Rompun puutarha

Mehikasveja.

Tyrnin marja. Se viime vuoden ainokainen.

Punalehtinen japaninvaahtera.

Onpa rehevää ja hoidettua, Romppu! Onneksi sait tyrnin marjasta suuren ja hyvän kuvan, aivan kuin sato olisi ollut valtava! :wink:

Romppu, kauniita kuvia,kerroppa sitten kuinka tuo kirjavalehtinen villiviini säilyi talven…tosi upean näköinen.

kivoja maisemia ja kuvia. laita vaan lisää tulemaan sitten tulevankin kesän kasvuista. valkeat istutukset viehättää minunkin silmääni. etenkin noissa 'pelti’ruukuissa pääsevät hyvin oikeuksiinsa.

Nuo orvokki-istutukset olivat todella kauniita! Ja mielenkiinnolla jään odottamaan kuvia tämän kesän kukkaloistosta uusissa penkeissäsi.

Iki-ihana kelloköynnös.

ja toinen kuva.

Ja tätä en ole 100% varmuudella istuttanut... Mutta siinä se kukki, polulla....

Viiruhelpi. Iki-ihana, mutta näyttää leviävän melkoista vauhtia

Tähän loppuivat 2007 kuvat. Paljon jäi vielä laittamatta.

Teen vielä listan mitä muuta löytyy.

Pensaat:
Hopeapensas, Valkoinen puistosyreeni, Isabellasyreeni, Jaloangervo (valk), Japaninhappomarja, Keijuangervo, Kameliajasmike, Koivuangervo, Likusterisyreeni, LimeLight-hortensia, Lumipalloheisi, Laikkukirjokanukka, Marja-aronia, "Noitapaju", Marjaomenapensas, Marjasinikuusama, Marjatuomipihlaja, Mongolianvaahtera, Mustaselja, Norjanangervo, Pensashanhikki, Pensaskirsikka, Pionit, Punalehtiruusu, Purppuraheisiangervo, Purppurahapomarja, Seppelvarpu, Tyrni, Valkomarjakanukku, Valkolumimarja...

Puut:
Kaukaasiansiipipähkinä, Koivu, Lakkipuu, Omenapuut 6kpl (ist. -52) Pekka-omenapuu, Pirja-kääpiöomenapuu, Pylväshaapa, Pylväspihlaja, Riippapaju (vartettu), Terttuselja, Vaahtera, Vaahtera (kirjava lehtinen)

Lisätään, kun tulee mieleen mitä jäi laittamatta.

Miten sinä hoidat tuoksupielusta kun on niin rehevää ja kaunista!Ja ilmoita jos joudut kitkemään viiruhelpiä niin täällä olisi yksi joka kovasti haluaisi sitä omaan kukkamaahan:)

Luulen, että taikasauvani on tuo Raisiojoen vesi naurua. Taitaa tulla sieltä kaikki ravinteet. En ole pahemmin lannoitellut, tuhkaa heitin viime keväänä jonkin verran.

Saat toki Veemusa viiruhelpiä, löytyi jo lauantaina muutama alku väärästä paikasta.

Pistä minulle sähköpostia.

Minua harmittaa tuo otsikkoni, miten sen korjaa? Kirjoitin siihen "Rompun Puutarha". Muutama kirjain hävisi bittiavaruuteen...surullinen

pyydä jotakuta moderaattoria tekemään se puolestasi. - tarleena näyttäisi olevan linjoilla tai ainakin kirjautuneena. parempi varmaan laittaa henk.kohtainen viesti, niin huomaavat paremmin. etusivun alalaidassa ovat linkit kaikkien moderaattoreiden yhteystietoihin.

no joo, todistettu jälleen: hidas mikä hidas:-)

Minun suunnitelmani.

Viime keväänä tein tämän ja ainakin polut pitävät vielä paikkansa.

puhetta Suu auki ällistyksestä: No johan on hieno! Upean näköinen suunnitelma ainakin näin lintuperspektiivistä. Millä tuon teit?

Skannasin asemakaavapiirroksen ja sitten kävin mittaamassa puiden paikat ja laitoin ne oikeille paikoille.Tuohon kuuluu myös ruudukko (yksi ruutu on 1mx1m). Ohjema on InDesign ja on mun työohjelmani hymy. Tuo oli helppo piirtää, mittaaminen vaikeampaa.