Nyt alkaa tuota vauhtia löytyä, parissa viikossa tullut tuplaten pituutta:
Eikö tosiaan kukaan muu tätä kasvata???
on mulla mutta eivät kyllä isommin kiirehdi tuon kasvunsa kanssa. Ovat tosin kasvaris ja viettävät vilpoisia öitä.
Onko etelänsiniherne tämän kanssa sukulainen? Kun tuosta en ole löytänyt mitään tietoa oikeastaan
Mitenkäs viime kesänä näiden kanssa meni? MarjaBee, jutita?
Eipä ole paljon kertomista. Vaivaisesti kasvoi ja lopulta kyllästyin ja heitin kompostiin.
mahdatko tarkoittaa sinietelänhernettä, baptisia australis?
Voi se olla tuokin Ketjukirjeestä nappasin muutaman siemenen pussukasta, jossa luki etelänsiniherne
Miikos onkin kysynyt samaa aihetta, minkä takia tälle otsikolle jäin tässä ihmettelemään. Ostin viime kesänä etelänsiniherneen (muistaakseni). Ihmettelin, kun se kasvoi kallelleen. Onkohan se köynnös vai jokin aivan muu
Ja vastaan itsellenikin: “indigolupiini”, melko korkea, muttei sentään köynnös…ehheh.
Tässä ajattelin hakata päätä seinään ja kokeilla tätä "kaunotarta" kasvattaa. Olisko esim. kasvari tälle hyvä paikka? Mitä tuossa lueskelin niin viime kesä ei kovin suotuisa tälle ollut.
Puutarhalla, mistä omani viime kesänä ostin, sanottiin sen pärjäävän hiekkamaassa hyvin. Saa nyt sitten nähdä, nouseeko se ensi kesälle vielä.
Nyt taitaa olla siniherneet menneet sekaisin.
aivan. Sinietelänherne Baptisia australis löytyy tuolta. sitä kutsutaan myös indigolupiiniksi ja minä jo tunnustin, että etelänsini... siemenpussukan päällä oli minun töppäni, jonka pyysin korjaamaan.
Mun edellissivun pohdintani koski nimenomaan clitoriaa
Tammikuun alussa kylvetyt clitoriat näyttävät nyt tältä Vähän on harvoja mutta näyttävät alkavan haaroittumaan ilman leikkelyä. Hengissä siis toistaiseksi
Uusi haara tulossa sirkkalehtien kohdalta.
Kuin myös vähän ylempää.
Nuo edellä olevat kasvit nuukahti kaikki hengiltä viime keväänä. En enää näiden kanssa päätäni vaivaa kun eivät tunnu tykkäävän. N. 30 senttiseksi kasvoivat ihan ok, sen jälkeen olikin jo loppusuora menossa.
Sain kaverilta 5 siniherneen siementä.
Luin tuolta ketjusta Miikoksen kokeilut ja pettymyksen.
Meinaan panna nämä huomenna multaan,raaputin ja nyt likoaa vedes.
Onkohan mahdoton kasvatettava…katotaan.
Noi lähti sillon tosi nätisti kasvuun mut se nyykähdys tuli sit nopsaan. Kannattaa varmaan koittaa järkätä niille hyvä ilmankosteus, luulisin.