Ruokailuhetki sormustinkukalla.
Kesän ensimmäinen unikko.
Nämä kukat ovat silmienitasolla. Tosin olen kyllä alle 160 cm...
Mustaselja kukkii.
Punalehtinen japaninvaahtera ja maksaruohoa
Annesurfs, sarviorvokit ostin taimina, ja ne ovat "Molly Sanderson. Toivottavasti talvehtivat. Olet oikessa noista mun tuoksuorvokeistani. Kipasin katsomaan ja perhosorvokkeja ne ovatkin. Akileijat kasvatin siemenestä viime vuonna, olivat tosi vaivaisia, mutta nyt ovat komeita ja täynnä kukkia.
Sinulla on hyvä värimaku! ;o) Tykkään itsekin kovasti linjasta vihreää ja valkoista, vähän mustaa ja limeä!
Kauniita väriyhdistelmiä. Tuleepa mustaseljasta suuri, meinasin sortua siihen tummalehtiseen, Black Faceen, mutta nuukuus iski, ehkä ensi vuonna. Yritin ottaa selvää sen talvenkestosta, mahtaako olla sama kuin tuolla sen kaverilla, vihreällä? Miten olet suojannut talveksi tuota japaninvaahteraa? Kyseleepi utelias aatu.
Taas löyty ihana kuvagalleria sivusto Sinulla on kaunista ja valkoista... Tuo japaninvaahtera ja valkomaksaruoho loivat keskenään ihanan värikontrastin. Rupesin heti googlettamaan tietoja tuosta japaninvaahterasta
Kauniita kuvia ja kasveja ja mukavia maisemia . Mikäs kukkanen sinä kuvassa kasvaa joka kurkottelee 160cm korkeuteen, se valkoinen jolla on se korkea keskusta? Onko joku punahattu valkoisena?
Memuli, tuo mustaselja on istutettu kaksi kesää sitten ja nyt noin kolme metriä korkea ja leveys kaksi metriä. Nuo kukkatertut ovat läpimitaltaan noin 17 cm. Nyt on tosi komean näköisiä. Itse haaveilen myös tummalehtisestä, eilen kun olin käymässä Viherl...:ssa ja siellä oli kaikki koristepensaat puoleen hintaan. En vielä sortunut
Japaninvaahteraa en ole kahteen talveen suojannut, mutta viime talvena puput lyhensivät niitä melkoisesti. Harmi, kun ovat melko hitaita kasvamaan.
Mardu, nuo tosi "pitkät" kukat ovat mustapäivänhattuja, Rudbeckia occidentalis "Green Wizard" . Siemenestä viime vuonna laitettuja. Ja siemenpussit ihan Pris...:sta ostettuja. Minulla kasvaa nuo valkoiset päivänhatut näiden takana. Meni väärinpäin tämä istutus
Miten minäkään en ollut löytänyt tietäni näille sivuille aikaisemmin, mutta mukava löytää jotain uutta katsottavaa.
Ja mitä löytyikään
Täytyy todeta, että näyt tietävän mitä haluat: valkoista. En ole tajunnut miten paljon valkoisia kukkia on olemassakaan. Näyttää hyvältä sinun pihassasi. Talokin näytti aika vaalealta, onko valkoinen vai harmahtava? Jossakin kuvassa olin näkevinäni harmahtavaa tiiltä....
Aivan upeita kuvia! Tyylikästä kaikin puolin. Minä yllätyin myös, kuinka paljon on erilaisia valkoisia kukkia. Tuo pallolaukka meni hankintalistalle.
Kiitos paljon kaikille kehuista.
Tuo valkoisesta väristä tykkääminen aiheuttaa usein ihmetystä ja jopa aiheutetaan minulle mielipahaa.... valitettavasti. No, teen työtä värien kanssa ja siksi valkoinen rauhoittaa mieltäni. Olen ostanut pelkästään valkoisia kukkia jo yli kaksikymmentä vuotta, eli ei ole kuitenkaan kysymys mistään trendijutusta. Puutarhaa olen hoitanut tosin vasta kolme vuotta.Tykkään kyllä värillisistäkin kukista mutta vain leikkokukkina ja jonkun muun tuomina Kotini värit ovat valkoinen, musta, harmaa ja beesi. Lasten huoneissa on sitten jo väriäkin.
Talo on harmaata tiiltä ja laudoitus maalattu valkoiseksi. Oli sekin projekti kun edes tiilitoimittaja ei ymmärtänyt miksi joku haluaa taloonsa harmaata tiiltä. "kun se tundra on paljon suositumpi..." Minun mielestäni se väri vaan on keltainen
Toinen asia mistä en pidä on maalaamaton puun pinta/väri. Tätä asiaa sitten selittää enemmänkin kuin tuota valkoista. Pieniä kompromissejä on tehty kodissa, pitäähän tuon kumppanin mieltymykset myös ottaa huomioon.
Kuvissani vilkkuu välillä myös harmaaksi maalattu talo, se on naapurin. Onhan siis meitä muitakin....
Unikoiden aika.... Tässä takana nukkapähkämö, kukkii samanvärin kukin.
unikot, tyrni ja hopeahärkki
Nukkapähkämön kukka ja hämis
Hopeahärkki