Rompun puutarha

Valkoinen unikko. Viime vuonna kerrottu, tämä on mielestäni jopa kauniimpi.

Ranskantulikukka. Viime vuonna esikasvatin siemeniä, tuli upeat lehtiruusukkeet. Ovat nyt vielä komeammat ja vihdoinkin kukkii.

Kauniita, mutta en vain tiedä mitä. Jotakin tähdykkeitä, ei kovin korkeita.

Hopeatäpläpeippi valkoisin kukin

Pensaskärhö kukkii, herkät kukat.

Tässä tämänhetkinen projekti. Leikkimökki. Tai siis lähinnä vielä runko. Jos ilma kaunistuu pääsen tänään tekemään kattoa. Eteen tulee vielä terassi, saatiin pylväät pystyyn eilen illalla.

Vuosi 2009 alka nyt

Kävin äsken vähän kuvaamassa puutarhaa, vähän on huonossa kunnossa kun alkusyksyllä sairastuin ja enkä jaksanut tehdä mitään. Mutta kyllä se tästä jatkuu...

Tästä olen erityisen ylpeä, ensimmäinen jouluruusun kukka (taimet täältä penttiläiseltä hankittu)

Ja tässä lisää nuppuvaiheesta:

Palloesikko, yksi suosikeistani:

Pitkäpalko kukkii jo:

Herukan nuput:

Ja omenapuun silmut ilta-auringossa:

Ja sitten vielä tämä puutarhan pikkutuhooja:

No kyllä näitä kuvia on jo odotettukin! Oon aina välillä käynyt vilkaisemassa, olisko tänne ilmaantunut jotain uutta… Toivottavasti voit jo paremmin ja puutarhaintoakin taas riittää. Aivan jumalainen tuo sun jouluruususi!

Asian vierestä: ne sinulta “ryöstämäni” akileija Green Applen siemenet itivät oikein mallikkaasti, ja nyt mulla on parikymmentä tainta aluillaan. Saas nähdä, ovatko sitten emokasvinsa kaltaisia.

Onpas kaunista. :slight_smile: Harmittaa kun ikioma puutarha on 300 kilometrin päässä… Tänne vuokra-asunnon pihaan ei viitsi upottaa hirmusti rahaa ja aikaa, kun ei tiedä kuinka kauan tässä ollaan. Hienon pihan tänne saisi kallioiden keskelle. Kivikkoja olen ahkerasti laittanut. :slight_smile:

Aurinkoisia kevätpäiviä sinulle.

Kaunis kuin mikä tuo jouluruusu sydän. Rompun puutarhaa on ilo katsoa muutenkin.

Toki kiltin näköiselle koirallekin pitää olla puutarhatouhuja kukkanenhymy eihän sitä muuten aika kulu.

Kiltin näköinen pentu on, ja aivan ihana muutenkin. Mutta esimerkiksi tuo palloesikko on ihan pallon näköinen, pakkohan se on ottaa kiinni.... Onneksi ehtisin sen eilen kuvaamaan, tänään ei ole kovin paljon kuvaamista .

No, kai se siitä järkiintyy kunhan ikää tulee lisää. 11 vkoa nyt täynnä ja elämässä niin paljon uusia asioita.

Hassuelli: Kiva kun akileijat lähtivät alkuun ja toivottavasti nähdään Ruissalossa.

Myyrien tuhotyö:

Neljä vuotta sitten istutettu Terijoen salava taitaa olla mennyttä. Kyllä siihen lehdet on tullut, mutta...

Romppu, kokeile laittaa pistokkaita noista oksista, jos vaikka juurtuisi.

Pari kuva jouluruusuistanikieli ulkoa

Valkolehtinen kuunlilja

Valkoiset lemmikit, parin vuoden odottelun jälkeen ovat alkaneet hieman leviämäänkin.

Kirjavalehtinen vaahtera, puput olivat maisteleet vähän runkoa

Raision Kivipuiston koivikko, tosi ihana!

Hmm, nenästä päätellen olen saanut uuden istutuskuopan jonnekin.....

Perhosorvokit kukkivat komeasti, aivan ihania.

Nyt avautui tämännäköinen jouluruusu: