 ekamittaus
Tokamittaus 130/80
Kolmasmittaus 121/80
Kauheeta
Oli melkonen urakka saada juoksulaite sisälle kun laite laatikoineen painoi yli 70 kiloa! Nyt on kolmena päivä tullut käveltyä. Sitä norsun kokoista laitetta ei voi ohittaa ilman huonoa omaatuntoa.
Kävin viikolla ortopedillä ja röntgenkuvissa. Lonkat on kuin teinillä kuulemma vaikka niitä särkee joka yö. Sille oli kelpo selitys, skolioosi vääntäytyy pahemmaksi eikä ilmeisesti jo ruuvatut metallitangot pysty pitämään ruotoa asennossa. Lisää niitä en kuitenkaan halua selkääni, viisi nikamaa saa riittää. Lonkissa on siis heijastesärkyä. Täytyy saada lihaksiin lisää voimaa ja aloitetaan nyt sitten jaloista koska kohtuullisilla jalkavoimilla pärjää paremmin. Niin, siellä polvissa on kuulemma ulkojänteet (vai sivujänteet?) kovalla venytyksellä ja ne helpottaa kun takareidet saisi parempaan kuntoon. Hoitajalta tuli hieno kannustus, romuautoistakin tehdään helmiä
Tilasin kävelymaton kotiin toimitettuna kun epäilin, etten saa sitä hilattua postista kotiin. Se on pienin mahdollinen kun senkin sijoittaminen on hankalaa, mutta on se kätevä. Toistaiseksi olen kävellyt tunnin päivässä 1/2 tuntia kerralla. Täytyy pinnistää se kolmeen kertaan lähiaikoina.
Hieno juttu rastas. Ollaan kaikki keväällä sopivasti haravointi-, kylvö-, istutuskunnossa tai ainakin ollaan tyytyväisiä itseemme että ollaan tehty talvella muutakin kun katsottu telkkaria😁. Tänään olen erityisen iloinen tuosta laitteesta. Pidin ikkunaa auki että sain happea mutta ei tehnyt mieli lähteä pihalle.
9.5 km kävelyä kirpeässä pakkasessa.Aurinko oli höttyrän takana,mutta näky mukavasti.Punaset posket ja palijon raitista ilimaa,pää ja ruunis riemuitsee
7 km kävin kävelemässä metsälenkkiä.
Rakas “linkomieheni” oli putsannu lumet polulta.
Iltavuoroa tekevän työkaverin sairastuminen + viikonlopun runsas lumi + iltavuoro rivitaloalueella = lähes koko päivä kävelyä. Kolasin rästiin jääneitä lumia aamupäivällä, kävelin työmatkat ja risteilin rivilaloalueella. Olisi mielenkiintoista tietää, paljonko tuli askelia.
Polku taas avattu lumesta.
10 km kävelin. Kännykkä näytti yli 17000 askelta.
Ihana ilma olla ulkona taas muutaman päivän sisähommien jälkeen.
Illalla kun vielä tunnin nostelee kahvakuulia kirjaa kuunnellen ja toisen tunnin vemputtaa palloa edelleen kirjaa kuunnellen niin päivä on pulkassa kuntoilun osalta.
Mulla täysin päinvastainen päivä takana kuin Töniksellä. Ihan minimit koko päivän kävelyt, ehkä yhteensä 3 km. Kyllä huomaa ettei päässyt kunnon lenkkiä ulkona kävelemään, kuin olis päivä jäänyt elämättä. Huomenna onneks päivä uus ja aikaa itellekin
Miksi tänne ei pääse lukemaan uusia viestejä?
8 km kävelyä ja taas aivan ihana talvipäivä.
“Piikkipyörät” vaan ovat vähän hankalat kenkien päällä mutta muuten olis ollut varottava liukastumista.
Mulla menee niskat jumiin jos joutuu varoen kävelemään.
11 km kävelin ja taas oli ihana ilma.
Tönönvahti, kuinka sun vointi kestää kuntoilun ? Onko yhtään parannusta tullut ?
tönis,eihän teillä ole kotona hometta joka aiheuttaa tuon yskimisen?
Home tuli mullekin ihan ekana heti mieleen.
Ihan sama olenko kotona, matkoilla tai kaupunkikodissa.
Kaupungissa oli kyllä alakerrassa saunatiloissa homeongelma aikoinaan mutta korjattu sielläkin.
Sen kyllä haistoi jo ulko+ovelta tultaessa.
Isäntä meillä kyllä haistaa homeen heti esim. jonkun vaatteista kaupassa ja jos jonkun kotona haisee. Sillä alkaa vetistää silmät ja nokka vuotaa ja aivastuttaa heti joten kassajonossakin karkaa pois jos jonkun vaatteet lemuaa homeelle.
Minulle se ei aiheuta mitään erikoisia reaktioita vaikka hajun kyllä tunnistankin.
Tietysti oma paska ei haise, siihenhän tottuu.
Tuttuilta olen kysellyt haistaako ne meillä mitään erikoisia hajuja mutta ei kukaan ole kyllä kertonut mitään.
Yks tuttu on tehny rakennustöitä ja homekorjausrakennuksia eikä usko meillä hometta olevan.
Kerran jonkun mittarin kanssa pyöri täällä mutta kaikki ok hänen mielestä.
Itekin tuota hometta oon ajatellu mutta ei mulla kyllä muita siihen liittyviä oireita ole kun tuo yskä.
Tiedä sittä mitä tämä on.
Pääsin vaihteeks kävelemään metsälenkkiä. 11 km kävelin. Olipa se taas virkistävää.
Minä jätin tältä päivältä kaikki kävelemiset pois, paitsi tietysti kotona sisällä eestaas liikkumista. Mulla on kantapään seutu jostain syystä kipeytynyt, ollut viikon verran. Yritän jos olis apua siitä etten pariin päivään pidä kenkiä enkä lähe kävelylle. Huomaa jo tän yhden päivän jälkeen (eikä sekään oo vielä läheskään lopussa) että aika käy pitkäksi kun ei pääse ulos liikkeelle normaaliin tapaan :ermm:
Aamulla tunnin crossfit treeni ja päivällä mussukan kans 8 km kävelyä.