Ostin Lord Nelsonin reunuspäivänkakkaran siemeniä. Kun nämä kerran kylväytyy itsekseen, eikös ole sama kylvää ostosiemenetkin syksyllä maahan?
Saisikohan täältä joltain tuollaisen kerrotun valkoisen reunuspäivänkakkaran siemeniä / pieniä jakopaloja? Olen koittanut sellaista etsiä puutarhamyymäköistä, mutta turhaan…
Haa, löysin exotic gardenilta siemeniä… Postikulut on vaan niin muhkeat ettei viitsisi yhden tai kahden pussin takia tilata. Miten noi käyttäytyy, voisiko ne nyt syksyllä laittaa maahan ja itäisivät sitten keväällä? Vai laitetaanko maahan vasta keväällä? En jaksaisi mitään esikasvatushommia sisällä…
Meillä ei ole siemenet vielä kypsiä, muistuttele myöhemmin niin otan siulle talteen.
Mä tilasin Exoticilta viime viikolla kerrotun reunuspäivänkakkaran siemeniä ja sainkin ne jo maanantaina samalla tilasin myös valkoalpin, isopäivänkakkaran ja syyshohdekukan siemeniä.
Mie tilasin reunuspäivänkakkaran (snowball) siemeniä Pihanetistä. Maksoivat 2,10 pussi ja postikulut 2,90. Tilasin kyllä muutaman muunkin siemenpussin. Siemenistä saa 30 %:n alennuksen, mutta mie säntäsin suoraan kakkaroitten sivulle, niinpä jäi alennusmahdollisuus huomaamatta. Kannattee mennä siis etusivun kautta.
Helmikuussa laitoin siemenet kylmäkäsittelyyn kasvariin ja hyvin itivät.
Laittelin tuon tiedon tänne kun tuolla toisaalla sitä kyseltiin.
Itsestään kylväytyy myöhemmin hyvin.
No nyt kun aikansa tonkii viime kevään juttuja , löyty tieto että oon kylväny limevärilehtisen 7.3. sisälle, ja vielä huomautus että iti 10 vrk ja erittäin hyvin. Se on meinaan kukkinu hurjan kauan ja täysillä kukkii vieläkin. Tosi kiva uusi tuttavuus meikäläiselle.
Raya, onko sulla siitä kuvaa ?
No ei ole, mutta tämän ketjun ensimmäinen Satuesin viesti, eli siis juuri tuo kuvassa oleva.
Tavallinen ja kerrottu. Tää on tosi näppärä tilkekasvi kaikkiin vähänkin siistittäviin kohtiin.
Nuo ovat kauniita!
Apuva!!Olisko kellään ylimääräisiä reunuspäivänkakkaran siemeniä?Mielellään kerrottua,mutta yksinkertanenki käy.
Siemenkirijeestä otetut iti kyllä hyvin,mutta nyt ne pirulaiset pyörtyilee itekseen.
Yhettömissä kohta ovat :((
Tuppaina, aika isoina mätin reunuskakkarat kukkapenkkiin aikoinaan kun tuli kylvettyä hankikylvös "hiukan" taajaan. Eikä haitannu yhtään, nättejä tuli. Karvari, minä voin laittaa siemenöisiä tulemaan, ei niitä palio oo mut itämisprosenttihan on aika hyvä. :-)
Minulla on ylimääräisiä, mutta enpä taida kehdata lähettää. Laitoin niitä lautalle 9.3., eikä yksikään ole vielä itänyt
Multa löytyy reunuspäivänkakkaran siementä reilusti.
Mulla kasvaa kahta ei laatua, pallomaista ja laakeampaa kukintoa. Ovat siis ristipölytteisiä, tuo laakeampi on niistä se vallitseva! En itse kylvä näitä oikeastaan ollenkaan, korkeintaan levitän syksyllä tai keväällä siementä paikalle, johon niitä haluan. Itävät ja kasvavat itsekseen hienosti.
Kuvat sivulla 6 mulla olevista versiosta :)
Ruut, minä ottaisin niitä mielelläni, jos on ylimääräisiä.
Liikeneekö?
Laitoin Muffinille jo yksäriä, muut kiinostuneet laittakaa viestiä. Siemeniä kyllä riittää! Myös samantapaista keltasauramon siementä on tarjolla!
Oletteko löytäneet mistään jalostamattoman reunuspäivänkakkaran siemeniä? Haluaisin kokeilla kasvattaa sitä migreenin hoitoa varten, mutta käsittääkseni siihen toimii parhaiten villi kanta.
Reunuspäivänkakkaran siemeniä ostin, mutta hujoppeja sain