Sinitähtösetkin sain suurempiin ruukkuihin. Nekin olen latvonut kerran, kun meinasivat venyä liikaa.
Minulla on vasta pari päivää sitten itäneitä hentoisia alkuja... :) Mutta nytpä tiedän minkälaista kasvua odottaa.
Mitenkäs muuten, montako kannattaa laittaa samaan ruukkuun sitten aikanaan? Ja minkäkokoiseen ruukkuun? Parvekkeelle meinasin niitä. Tai voiko laittaa köynnöksen juurelle (japaninhumala tai kelloköynnös)? Ensimmäistä kertaa ikinä tässä mitään kasvattelen...
Kyllähän niistä paremman näköisiä pitäisi tulla kun noissa miun kuvissa. Kotioloissa ei vaan tahdo saada, sen takia täytyy noita latvomisia käyttää hyväkseen.
Mie laitan tänä vuonna sinivalkeat ruukut. Samaan astiaan ainakin Lumihiutaletta reunalle, Sinitähtöstä seuraavaksi ja valkeaa Koristetupakkaa korkeammaksi kasviksi.
Tottakai voi laittaa köynnöksen kaveriksi ja jotain roikkuvaa vielä väleihin.
Tällaisia istutuksia joskus aiemmin.
Taimet näyttää nyt tältä.
Kauanko menee sirkkalehtien jälkeen, että alkaa oikeita lehtiä pukkaamaan? Kun ei vielä mitään näy...
Ei ole mitään muistikuvaa. Taisin laittaa omani jo tammikuun lopussa itämään..
Voi mahoton Kurpitsa, kummoset kukat sinulla on! On valtaisan komeat! Tuo sinitähtönen onkin varsin kaunis tuossa yhdistelmässä. Millaiset ruukut noilla on, kun ovat noin isot? Nyt memulia ahistaa, kun toiset saavat kukistaan ton näköisiä. Tunnen itseni avuttomaksi nyt... , sillä minun kukat ovat olleet noihin verrattuna kuin itikan p...ja.
Ruukut on halpoja muovisia n. 10-30l vetoisia. Mitä isompia, sitä helpompi hoitoisia.
Eiköhän tuo kuva ole ihan loppukesällä otettu ja nyt ollaan vasta Huhtikuussa
Valkeat alkoivat kukkimaan, siniset vasta nupulla.
Esikasvattelin keväällä sinitähtösiä ja nyt niitä on kaikkialla. Eivät kuitenkaan ole minun makuuni..
Minusta ovat aivan ihastuttavia!
Kiitos MoonRiver!
Roosa on kaunis, mutta menee sateessa nopeasti ruskeaksi kuten valkeakin. Sininen pysyy pidempään hyvänä.
Mie olen kans hullaantunut sinitähtöseen täysin Viihtyy oikein hyvin sinkkiämpärissä sateelta suojattuna.
Sinisen kukka kestää tosi kauan. Vaaleanpunaisen ja valkean paljon huonommin.
Kylvin sinitähtöset “Capri”, korkeus 15 cm, helmikuun puolivälissä, ne itivät nopeasti, mutta sen jälkeen ei olekaan tapahtunut mitään. Ne ovat nyt semmoisen sentin korkuisia! Hengissä kumminkin. Mikähän on pielessä? Tuolla vauhdilla niistä ei ole tälle kesälle mitään iloa.
Oletko koulinut ne?
Ne ovat aika harvassa, joten ei ole tarvinnut koulia. Kylvin ne vessapaperirulliin. Olikohan se virhe? Jospa siirtäisin ne uuteen kasvupaikkaan, kun vielä ovat hengissä.
Onko liian myöhäistä kylvää sinitähtöstä? Haluaisin laittaa sitä myös lumihiutaleen kaveriksi (satuk-an istutus aivan ihana!) aika varjoisalle terassille.