Tässä ainokainen kylvämistäni samettikukista joka iti. Jos kukinta on näinkin runsasta ja kokokin tämmöinen niin kylläpä jäin paljosta paitsi, kun ne loput viitisenkymmentä siementä ei itänyt...
Taidan laittaa kuvaa tuonne johonkin ketjuun tunnistaako kukaan jne. Lehdet on aika lailla saman näköisesti kuin samettikukalla mutta ovat niin karheat, ettei oikein sormin ole kiva näprätä.
Pikkusamettikukka kasvattaa komean pallon joka kukkii koko kesän, odota vain marjabee. On ehkä hidas aloittamaan, mutta heinäkuussa halkaisija voi olla lähempänä puolta metriä. Ainakin mulla on aina ollut. Käytän noita pikkuisia kasvimaan koristeina / tuholaistorjujina.
Marja Bee, mulla oli kanssa yksi itänyt viime kesänä. Tässä on heinäkuinen kuva! Kukas se siinä pelastaa koko laatikon, kun muut ovat myöhäisempiä!
Mun mielestäni kääpiösamettikukasta tulee upeampi kuin tavallisesta. Siihen tulee niin hurjasti kukkia.
No kai se sitten ihan oikeasti on harmi ettei enempää noussut kylvöksistä. Näin alkuun näytti vaan niin kovin vaatimattomalle tuo yksi kukkanen.
Pelleraidallinenkin aloitti kukkimisen.
Tämän piti olla kirsikanpunainen, mutta kaunis on näinkin...
Ensimmäisen kerran kylvin itse samettikukat ja taisivat kaikki siemenet itää
Tuli monenlaisia kukkia.
Minulla onkin tosi pikkarainen Samettikukka ! Istutin taimia mukamas nauriiden suojaksi... Nyt sanokoon HEP- joka sammarin nauriiden alta löytää.. vain n.8cm. korkeutta..
Räiskyvän värisiä kukkia. :)
Nämä tykkää olla laatikossakin, hehkuvat värit
Liisukalta saatu siemeniä, tällainen kukkii nyt.
Pöh, eipä tullutkaan niistä "pelleraitaa"!
Ne olikin yllätyskukkia
On pelleraita myös kukassa, meenkin ottamaan heti kuvan, sitten kukkii myös kolmas, mikähän sen nimi taas olikaan? (pitääköhän mun tosissaan mennä muistitestiin)
Tässä pelleraita, mutta kuva vähän vääristää. Luonnossa paljon kauniimpi.
Pirkko-Martta, yllytit minuakin menemään kamerani kanssa mahdottomaan tuuleen kuvia ottamaan.
Kasvarissa kasvaa hiukan erinäköinen
Kiitos hänelle , en muista kuka oli joka keväällä kertoi pistävänsä samettiruusen siemenet suoraan maahan siis ilman taimikasvatusta...kokeilin ja nyt minulla kukkii siis tosi runsaasti samettikukkaa. Ensi vuonna uudestaan , oli tosi hyvä vinkki, kiitos.
Isosamettikukka Vanilla kukkii.