Puutarhuri sairastaa (alkaen 3.1.2018 ->)

Mulla oli aikanaan hyvä peruste kanssa työnantajalle saadakseni uuden kunnollisen työtuolin, kysyin kumpi käy kalliimmaksi ? Mun saikku ja fyssari käynnit ja mun tuuraaja vaiko yksi tuoli ? Sain tilata martelan tuolin ja otinkin kunnollisen.

1 tykkäys

En ole sairastanut koronaa, en influenssaa enkä mitään muutakaan kulkutautia. Olen kyllä muuten rasittanut sairaanhoitoa ja mikään sairastuminen ei oo hävettävää.

Otin kaks koronapiikkiä ja sairastin koronan.
Enoo vielä koskaan ottannu inflessapiikkiä enkä oo ollu räkätauvvissa vissiin viimiseen kymmeneen vuoteen.Olen tehenny työurani ihimisten parissa,vuosia sitten ihimisillä oli tapana tulla kampaajalle just ku olivat saikulla räkätauvvista,oli nyt aikaa.
Oon onnekas ku en saa herkästi tauteja,mutta en kyllä häpiä sitä jos sairastun ja enoo ottannu piikkiä.

1 tykkäys

Elämäni aikana olen saanut kolme influenssaa. Ekasta sain jälkitaudin.
Koronaa en ole saanut.

Pari viikkoa ja tulee nenän operaatiosta vuosi, ei ole poskiontelon tulehdusta ollut yhtään kertaa. Paljon on rahaa säästynyt lääkäri käynneistä ja lääkkeistä, kolme, neljä kertaa vuodessa vähintään. Suljettiin ylimääräinen reikä sivuontelosta, ei kierrä pöpöt karuselliä nokassa.

Käytän lääkettä joka alentaa vastustuskykyä ja altistaa tartunnoille. Kaikki tulehdukset nenee myös niveliin, hitaasti korjaantuu. Antibiootit ei lainkaan hyvä vatsalle eikä sulfa ja metotreksaatti, joka yököttää kerran viikossa seuraavan päivän.

Olen etuoikeutettu rokotteisiin ja koen riskiryhmälaäisenä olon vastuullisesti. Ikäähän mulla on vasta 27+

3 tykkäystä

Minun lapsenlapseni menee nenäleikkaukseen parin viikon päästä, on kans joku vika nenäonteloissa, en muista mikä. Kyllä korona rokotteen kannattaa ottaa jos kuuluu riskiryhmiin, meillä melkein kaikki muut ovat kyllä sen ottaneet.
Minullekaan ei olis syntynyt yhtään lasta jos en olisi saanut tietynlaista rokotetta. Rhesustekijä sen aiheutti kun mulla on A rh miinus veri, joten kyllä rokotteet pelastaa ihmisiä ja ollaan etuoiketuttaja kun niitä saadaan.

2 tykkäystä

Olen myös Rh-negatiivinen ja anti-D-immunoglobuliini pistoksen saanut. Ensimmäinen lapsi kärsi lievästi keltaisuudesta, toinen ei.

Suomessa 13% on Rh negatiivisia, mutta maailma on suuri ja asia vaihtelee. Voi maailman lapsiparkoja näinä ankeina aikoina, eikä ole ainoa puuttuva asia.

1 tykkäys

Olen luullut sinua Valtsu paljon vanhemmaksi, olet niin järkevä ja asioista tietoinen❤️
Paljon voit jakaa neuvoja esim. puutarha asioista ym. ennenkuin tulet minun ikääni :+1:

1 tykkäys

Nyt sitten uskaltauduin mennä varaamaan hammashoitoon aikaa, keräsin rohkeutta vain 5 kk…Lohkeaman saan hoitoon jo ensi kuussa mutta loput menee kuukausien päähän kevääseen. Miten ihmeessä muistan mennä.

Kiitos, taisin kyllä onnistua huijaamaan. Äitini oli 27, molemmat tätini 27 ja mummoni oli aina 27 ja “muutamia kuukausia” päälle.

Tänään soitin ja pyysin uusimaan vanhentuneen reseptin. Jouduin jättämään jiihtolenkin väliin, lämpötyyny ja Tens laite eikä särkylääkkeet eivät nyt tehoa. Sade ja kylmyys :face_with_peeking_eye:

1 tykkäys

Ai, vai huijasit, kerro sitten mikä oikea ikä on?

Mie veikkaan, että ollaan suht saman ikäisiä?

1 tykkäys

Olette kaikki vielä nuorta porukkaa minuun verrattuna. En ymmärrä miten voin olla näin vanha.

Joo,niin minäki.

Ollessani invalidiliiton koulutuksessa minua ketutti kun uusi ope joka tuli niin kysyi nimeä + ikää + mistä kotoisin. Olin koko 3,5 vuotta tuon 27 v …opettajilla tuli jännä ilme aina muttei kyselleet toisten.

Aamuyöllä, kun heräsin, niin palleatyrä oli kipeä.
Kyllä se kipu lähti jossain vaiheessa.

Nyt päätä särkee ja otin yhden buranan.

Kyllä sylettää kun polvea on linkannut 4 kk putkeen niin pohje rusahti ilkeästi ja sitä nyt lepuutettu 2 vrk + panacodia huiviin …se ei särje mut ei tykkää askeltamisesta sillon kirpasee, ensin kramppasi oikein kunnolla ja seuraavaksi rusahti pohkeen sisällä. Nyt ei kyllä polvi vaivaa niin pahasti ko pohje o kipee.
Pallo ja kuminauha jumppaa kummiskin pystyy kunhan ensin pääsee raput alas se on haaste, yksi kerroksinen kämppä olisi poikaa täs kohtaa kyllä.

Ihmettelin miksi burana ei vie päänsärkyä pois.

Mittasin oman lämmön ja yllätyin, kun kuume on nousemassa. Ei ihme, että välillä on kylmä.

Luin gluteeniton ruokavaliosta ja siinä mainittiin sekundaarinen laktoosi- intoleranssi.
Eli minulla on sekundaarinen, jonka joku on aiheuttanut.
Aika nuorena se on tapahtunut enkä edes tiedä mitä on tapahtunut.

Jos joutuu ottamaan gluteeniton ruokavalio, niin kuulemma laktoositon ruokavalio mukaan.