Sisäpuuhia (alkaen 5.1.2021 ->)

Aamulla aikasin ensimmäinen pesukoneellinen pyörimään, nyt koneellinen numero 5.
Täysiä 9kg kuormia verhoista, sohvan ja tuolien päällisistä, tyynyistä ja huovista. Kaikkea mitä nyt olen saanut irrotettua :grin:
Ulkona on yli 26 astetta, aurinko paistaa, ei pilvenhattaraakaan ja täysin tyyni. Kaikki pestyt kuivuu tänään alta aikayksikön. Eilen päätin pesurumbasta kun näin sääennusteen.
Aamulla pestyt on jo sisällä odottamassa ripustusta tai pukemista.
Ulkona roikkuu pestyt siellä täällä.
Tämänpäivän pesurumba siis alakerran tekstiileistä, yläkerta odottaa omaa vuoroa. Ehkä huomenna jos olisi samankaltainen sää kuin tänään.
Se myös vaatii eräänlaista puhdistusvimmaa :grin: ja jaksamista mennä rappusia ylös ja alas ja ylös……

Sain äsken imuroitua ja nyt seuraavaksi pesen lattiat ja pyyhin pölyt.
Meni se päivä näinkin.

4 tykkäystä

Jestas Chali!
Mä oon ollut ulkona koko päivän. Edelleen oon :sunrise:

Ruisleipäset paistettu, omenia kuivurissa.
Tattaririisipuuro, lohikiusaus, lihakääryleet uunissa.
Sähkö edullista :wink:

5 tykkäystä

Ikkunat pesty verhot ja matot vaihdettu.

5 tykkäystä

Söin aamupalan sisällä, kävin hakemassa tai tuomassa jotain jääkaapilla ja astioita, lataamassa tai hakemassa laturista jotain, tekemässä kanttarellisoosin ja saunassa. Ulkona istutaan vielä sytyttelemässä tähtiä.

2 tykkäystä

Ihanasti ilmaistu, “sytyttelemässä tähtiä” :star2::sparkling_heart:

1 tykkäys

Pakkasin varastoon tämän kesän aikana lukemani kirjat. Historialliset kirjat kiinnostaa, näistä jokainen oli kyllä lukemisen arvoinen.

2 tykkäystä

Eilen koko päivän sisällä hellaa lähellä.
15 pulloa aroniamehua, 10 purkkia paholaisen hilloa.

Ylijäämä chilit pakastettava, uusi satsi mehuja kerättävä aroniaa tekeymymään ja mehut raahattava kylmiöön

2 tykkäystä

Sisällä melkein koko päivän, kun luulin että sataisi.
Omenia kuivasin, siivoilin ja inventoin keittiön kuiva-aine kaapit.
Tuijottanut telkkaria sukkaa neuloen.

Kävin siskon huvilalla saunomassa, kaikki me neljä siskoa koossa. Hauskaa oli ja hyvää ruokaa syötiin.

2 tykkäystä

Tämän päivän ainut sisäpuuha. Pystypakastin sulamassa ja ruoat kylmälaukussa ulkona.
Kuumaa vettä kattiloissa sulattamassa ja sittä vaan kuivaus.
Kohta kun valkiaa niin ulkotöihin.