Ritarinkannus, Delphinium

Musta ritari ( - kuka saattoi antaa niin hölmön nimen tälle kasville?)

PS Jouduin pienentämään kuvan...

Merlin, mietteliäänä katselin hetken noita sun kuvia ku eivät näyttäneet ollenkaan samalta kun mun edellisen sivun mustat ritarit... Syy selvisi tänään ku katoin omiani uudemman kerran ja tältä näytti:

On eksynyt kahta eri laatua samaan ruukkuun eli sain kaksi yhden hinnalla naurua Osaako joku sanoa mitä lajiketta tämä valkokeskustainen ja kovin hehkuvan sinilila on?

Puutarhapuurtaja, minä ottaisin mielelläni ainakin niitä valkoisen siemeniä vastaan muutamia, laita hölöä jos sinulla on vielä liikaa niitä siemeni, kerro toimitusehtosi ja milloin ne kylvetään, kylväisin mielelläni suoraan penkkiin, en jaksa hirveästi noita purkkilisäyksiä. Sinisiä Ritarinkannuksia minulla on mutta näyttähän niissäkin olevan eroja.

Kiitos Muajussi terveisistä. Onpas aivan mahtavan upeita ritareita sinulla. Olen varmaankin taimia joskus sinulle antanut. En muista tuollaista ollenkaan, mutta hienoa, että sinua muistuttavat antajasta. Minulla eivät valkoiset ritarit ole vielä avanneet nuppujaan.

Tuo pikkuruusun kannus muistuttaa kiinanritarinkannusta. On todella intensiivinen väri. Miten saatte nuo perennat pysymään pystyssä?

Tukemalla pitkiin keppeihin, kun kasvaneet noin metrisiksi ja siitä eteenpäin. Varret napsahtavat kovassa tuulessa muutoin poikki.

Fiia,oikeassa olit,mistähän ton japanin keksin.Siihen laitoin näin alkuun pienen tukikepin kun puutarhuri sanoi että katkeaa helposti,muut tavalliset ritarinkannuksethan on niin tukevia että pysyvät itekseen pystyssä.

Kiinanritarinkannus ei katkea, mutta taittuu tyvestään kasvamaan maata pitkin, jos ei tue sitä ja silloin se ei näytä miltään,  kun se on kuitenkin niinpaljon pienempi verrattuna muihin ritarinkannuksiin

Viime kesänä tässä samassa paikassa kukki tummansinistä-valkoista -ja vaaleansinistä

ritarinkannusta , nyt on vain tätä vaaleansinistä, mutta kaunista sekin on. Minnekähän ne muut ovat hävinneet  ;(

Ensimmäinen Jaloritarinkannukseni kukkii! Kovin on pieni vielä, vain yksi oksa. Kasvatin siemenestä viime kesänä. Ihanan sinistä. Saas nähdä, kasvaako nämä suuriksi puskiksi, kuin ne vanhat perinteiset lajit.

Tällainen ritarinkannus kukkii täällä.

Tämmöistä on minulla ja tämä oli niin hauska, kun tuo mehiläinen yrittää pöristellä sinne.

Tuo pienempi kuva on osa tätä isompaa puskaa.  

Minunkin Ritarinkannukset kukassa

Aih, aih, aih, miten kauniita Ritareita on Vaahteralla, tuo väriyhdistelmä on upea.

Kiitos Kiiltomato Miksi en pysty katsomaan sinun galleriaasi? se vaan on mustaa kokonaan?

Ei taida vielä päästä noihin galleria- juttuihin? Vai olisiko ne itse kunkin luotava jotenkin..? ( sorry, ei kyllä kuulu tänne)

Tänä vuonna näyttää jaloritarinkannukset kasvavan uusiin ennätyslukemiin. Pisimmät kukat alkaa olla parissa metrissä.

Galleriasta: jos on ruksi valittuna kohdassa, ei julkinen, niin silloin mitää kuvaa ei näytetä eli se näkyy mustana. Itse en ole vielä ainakaan halunnut galleriaani näyttää julkisena.

Vaahtera123 yhtä mustalle näyttää sun galleria ainakin minun silmissäni, en mäkään varmaan viitti laittaa galleriaani julkiseksi, ei mun otokseni oo sieltä paremmasta päästä

Kiiltomato, ehkä se on musta, kun siellä ei ole mitäännaurua. Tai ainakaan en ole tietosesti mitään sinne laittanusilmän isku Mä kun olen tän homman kanssa niin "pökiö".