Tomskuja siirrelty isompiin ruukkuihin. Taimien kasvatustila aivan lopussa nyt, muutaman pikkutaimen jouduin pakosti jättämään vielä pikkupotteihinsa :( Ulkona kylmää, harmaata ja vettä heittää, luntakin vielä maassa - luonto ilkkuu vahingoniloisena et mitäs läksit taas ahnehtimaan, ei mitään asiaa taimien päiväulkoiluun vielä aikoihin.
Koulintaa, koulintaa, koulintaa. Heikot sortuu elon tiellä mun epämääräisessä hoidossa, se vähän helpottaa. Esikasvatustila kyllä loppunut.
Nyt tympein homma tehty,keittiön kaapit siivottu.Mussukka osan jo viikolla siivos,minä tänään loput.Seinät ja tasot kuurattu ja nyt kiiltävät
Laiskottaa.
Mitä ihmettä tässä kävi?
Kun kirjoitin tuota aiempaa, niin näin kyllä Ylvaliin viestin, mutta minun viesti pomppasi sen yläpuolelle.
Ilmoitin ensimmäisen kerran kotitalousvähennyksiä. Olen yrittänyt monta kertaa aiemmin ja aina on päiväyksen kohta ollut punainen. Nyt jonotin asiakaspalveluun ja jätin soittopyynnön. Yllättävän äkkiä soitto tuli ja ystävällinen nainen neuvoi, miten toimitaan. Olin mennyt väärää reittiä. Samalla kysyin epäselvän kohdan.
Jonotuksessa oli hyvä juttu, ettei kuulunut ärsyttävää pimputusta vaan linnunlaulua.
Meneehän se vapaapäivä sisälläkin, tylsää.
Silitystä, istutuksia, imurointia. Nyt punasipulipikkelssi vai mitä lie kiehumassa kesää varten.
Raitis ilma. Oli hyvä päivä siivoamiseen kun saivat petivaatteet ja matot tuultua kunnolla.
Ihan tuntuu että on tarpeeks ollu puuhastelua sisälläkin.
Ikävä ulkoiluilma. Päädyin sisähommiin ja laadin reklamaation Maskulle paviljongin kattokankaan rikkoontumisesta. En usko että se takuuseen menee koska voivat sanoa ettei kyse ole valmistusvirheestä (ei kai olekaan, vaan kysehän on huonosta materiaalista) mutta en kummiskaan oo valmis käsiä ilmaan nostamaan ennenkuin yritän saada uuden katon takuun piikkiin.
Istutin kaupan rehuja isompaan purkkiin … persiljan ja basilikan ja tinjamin ja tuoksuvat keittiössä kunnes veranta lämpiää yli +10 asteeseen.
Tällä hetkellä ruokailutila on “puuseppä/maalarin” eli miun lähinnä huokailutila/verstas
On sulla hommat edessä, koeta kuitenkin ottaa rauhallisesti ettet rasitu liikaa!
Pidin perjantaina ja tänään ylityötunteja pois ja jotain pakollisia hommia on tullut hoidettua. Pitäisi olla jatkuvasti nelipäiväinen työviikko, jotta saisi kaiken tarpeellisen tehtyä. Ikkunanpesu-urakka tulee tänään valmiiksi ja ainakin osan lattioista moppaan. Olohuone jää vielä, koska tarvitsen miehen apua isojen mattojen siirtelyyn. Tai en tarvitse, mutta saa sekin osallistua
Miulla oli monta viikkoa 5 töitä ja kolme vapaata. Sekin oli hyvä. Yksi menee yleensä aina pyykkiin, kauppareissuun ja ruokien tekoon. Nyt on pari viikkoa vaan kahden vapailla.
Multaa on jostain syystä sisällä vähän joka paikassa ja ikkunoista ei tahdo nähdä.
Mä kun luulin että multaa on vain meillä sisällä. Hämähäkin seittiä ikkunoiden välissä.
Koko päivän ollaan siivottu,kaikki kaapit ja vaatehuone järijesteltu.Mussukka jo viikolla pessy katot ja seinät.Nyt pesin lattiat,ihanan puhas koti katosta lattiaan.Ikkunat mussukka pessy pari viikkoa sitten.
Vielä saunapääty jälijellä,mutta se tehään vähän myöhemmin.Ihanaa,ei tarvi stressata etten oo tehenn6 suursiivousta
Järkyttävä ilma ulkona, tuulee tosi kovaa ja heittää vettä samalla. Lämpötila siinä +6 tienoilla. Ei puhettakaan ulkopuuhista pihalla. Sisällä tullut kökittyä aika pitkälti tää päivä. Virittelin tulen varaavaan takkaan. Lämpöä kaipaan tänne lisää ja meneehän se aika siinä takkaa lämmitellessä.
Sisäleikit ei innosta ja ulkoleikit nyt vielä vähemmin.
Kävin autotallissa kyhäämässä vanhasta saunajakkaran kehikosta hyönteishotellin. Täyteaineet kerään vähän paremmalla säällä.
Nyt katsomaan Tareqin ruokamatkan viimisiä osia.
Pönttöuunissa on tulet.
Leipomapuuhia aamupäivällä ja sateen tauottua hain ruohosipulia. Märkää ja kylmää oli ulkona.
Ruohosipulin pilkkomiseen joutilasta aikaa ja lämmin tupa puuhastella.
Tästä se keruu alkaa taas talven varalle.
Nelisen litraa tuli silppua pakastimeen.
Tulet täälläkin, aallot loiskuu ja Bassoradio päällä.