Rentouttavia puuhia

Aattelin alottaa tämmösen ketjun ku oon tänä syksynä joutunu erityisesti hakemaan rentouttavia puuhia.
Ja onhan niitä mukavasti löytyny.
Yks joka on ollu ehoton suosikki tänä syksynä on siementen kerääminen.Ihanaa ressin purkuhommaa.
Toinen joka on kans hyvä,on muikun päästely ja puhkominen(erityisesti ku ei oo palellu käsiä)
Nämä mulla tämän hetken suosikit.Mitä rentoutus hommia teillä muilla?

Alkuperäinen kirjoittaja: Karvari

Kesällä kiireetön kitkeminen. Syksyllä metsässä kuljeskelu esimerkiksi sienien keruu. Leipominen taitaa olla talvikauden ykkösjuttu. Remonttihommatkin jos siihen on reilusti aikaa varattuna.

Neulominen.
Virkannut olen aiemmin, mutta neulominen tuntuu nyt kivammalta :slight_smile:

En viitti kertoa ku täälön huntalojaki :smiley:

Tämä toimii viikonloppuna minulla (yleensä),iltapäivällä / illalla syötän koirat. Menee vaan hetki ja ovat vaipuneet ruuanjälkeiseen transsiin.
Otan pädin ja luen / kuuntelen kirjaa.
Hiljainen hetki, noin tunti. Sitten heräävät…

Arkisin rentouttavia hetkiä on kiertää lenkki Daalioiden ympärillä, kastella, leikellä pois kuihtuneita kukkia, ja ihan vaan katsomassa dinneri kukkia. Katsoa muitakin kukkivia istutettuja kukkia. Käydä tontilla harhailemassa, joskus löytyy kiva kivi tai oksa.
Käydä kasvarissa, ihan vaan ihastelemassa, katsomassa ja haistelemassa luontoa. Miettiä mitä seuraavaksi ja ensi kasvukaudella.
Ihan kymppi on käydä yksin lenkillä, oli aika mikä tahansa, kulkea omaa tahtia, ajatella, muistella, suunnitella, ihan vaan olla.

Tarvitsen sitä omaa aikaa, se ei tarkoita että olen hiljaa jossain mukavassa paikassa, vaan se voi olla myös että rakennan jotain, remppaan kun on inspis, trimmaan koirat, maalaan…ihan mitä vaan. Kun saa olla omissa ajatuksissa, ei tarvitse puhua eikä ottaa kantaa tai kuunnella muita ihmisiä. Sitä omaa tilaa.

Oi oma aika, se on luksusta tässä talossa. Ukko aina töissä ja 3,5 vee energiapakkaus pyörii jaloissa. Mutta sitten kun sitä aikaa sattuu olemaan niin hyvä leffa pyörimään ja neulomista samalla. Tai lukeminen toimii kyllä myös, mutta siinä ei paljoa neulota samalla. Samoin mikä tahansa homma pihalla, minkä saa tehdä rauhassa yksin, toimii takuuvarmasti.

Tällä hetkellä ristipistot. Josko tässä iskisi käsityökärpänen. Rentouttaa kun istuu alas käsityön kanssa. Unohtuu työkiireet.

Chali,huntalo on keskenkasvunen,alaikäinen,lapsi.

Hitsi, miten ihmeessä unohdin elokuvat, hyvän elokuvan avulla “poistun” tästä maailmasta:)

Mökki on kyllä sellainen henkireikä meikäläiselle. Sinne on päästävä joka viikonloppu milloin vain on vapaata. Siellä saa puuhastella tai olla puuhastelematta. Ja illalla saunaan, sen rennommaksi ei pääse :blush:

Kaikenlainen nyppiminen, esim. orvokkien, pelargonien, siemenöisten ja koirasta roikkuvien irtokarvatollojen. Suppilovahveroiden keruu. Yksin kirpputoreilla kiertely. Nettikirpparit. Kaikki multahommat tietysti. Hetket jolloin en ole vastuussa kenenkään muun hyvinvoinnista ja tiedän että heillä on kaikki ok. Suurin haaveeni on että saisin joskus olla yksin kotona.

Ehdottomasti neulominen. Herään aamullakin liian aikaisin, jotta ehdin neuloa ainakin puolisen tuntia ennen töihin lähtöä.

Onpas kiva ketju😊
Rentouttavaa on tulla yksin ja ennen miestä kotiin, hetki itselle, jotain välipalaa ja kurkkaus penttiin.
Mukavaa on istua illalla nojiksessa, kuunnella tai katsella tovi telkasta jotain tai lukea verkkolehteä.
Myös ne pienet hetket, kun heppa on kiltti, nauttii olostaan, hipsuttaa minua turvalla, katselemme yhdessä kuuta (tunti sitten).
Se hetki, kun illalla olen menossa nukkumaan ja tiedän, että uni tulee kohta, aivan ihanaa, koska näen paljon unia, jotka useinmiten ovat hyvinkin rentouttavia ja hauskoja.
Niin, ja mikään noista ei ole kai puuhaa sinällään.:thinking:

Mikä tahansa aivoja vaatimaton yksitoikkoinen työ sopii, vaikka härkäpapujen riipiminen paloista. Rentouttavinta on kyllä istua mökillä illalla laiturin nokassa tai vilvoitella saunanterassilla. Jostain syystä saunominen kotona ei ole lainkaan sama asia.

Pitkät yöunet ja aamulla kiireetön venyttely sängyssä, yksin, Se on tosi rentouttavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka

Sudokut, ristikot ja lukeminen.

Rentouttavaa rankan risu- ja kantosavotan jälkeen on kuuma suihku ja sen jälkeen sohvalle maate ja ristikko käteen.

Sienestys marjastus ja muukin metsässä liikkuminen yksin tai koiran kanssa. Mökillä saunominen ja uinti.

Totta, sanaristikot. Ja autolla ajaminen maaseudulla.

Olin kaks päivää erämaavaelluksella tyttären kanssa, nyt on sitten kyllä niin  rentoutunut olo että, rupes kotihommatkin maistumaan. Teltassa oltiin yötä ja laavulla laitettiin ruokaa. Maanantaisin alkoi yogalets työväenopistossa, se on sellaista yogan ja pilateksen sekasotkua, saa nähdä miten hermot kestää? Ensimmäinen kerta oli aivan kamala, en tiennyt että olin noin jäykkä joka paikasta…huh…huh…