Ihania santtuja! Tuo musta helmi on niin kohtalokkaan kaunis, että täytyy jostain etsiä se vaikka kissojen ja koirien kanssa.
Vau miten upeita santtuja sulla Sasha=). Onks se niin et mitä “jalostetumpi” sen herkemmin kuolla kupsahtaa vai miten se menee? Mulla ei oikein viihdy ku ne alkukantaset tapaukset. Tälläkin hetkellä hengissä tasan yks vaaleenpunainen, jostain marketista joskus ostettu. Vaan tuunpa tänne ihaileen sun kukkias sit!
Tages, ei minusta minun nimelliset ja jalostetut santut ole yhtään sen herkempiä, kuin marketista ostetut. Kesän kiireissä, tuli melko rankastikkin rääkättyä niitä ja nyt ovat taas alkamassa kukkimaan, kukkivat kyllä silloin kesälläkin.
Antte81: niin toi musta helmi on hieno
tagetes: olen sama mieltä kun Antte81. Minulla ei nyt ole marketistä santtuja, mut kun olivat, en huomannut eroa
Ja tota en ymmärtynyt mitä tarkoitit alussa :)) sory ( “jalostetumpi” sen herkemmin kuolla kupsahtaa) onko se joku sanonta?
Eiku aattelin vaan et onko sellasilla “mummun perintö” santuilla jotenkin vahvemmat geenit tai jotain pysyä hengissä ku noilla oikein upeiksi kukinnoiksi ja lehdiksi jalostetuilla. Siis niinkuin vrt. taviskukka vastaan superupea triplakerrottu. Joskus vaan ainakin perennoissa tuntuu et lähempänä luonnonmukasta on helpompi kasvattaa ku oikein jalostettua versiota, vaiks olis huonommatkin olosuhteet. Tai sit on vaan ihmisestä ja ikkunalaudasta kiinni (mein äiteellä kukkii muutama tavis marketsanttu vuodesta toiseen tauotta, ja mulla vaan joskus…=D)
Upeita! Olen käynyt ihastelemassa näitä jo monta kertaa.
Kuvassa näkyy että kasvatat lehdestä, niin itsekin teen kun vanha kasvi alkaa ränsistyä. Mutta voiko niitä siemenestäkin kasvattaa? Mistä olet löytänyt eri lajikkeita?
Kauniita ja erikoisen värisiä santtuja!
toki niitä voi siemenestäkin kasvattaa, mut minä en kasvattaa.
Lajikeet ovat Virosta, venäläiselta tutulta. Venäjälläkin niitä ihmisiä riitä kuka näitä harrastaa, mut minä en käy siellä usein (käyn tosi tosi harvoin, kerran vuodessa)
Hienoja sashan santut ja eritoten nuo minit ovat minun suosikkeja. Minun cool fruit heitti henkensä ja voistaisiinkin vaihtaa pari lehteä siitä keveemmällä, minulla ei oikein muita santtuja olekkaan kuin minejä ja semiminejä sekä pari pakollista standardia lehdestä pokasia tehnyttä. powow, saphire ice, lyon´s blushing briede jne… Minit ja semiminit ovat vasta juurtuneet ja osassa on pienet poikaset joten aikaa on kuluttava ennenkuin niistä saa vaihtareita:)
Juu toki voisimme kevällä vaihtella santuja :), onko sinulla kuvia omista santuista jossain?
Rebels Splater kake tässä kukassa erikoiset viivat, niinkuin chimeralla, kokeilen kukan alta ottaa lehti ja juuruttaa sen ja katsoa minkälaiset kukat ovat, jospa ne ovat kaikki sitten tollaset, viivojen kanssa.
Sun Sizzle
Tosi kauniita.
Rob''s Heatwave mini
Taffeta Peticoats (minnehän hävisi leveä valkoinen reuna )
Neptunes Jeveles sport
Rapberry Rampage
Kiinanruusu pistokas kukki, Kiitos kuuluu Roselia:lle
Se on niiiiin ihanaaa! Ensimmäinen kertaa näen kiinarin kukkivan silmien edessä
Konfetka (karkki) aukea
Ei ole kuvi santuista eikä muistakaan kasveista tai on ne kamerassa ja albumissa mutta pitäisi laittaa koneelle ja koittaa laittaa tännekkin:)