Perennoja on useampi sata eri lajiketta ja lajia. En millään jaksa niistä kaikista alkaa kirjoittamaan luetteloa. Jos joku kaipailee jotakin erityistä, niin kyselyä vain. Keväällä kun lumi sulaa, niin levittelen siemenet pellolle. Harvinaisempia jätän jemmaan, ja toki osan hankikylvöihin. Tässä kuitenkin joitakin:
Nukenkauluksen siemeniä tarijolla,itävyysprosentti lähellä sataa.Normi sininen ja seassa saattaa olla myös valakiaa. Ite kylyvin 1.3 ja ekat pinnassa jo 3.3
Oisko kellään lähettää noin 5 kpl herkkuhyppykurkun ja/tai aitoelämänlangan siemeniä? Mulla on satavarmasti niitä jossain mut ei vain löydy. Postareita vastaan tai vaihtarina esim. Iris sibirica ‘Meadow Fly’, sikuri, kirjosalvia, tuoksuherne tms.
Hei, Keijunmekot innostuivat tekemään palluroita yli äyräiden viime kesänä. Emokasvien siemenet ostettu ”Rhodos” lajikkeena: pitäisi olla normaalia suurikukkaisempi ja rotevampikasvuinen. Kukkien koosta en osaa sanoa, mutta nopeita ja rempseitä olivat kasvamaan.
Tarjolla siemeniä ainakin noin tusinan pallurallisen verran.
Hei,olen senverran sokea,kun kaihiani ei vielä leikata,etten aina huomaa tekstin suuruutta.Jos olen haitaksi täällä muille,niin minut voi poistaa sivustoilta.Anteeksi vielä.?
OT: Vinkkinä tähän “huutamalla” ts. CAPS LOCK-päällä kirjoittamiseen. Liki jokaisessa selaimessa voi asetuksista muuttaa käytettävän kirjaisinkoon miniasetuksen sellaiseksi, että vajavaisesti näkevä saa tekstistä selvää.
En ole koskaan osannut ajatella HUUTAMALLA kirjoittamisen aiheutuvan näkövammasta. Olen pitänyt sitä itsensä korostamisen välineenä ja pahatapaisena huomiohuo***misena nettifoorumeilla. Kyseinen kirjoitustapa saa itselläni höyryn nousemaan päästä, koska se vaikeuttaa luetunymmärrystä samaan tapaan kuin kappalejaon puuttuminen.
Pysy täällä vaan Kukkahörhelö, ei sun tartte anteeksipyydellä.
Haluaisin ritarinkannuksen siemeniä. Mieluiten vaaleansinistä ja hieman matalampaa ja tukevampaa lajiketta, jos joltain löytyisi? Vaihdossa voin tarjota noita valkoisen lehtosinilatvan siemeniä, tai kunhan kypsyvät niin multa liikenee myös kesämalvikin, violetin elämänlangan ja harmaamalvikin siemeniä.
Multa tulee aivan valtavia määriä kosmoskukan siemeniä eli jos jotakuta kiinnostaa, niin täältä pesee. Tuo on seos, jossa on pinkkiä, valkoista ja tummaa pinkkiä kukkaa. Nämä ovat itsekylväytyneistä kukista. Kannattaa suorakylvää jo syksyllä, niin taimet nousevat itsekseen keväällä.