Tiedoksi Schibstedin virallinen tiedote (osa) joka on julkaistu joku päivä viime viikolla (8.-12.4.-24) :
" Huolellisen harkinnan jälkeen Schibsted on päättänyt lopettaa kaikki Rakentaja.fi-toiminnot Suomessa. Tämä koskee toimintojen kaikkia osa-alueita, kuten verkkosivustoja, sisällöntuotantoa ja messutoimintaa. Toiminnot lakkautetaan aikaisintaan 1.6.2024. Jatkossa Schibsted keskittyy päämarkkinapaikkojen Oikotien ja Torin liiketoiminnan kasvuun ja kehittämiseen Suomessa.
Päätöksen taustalla on sekä taloudellisia että strategisia syitä. Rakentajalla on takanaan haastavia vuosia. Liiketoiminta supistui merkittävästi pandemian aikana, ja sittemmin yleinen taloustilanne on iskenyt ankarasti toimialoille, joita palvelemme. Schibstedin strateginen suunta on myös muuttunut kuluneen vuoden aikana, ja Rakentaja.fi-palvelun ydinliiketoiminta eroaa organisaation muista palveluista.
Vaikka päätös Rakentaja.fi-toimintojen lopettamisesta on tehty, käymme keskusteluja palveluiden joidenkin osa-alueiden myymisestä niistä kiinnostuneille tahoille."
Tämä koskee myös Puutarha.nettiä ja sen keskusteluita jotka ovat yksi osa Rakentaja.fistä.
Minua on luvattu informoida aikatauluista kunhan niistä jotain tietoa tulee.
En vielä ihan toivoa pentin suhteen heittäisi sillä puutarha-aihe on ihmisiä kiinnostava ja nosteessa. Toivon että Puutarha.netille löytyy ostaja ja tämä ainutlaatuinen foorumi pystyy edelleen jatkamaan. Asioilla on taipumus järjestyä, ja nyt toivotaan että ne järjestyvät meidän kannalta parhain päin !
No se on siinä sitten. Ei taida olla mitään muuta instanssia, joka perustaisi tällaisen vastaavan sivuston.
Tori.fi-sivuston kasvu tyssännee aika nopeasti. Sivut uudistuivat hiljattain, ja itse päätin sulkea tilini (ja suljinkin, en jäänyt miettimään yhtään), koska alkoi olla oireita siitä, että tulevaisuudessa pikkuhiljaa aletaan periä jollain keinolla provikkaa tai muita maksuja.
Jos teillä on yksäreissä jotain tärkeää tietoa niin kannattaisi varmaan kopioida ne talteen.
Ite mietin Puutarhaliittoa. Sieltä puuttuu harrastajille suunnattu toiminto ( onhan siellä tietysti lehti, Kotipuutarha), sitä Puutarha.netin sisältö antaisi. Kovasti toivon että se olis yksi niistä tahoista joiden kanssa Schibsted käy niitä neuvotteluja mistä mainitsivat.
Voi kun joku ostaisi tämän foorumin!
Suljetaanko tämä foorumi?
Pepino, lue tämän ketjun ensimmäinen viesti.
Sillee harmi …kun tähän on tottunut eikä mikään naamakirja tai tiktokki oikein napsaa …minua ei häiritsisi edes puutarha aiheiset mainoksetkaan kunhan palsta olisi ilmainen.
Jos tämä joskus yllätäen loppuu niin haluan sanoa kaikille pentti ystäville suuret kiitoksey. Kiitos että olette olemssa. Kiitos että olette lähettäneet minulle pilisipuli puhalluksia aina kun on ollut vaikeaa. ILman teitä olisi ollut monenlaisia mielenterveysongelia, kun ei ole ollut muita jotka olisi otaneet osaa minun murheisiin. Olen teidän mukana elänyt teidän iloissa ja suruissa. Surrut kasvien menetyksia ja iloinnut onnsitumisissa. Olen myös saanut paljon tärkeitä vihjeitä ja ohjeita.kun asun nykysin yksin. enkä viikolla ketään tapaa on mukava lukea teidän kuulumisia.
Uusia juttuja en jaksa enään opetella,joten suuri aukko jää elämään.
mummi, sinä kiteytit pentin just äsken yhteen viestiin. Kiitos sinulle siitä. Uskon että me kaikki täällä ystävystyneet, pidempään tunteneet tai vasta lähivuosina tänne löytäneet, ollaan täysin samaa mieltä sun kanssasi pentin aivan erityisestä merkityksestä.
