Rusokin rustailut (IV)

Tällä pilvikirsikalla oli kaverikin tuossa toisessa päässä istutusaluetta, mutta se menehtyi talven aikana, enkä osaa nyt päättää,mitä tilalle laittaisin.

Köynnössäleikön takana on takaterassi. Töyhtöangervojen takana varjon penkissä on sinikuusamaa, allansa violettia pikkutalviota ja edessä kuunliljaa.

Jalokallioisen takana näkyy vanhaa tatarkasvustoa (alppi- tai röyhy), mikä peittää öljykaivon kannen. Niiden edessä tontilla ennestään ollutta vuorenkilpikasvustoa, mikä rajautuu sisääntulotien muurikiveykseen.

Sulassa sovussa maksaruoho ja ketoneilikka

Mun potakerini

Kukkapenkki periaatteella istuta-kaikkea-mitä-satut-käsiisi-saamaan

Ensimmäinen ruusu Queen Elisabeth avasi kukkansa

Sormustinkukkien kuningatar ja alamaiset

Ritarinkannukset kurkottelevat korkeuksiin (2 m)

Kelloköynnös on hauska täältä opittu tuttavuus: kasvaa rehevästi vaikkei sitten kukkisikaan

Ahkeraliisa on nimensä veroinen

Kylläpä Rusokin pihamaa on kaunis..nam, niin rehevää. Mikä tummalehtinen on valkoisessa ruukussa kelloköynnöksen vieressä ?

Kiitos Satues! Se tummalehtinen on joku heinäkasvi, jonka ostin kesäkukkien myyjältä torilta ihan mielijohteesta, kun oli niin hauskan näköinen. Sanoi nimenkin, vaan eihän se jäänyt mieleen. Tämä meidän pihahan on vielä vähän alkutekijöissä, vasta kolmatta kesää sitä laitellaan, mutta nautin siitä kyllä kovasti!

Kyllä olet saanut kauniin pihan aikaiseksi kolmessa vuodessa ja kaikki niin hyvinvoivan näköisiä. aurinko Rusokki, istutappa tuo heinäkasvi syksyllä maahan, ei sitä tiedä vaikka menestyis talven yli.

Kaunista on! Joka kerran kun olen otsikon lukenut olen nauranut Rusokin irstailulle, mikä lie miulla mielessänaurua

IHANIA KUVIA!!! Piha minun(kin) mieleen... Tuo rehevyys ja kasvien koko saavat huokailemaan. Ja antavat toivoa, kun tätä omaa pihaa on päässyt vasta tänä kesänä tekemään... Eli muutaman vuoden päästä voisi toivoa näkevänsä jotain tuollaista?? Tietty tarttis hiukka onnea ja varmaan nykyistä parempaa värisilmää lisäksi... Lohduta Rusokki vähän, kerro että esim ritarinkannukset olivat niiii-iiin matalia ensimmäisinä kesinä... :-)))

Kasvaakos Rusokilla päin ollenkaan rikkaruohoja? Ainakaan kuvissa ei niitä näy oho. On niin seesteisiä otoksia, ei yhtään rojua eikä muutakaan rumaa (kuten omissa kuvissani), ihailtavia kauniita otoksia kertakaikkiaankieli ulkoa näitä kuvia tosiaan katselee sielu leväten...aurinko

Rusokin piha on kyllä sydänUNELMAsydän, niin KAUNISTA, silmät ja sielu lepää tässä kyllä...NAM, tästä Rusokin tyyli/pihaympäristöstä PIDÄN TOSI PALJON, en tykkää sellaisesta kun tulppaanit tms. on viivasuorana rivissä, tällainen vähän kaikkea ja täyteläisesti on minun mieleen.

UPEAT KUVAT...WOW JA NAM RUSOKIN KAUNIILLE PIHAPIIRILLEnaurua!

On ihanan näköistä! Kaikki niin kivasti järjestyksessä. Ja niin paljon kasveja.

Tuo naapuriin päin olevan rinteen pohjalla onko siinä jotain katetta? On todella ihanan näköinen rinne!

Kiitos kommenteistanne, tässähän ihan punastuu. MerJL, lohdutukseksesi voin kyllä sanoa, että nuo ritarinkannukset on pari kesää sitten saatuja pikkuruisia siementaimia. Laitoin alkukesästä heinäkatetta juurella ja keväällä kanankakkaa...
Sinitalvikki, rikkaruohojakin tulee, mutta kulkeissani nypin näkyvät pois.
Kesäheinä, en osaa oikein suunnitella istutuksia, laittelen minne sattuu mahtumaan. En minäkään pida viivoittimella vedetyistä linjoista.
Eleonoro, rinteessä ei ole mitään katetta. Alaosassa on kaksi kerrosta harmaata muurikiveystä pitämässä vähän jöötä kasveille ja maalle. Niinkuin Hoyabellakin sanoi, niin täältähän noita inspiksiä löytyy. Itse olen nyt vuoden päivät katsellut pentissä näitä kuvagallerioita ja imenyt vaikutteita hymy. No huh Kurpitsa, rusokin irstailut naurua

kukkanenSiis kaikki tuo kahdessa-kolmessa kesässä! Uskomatonta! Olet saanut mahtavan hyvin pihasi näyttäväksi siiinä ajassa. On se vaatinut kyllä työtä. Nostan hattua!kukkanen

Europeana kukassa

Rinteeseen tuo lisäväriä ketoneilikka

Etupihan istutusalue eri suunnista

Suikeroalpi kukkii keijuangervojen alla

Kuunliljan kukka on oikeastaan aika kaunis

Sisääntulon toisella puolella näkyy tuo jättiläismäinen alppitatar, mikä vasta aloittelee kukintaansa.Jalokallioisen sekaan on kulkeutunut näköjään ruskoliljakin

Olet Rusokki rustaillut pihasi onnistuneesti . Rehevää, mutta selkeälinjaista. Ketoneilikka on kauniin väristä kukkanen

Kiitos, Ranu, kaunista on sinunkin pihallasi! Muuten eilen just hokasin, etten oikeastaan tykkää tuosta keltakukkaisesta suikeroalpista pensaiden alla. Mietinkin nyt, josko repisin sen pois syksymmällä ja laittaisin vaikka peippiä tilalle.