Pakko oli otta psylliumia lasin veteen ja nielaista, koska ummetus oli iskenyt.
Voi hurja miten suolisto tyhjentyi.
Olo on nyt rauhallinen.
Pakko oli otta psylliumia lasin veteen ja nielaista, koska ummetus oli iskenyt.
Voi hurja miten suolisto tyhjentyi.
Olo on nyt rauhallinen.
Eilen rillit rikkui, tilasin silmälääkäriä ja täksi päiväksi sain ajan. Nopeaa oli. 120e maksoi ja siitä kelakorvausta pitäisi saada 30e. Luulin kalliimmaksi.
Oliko tuo käynti yksityisellä. Eikö siellä huomioida se kela korvaus suoraan vai onkohan heillä erilaisia toimintatapoja.
Minunkin pitäisi taas käydä silmälääkärillä arvuuttamassa onko tuo jälkikaihi jo tarpeeksi kypsä julkiselle puolelle leikattavaksi.
Kehtuuttaa kun ei oikein näe kunnolla tehdä ainakaan mitään tarkkuuta vaativaa.
Kaikenlaisia haamuja kulkee mukana ainakin silmissä.
Yksityisellä oli. Ennenkin olen itse hakenut kelakorvauksen. Lääkäri on niin mukava ja ystävällinen ettei parempaa voi olla. Olisipa joka paikassa yhtä mukava palvelu.
Kävin fysiohoitajalla, eipä mitään uutta tietoa polven hoidosta tullut. Hyvät voimat on jaloissa testien mukaan, eipä osannu sanoa mikä tuon vian aiheutti, vanhuus kai.
Ei ne hoitajat osaakaan sanoa vian aiheuttajaa, arvata voisivat mutta ei kai ne siihen saa lähteä.
Oikeassa olin ikävä kyllä, lääkärin lanttu ei tiennyt mitä teki kun kirjoitti minulle vuodeksi invamerkkiin oikeuttavan lähetteen, pysyvässä vammassa ei saa olla päättymis päivää se ei silloin ole pysyvä haitta. Palautin paperin terkkarin postilaatikkoon ja viestin ettei kelvannut päivämäärän kanssa, tiesin sen ja ihmettelin mutta varmistus piti hakea.
Syötkö glukosamiinia nivelvaivoihin?
Minusta tuntuu että auttaa, ei oo sormetkaan enää kipeänä kun virkkaan.
Toki pitää muutakin tehdä.
Minulla auttaa glikosamiini vaikka sillä tutkimusten mukaan on lumelääkkeen veroinen. Varsinkin b-vitamiinin kanssa se tehoaa.
Yli 20 veritestiä oli tehty minun verestä. Aluksi näytti 11
Ei ole sairastamista, mutta.
Siirryin hammashoidossa yksityiseltä kunnalliseen.
Olipa positiivinen yllätys. Maahanmuuttajataustainen lääkäri suoritti tarkastuksen tutki kielestä lähtien suun tosi perusteellisesti, otti kuvat ja seuraavan ajan sain jo ensiviikolle.
Samaan aikaan oli naapurin rouva myös ensi kertaa kunnallisessa ja molemmilla yhtä positiivinen kokemus.
Minä olen käynyt aina julkisella puolella hammaslääkärissä. Tarkastuksessa on nuo samat toimenpiteet olleet aina. Viimeksi kun kävin tarkastuksessa, hammaslääkärin mielestä seuraavan kerran tarkastukseen tarvetta vasta kolmen vuoden päästä. Aika pitkä aika, kuitenkin saa käydä kerran vuodessa hammaskiven poistossa.
Hemmetin lääkäri ei ole vieläkään soittanut.
Tekisi mieli ostaa se ranneke, joka testaa verensokeria.
Eikös apteekista saa sellaisia liuskoja jolla voi testata sokerin.
Kyllä tarvittavat mittausvälineet kuulu lääkärin määrätä ja sen jälkeen voi hakea hoitotarvikejakelusta.
Pepino, millainen on se ranneke joka mittaa verensokerin?
En ole sellaisesta kuullut. Isällä on sellainen ”nasta”-anturi joka kiinnitetään olkapäähän laastariteipillä ja hän vaihtaa sen oliko se kerran viikossa.
Juu, tuollainen nappi isällä on. Äiti suorittaa sen ”nappivaihdon” kun isän mielestä hän ei saa sitä oikeaan paikkaan.
Tosiaan, pitäähän olla laite johon se testi laitetaan.
On tuo diabeteksen hoito menny eteenpäin siitä kun naapurin tyttö sai sairauden yli 40 vuotta sitten. Oli silloin 2 vuotias.
Insuliinin pistäminen on helpottunut paljon. Viime vuosituhannen lopulla ollessani työllistettynä vanhainkodissa näin hoitajan vetävän insuliinin ruiskuun pullosta. Luultavasti neulakin oli paljon paksumpi kuin nykyisissä insuliinikynissä.