Ruukkupuutarha

Mie olen varmaan kaikki kertaalleen jo tänne laittanut, muten ehkä tätä. Sain kummitytöltä ämpärin viimekesänä. Se oli täytetty syötävillä herkuilla ja ne syötyämme täytin sen perennoilla.

Inki, se on tuoksulilja, ja niiden sipuleita on nytkin ruokakaupoissa myynnissä. Jos nyt laitat ruukkuun niin voi jopa ehtiä kukkaan. Tästä kukasta tulee voimakkaasti Toini mieleen, missähän hän on?

Niin viihtyy:)

Vanhassa Porvoossa.

Inki! Ne ovat tuoksugladioluksia.callianthus"murielae".Piti oikein luntata pussi kyljestä, laitan tänä keväänäkin kasvamaan.Niissä on todella voimakas tuoksu ja tuulisemmalla säällä tuoksu leviää kauas:)

Minä muuten löysin 2 betoniruukkua hyötykäyttöasemalta,todella mieluinen löytö!

Maahumala hukutti pienen petunian...

Akileijakin kasvoi ruukussa saniaisen ja kirjovuohenputken kanssa ja onpa siinä suikeroalpiakin...

Porvoosta tämäkin.

Varmaan noita tuoksugladioluksia juuri hypistelin kaupassa, mutta ensi kerralla ostankin - hyvä kun annoit tuon kasvitieteellisen nimen, sehän siinä pussin kyljessä aina on, kiitoskia

Olkaapas hyvä:)

Iso kiitos kaikille ihanista ruukkupuutarhakuvista.!!

Mulla ei oo mitään noin hienoa kuvaa laittaa, mutta ehkäpä ensi kesänä. Maahumala on muuten kätevä ruukussa: sillä voi verhota piitoon vähemmän tyylikkäät muoviruukut. Muoviruukuillahan on taas omat etunsa, kevyitä kantaa ja suurikaan ruukku ei maksa maltaita.

Mikähän kumma tässä nyt on, kun tämä Ruukkupuutarha-keskustelu ei näy minulla tuolla hakupuussa lainkaan?täh? Näen näiden viestien olemassaolon vain Uudet viestit-haulla, pöh.

Onpa Liisukalla hiano kiviruukku! 

Maahumala on kätevä monessa ruukussa, mutta hukuttaa tosiaan armotta pikkuiset kasvit. Laitoin viime kesänä riippapajun juurelle ruukkuun ja suojasi multaa mukavasti niin ei päässyt auringossa ihan kuivumaan. En nyt löydä kuvaa tuosta asetelmasta..

Tässä on perusorvokkia. Tykkään noista pajusta tehdyistä jutuista, osaispa itsekin väkertää jotain tommoisia.

Tätini pyöräyttelee tällaisia "luomuruukkuja" koivunoksista ja rautalangasta, pohjana taisi olla jonkinsortin vaneria.

Tässä vanha vakka vetää ruukun virkaa toisen tätini puutarhassa :

En minäkään löydä tätä hakemistopuusta - löytääkö muut?

Hukassa se on, ei näy. Aihelistalla näkyy puutarha-otsikon alla, mutta puussa eip näyoho

Uskoisin johtuvan siitä, että keskustelu on perustettu suoraan Puutarhan alle, eli ei ole missään aihekansiossa. Palstan tekijä on kai ajatellut, että jokainen keskustelu sijoitetaan johonkin kansioon (Huonekasvit, Siemenet, Vapaa sana jne), joten vain kansioissa olevat viestiketjut näkyvät puussa. Toinen näkymätön keskustelu on Parveke ja se on perustettu samaan paikkaan, kuin tämä.

Ei näy juu.. Missähän lie bittiavaruudessa koko ketju..? Ruukkupuutarha -hakusanalla myös löytyy.

Oho..no, kunhan ylläpito joskus taas tulee paikalle, niin voisi taas hieman kehittää tätä palveluaan?!? Kyllä kaikkien avattujen keskustelujen pitäisi puussa näkyä, kuinkas niihin muuten hoksaisi osallistuakaan oho

Ja kun vähän tarkemmin katsoo, niin se toinen näkymätön keskustelu on Parvekkeet, ei Parveke...kieli ulkoa

Minulla ei Ruukkupuutarhaa tai Parvekkeita näy edes aiheet-luettelossa... no-jaa