No tuota… Mätin rytkyjä säkillisen odottamaan roskikseen pääsyä. Sehän on kantta myöten täys. Viikolla sopii taas, kun pyysin tyhjennystä joka toinen viikko nykyisen joka 8. viikon sijaan. Soon nyt pikkasen tarkempi siivous menossa. Myyntiputsia. :ermm:
Piivi, onko tarkotus muuttaa asumismuotoa vai vaan asunnon kokoa ?
Matot ulos ja siivous.
Vähän laittelin pääsiäishömppää aikani kuluksi.
Ei oikein innosta leipoa, eikä kummempia ruokia suunnitella pääsiäiseksi kun kahelleen ollaan.
Minä oon tehnyt 2005 vuodesta alkaen kuva päiväkirjaa. Jokaisena päivänä yksi kuva per päivä. Ensin teen työpöyvälle kansio kuun vaihteeseen . Sitten kuukauden lopussa tallennan kahteen ulkoiseen kovoon kuvapäivä kirjan. Ei meilläkään kukaan tarvii jälkeeni noita kuvia. Mutta saanhan itse niitä katsoa. Esim. nytkin on mielen kiintoista verrata menneiden vuosien kuvia ja lumia.
Mahdoinko kirjoitella ketjuun johon tämä ei kuuluisi. Saa poistaa ellei oo oikein.
Bobbie, meillä riittää ikkunoita, yli 30 ikkunaa joissa 6 pintaa / ikkuna.
Keväällä ja syksyllä kaikki pinnat pestään, kesän aikana ulko- ja sisäpinnat tarvittaessa (siitepöly, koirat, sade, kärpäset ym).
Robo auttaa todella paljon. Kun robo pesee ikkunoita, minä imuroin, pesen lattiat, pyyhin pölyt, kitken, kastelen tai juon rauhassa mukillisen kahvia ym sillä välin. Eräänlaista ”multitaskausta”
Käytän häikäilemättä hyväkseni nykytekniikkaa helpottamaan ihan arkielämää.
Vein pahvit keräyspisteeseen ja parvekkeelta roskat ja biojätteet.
Vaihdoin olohuoneeseen verhot.
Se saa aikaan muutakin. Matto, liinat, kynttilät, tyynynpääliset, torkkupeite ja taulut vaihtuvat samalla.
Tosi tarmokasta !
Onneks mulla ei ole verhoja ikkunoissa :Whistling:
Tänään sain taas tarmonpuuskan (todella tervetulleen) joten aloittelin pikkuhiljaa Pääsiäis-siivouksia, lisäksi aloitin huonekasvien multasouvia. Hävitän suurimman osan Traakkipuista, yhden kaikkein kauneimman jätän, mutta juurrutan muutaman kalikan siskolle. Moni kituva kasvi pääsi tänään suurempaan ruukkuun varpaitaan oikomaan, lisäksi käytin ne suihkussa. Kriittiset kasvit alkaa olla hoideltu, huokaus ja helpotus, loput saavat käsittelyn tarpeenvaatiessa myöhemmin ulkona, kunhan kesä saapuu.
Koirien kampaus tänään kun imuroida saisi joka päivä kun nakit tuo hiekkaa ja karvojansa levittelee…hiekkatiet + maastonakit on likaava yhdistelmä. Imurointi ja koirien kampaus olikin ainoat ahkeruuden osoitukset…toki taimet ja kukat kastelin ja sumutin tietenkin.
Leikkasin karkkarin jalkakarvoja ja korvien sisäänmeno aukot saksin pitkistä karvan töröttäjistä jottei kutise ja laitoin 5 purkillista lisää itämään …2 kosmosta ja kolme unikkoa… ne verannalle viileään ja valoisaan.
Tinjamia ja persiljaa on kyökissä valmiina taimina ostin ja ne päätyy isoon parveke loodaan verannalle sitten ku hieman lämpiää. Mun touhut on minimalisteja kun katson teitin kuvia … mut kiva on jotain duunaa sisällä kun ulos ei vielä pääse.
Mietin tuossa kovasti mihin laitan Hoya Australis amppelin, kun en viitsi enempää porata reikiä ikkunan yläpuolelle ja ruuvata koukut sinne.
Yhtäkkiä tuli mieleeni, että voisin laittaa metallitangon sinne ylös ja kaikki mahdolliset amppelit roikkumaan siihen tankoon.
Löytyi onneksi parvekkeelta se tanko ja niin asensin niihin koukkuihin ja amppelit mahtui hyvin vierekkäin.
Täytynee tehdä olohuoneen ikkunalle sama juttu, mutta mistähän löytyisi tanko siihen?
Hoya Australis pistokkaat oli tehnyt juuret ja näin uutta versoa niissä, joten vihdoin pääsi amppeliin.
Yleinen sanonta on “kyökin puolelle”.
Nuori työkaveri ei ollut koskaan kuullut sanaa rospuutto. Alvariinsa oli myös nuorelle tuntematon sana.
Heh, mitä tarkoittaa rospuutto?
Rospuutto on tuttu minullekkin.
Ruukutin ensimmäisiä tomaatintaimia maitopurkkeihin. Voitte vain kuvitella sitä kananpaskan hajua, joka asunnossa tällä hetkellä leijailee.
Makea tuoksu;)
Pikkuhiljaa talvivaatteita pessyt, koneessa sekä neuleita käsin
Loin äsken elämäni ensimmäisen Whatsapp-ryhmän. No kahteen kertaan sen jouduin tekemään mutta siellä se nyt on ja pyytämistäni kuittauksista päätellen oon itekin siinä mukana :D Kaikkee se kurpitsa teettääkin :laugh:
Makkarin siivous ja lakanoiden vaihto …myös peitot lähti pesuun ja vieras sänky koki saman…olipa toimeliasta tänään.