Galleriaan kertyy kaikki ne kuvat mitä tänne penttiin tulee laittaneeksi eri palstoille, saa niitä nykyään jo poistettuakin sieltä, onneksi. En näe mitään järkeä näyttää kaikille kuvia, jotka jo ovat näkyvillä sivustoilla oikeissa paikoissaan. Mutta saa sinne lisättyä kai ilman palstalle laittoakin omia kuvia, jos haluaa
Maatiaisritarinkannus, Pratensiksen siemenestä 2004 syksyllä kylvetyistä siemenistä kukkii ekan kerran:
Tämä tekee hassun tuppaan, olletikkin vierellä oleva koristeomenapuu häiritsee.
Joitakin ritareita on minulla avautunut, mutta osa on vielä nupulla. Täytyi laitella tukia osalle. että sade ei kaataisi niitä maata myöten. Delphinium Pasific-Hybr. Magic Fountains ritarit ovat minusta mukavia. Ne ovat erittäin tiivis- ja isokukintoisia ja matalampia kuin jaloritarinkannukset. Tässä on ''Lavender''
Nuputkin voivat olla kauniita.
Hieman toisen värinen sininen ritari.
Onpa kivoja, olen muutamaan otteeseen yrittänyt siemenkasvatusta ja NYT se vihdoin onnistui! Ehkä miekii pääsen nauttimaan ritareista muutaman vuoden sisään, omalla pihallani ihan!Jospa pikkuiset ritari-vaavit nyt ennättää kasvaa ennen talvea isommiksi, niin säilyyvät paremmin hengissä.
Ritarit on urheita, kyllä ne talvesta selviävät, ja kukkivat sitten komeasti seuraavana vuonna.
Surku katsoa, miten sade katkoi ritareita
Surku on sateen katkomia ritareita, mutta ne kannattaa ottaa sisälle ja ripustaa kuivumaan. Sinisistä tulee todella kauniita ja kestäviä kuivakukkia. Näin sateen aiheuttama vahinko kääntyy pitkäaikaiseksi iloksi. Itselläni on vielä -05 sateen pieksemiä sisällä. Viime vuoden kuivuus lienee ollut syynä siihen, että kun ylimmät kukkavanan kukat olivat auki, alimmat olivat jo kuihtuneet, ei ollut hyviä kuivakukkia tarjolla. Valkoiset eivät ole minulla onistuneet, ruskettuvat kuivuessaan.
Vahingossa kerkesin ottaa kuvan jaloritarinkannusten penkin päästä ennen sateita. Tänään kukat viuhtoivat mikä minnekin. (Tuo kenties kummallinen rinkula lähimpänä katsojaa on kummallinen rinkula, johon siirsin pienen hämähäkin vähän aikaa sitten, mutta ei se osaa tehdä täyttä isoa verkkoa renkaaseeni)
Sandin puutarhas olis kiva poiketa, mutta kun ei oikein oo asiaa sinne päin Suomea. Komeita kannuksia.
Aika monia värisävyjä löytyy näistä kukista...
Minun ritarinkannukseni kurkoittelee taivaisiin 260cm, korkeudessa ja kasvu vain jatkuu. Yleensä on käynyt niin että katkeaa ennen kukintaa. Nyt olen sitonut nippuun parista kohdasta, mutta nähtäväksi jää kestääkö nämä sateet ja tuulen tuiverrukset.
, onpas noilla korkeutta!!
Paljon tämä ritarinkannus tarvitsi tukea viime myrskyssä. Mitaksi sain 2,40, koko kukka ei ole kuvassa. Ukontulikukka törötteli vakaana tukemattakin.
Ei tarvittu kuin kunnon sade... Mut komeita olivat!
Täälläkin on sade katkonut osan ritareista. Yhä enemmän tykkään sateisina kesinä Magic Fountains ryhmän ritarinkannuksista. Ne ovat ihanan ihanan iso- ja tiiviskukkaisia ja mikä parasta, matalia. Pysyvät pystyssä huomattavasti paremmin kuin korkeat lajikkeet. Tässä on ehkäpä 'Cherry Blossom'. On tosin kylvetty siemensekoituksesta.
Kyllä onkin kaunis, siihen jäi oikein silmät kiinni
Vau!