On ollut myös hienoa kuulua samaan yhteisöön sinun kanssasi, kiitos. Pidetään kuitenkin vielä toivoa yllä siitä että jollain tavalla jossain pentti jatkaa olemistaan.
Samaa mieltä Nuu kanssa
Tällaista yhteistä ystävyyttä ei synny missään muualla. Oon niin kiitollinen että oon saanut olla mukana. Olen monesti ihmetellyt miten monet ahkerasti kommentoineet ovat voineet jättää Pentin, itse en pystyis siihen, oon niin riippuvainen teidän mielipiteistä ja ohjeista kasvien rintamalla. Muistan ikuisesti kun aikaa sitten osallistuin Kurpan laittamaan siemenkirjeeseen ja sain ilmaiseksi niin paljon siemeniä. Miten onnellinen olin. Niitä kasveja on pihallani edelleen.
Elämä olisi ollut tosi paljon köyhempää ilman tätä palstaa, sen kautta tulleita ystäviä ja kasveja. Paljon puutarhan ulkopuolelta olevaa tietoa ja myötäelämistä.
Kymmeniä Penttiläisiä olen tavannut kasvotusten, monta uskomattoman upeaa pihaa nähnyt. Otettu aina vierailuilla vastaan kuin olisi ollut perhettä.
Liian monta on poistunut keskuudestamme, mutta jatkavat elämää kasveissa ja joka kevät niiden tullessa esiin, tulevat yhteiset muistot mieleen.
Siltä varalta, jos tämä sivusto lakkaa toimimasta haluan minäkin kiittää.
Ihan kyyneleet nousevat silmiin kun ajattelen kaikkia näitä naurun ja kyynelten, onnistumisten, epäonnistumisten, kokeiluiden ja pään seinään hakkaamistyen hetkiä. Yhden teistä olen kasvotusten tavannut, mutta niin monen kanssa kuitenkin “kohdannut” ja saanut kulkea.
On ollut äärimmäisen tärkeää kuulua joukkoon, saada kannustusta ja jakaa tätä kaikkea.
Vain Te voitte ymmärtää kun se kauan odotettu silmu tai sirkkalehti, juurenalku tai nuppu ilmestyy (perheeni tekee parhaansa, mutta …).
On ollut myös tärkeää näyttää esimerkiksi Pikku-Apulaiselle, että netistä löytyy myös tämä ei toisia kiusaava ja dissaava puoli. Olemmehan mekin varmasti kurjuuteen sortuneet, mutta pääasiassa emme.
Kiitos yhteisestä matkasta, toivottavasti se jatkuu.
Olen koittanut miettiä auttaisiko näkyvyys asialle, olisiko paikkoja joissa tehdä sitä näkyväksi jotta joku taho sen voisi pelastaa. Iltalehteen laitoin “juttu-vinkin”.
Menen nyt taas tuijottamaan multaa ja jännittämään, nouseeko mullasta Cashew-pähkinä, Lontoosta mukaan napattu oliivin siemen, Kew-gardenin kahvipapu, lähipuiston erikoismänty vai mikä tämänhekisistä kokeiluista.
Minä en ole teitä tavannut koskaan ja tää on eka palsta missä olen yleensäkkään kun en naamakirjaile en tiktokkaa…
Aluksi en tiennyt miten kuuluu kirjoittaa ja sen oppiminen vei aikansa…kuten minulla kaiken kanssa on mennyt.
Et jos ei jatku…niin kiitos.
Eilen oli tämä sivu nurin.
Jos todella tämä sivu lopetetaan, niin se on harmi.
Kiitän etukäteen teitä!
Onko missään netissä mitään muuta puutarha-aiheista foorumia?
Entäpä Facebookin puutarhakeskustelu, onko siellä sellaista?
Itse en kuulu Facebookiin, mutta voisin kyllä liittyä, jos keskustelua voisi jatkaa siellä. Olisi tosi sääli, jos mitään paikkaa ei enää olisi.
Facebookissa on erillisiä palstoja esi. pelargoneille, kaktuksille, puutarhaideoille, käsitöille. Kannattaa katsoa, ei kyllä korvaa tätä palstaa.
Minä en käytä somea ollenkaan. Minulle riittää tämä foorumi.
Itse olen pyörinyt vuosia myös klorofylli.com :ssa. Sinne varmasti mahtuu uusia käyttäjiä.